سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

فضاپیمای روسیه در کره ماه واژگون شد

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 848002
خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که فضاپیمای لونا ۲۵ این کشور بر روی کره ماه واژگون شده است.
فضاپیمای روسیه در کره ماه واژگون شد
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری تاس متعلق به روسیه در تازه‌ترین بروزرسانی اخبار مرتبط با فضاپیمای لونا-۲۵ این کشور اعلام کرد، این فضاپیما که قرار بود در قطب جنوب ماه فرود آید بر روی کره ماه واژگون شده است. آژانس فضایی روسیه نیز گزارش کرده است که لونا-۲۵ پس از چرخش به مدار غیر قابل کنترل سقوط کرده است.

آژانس فضایی روسیه شب گذشته اعلام کرد، فضاپیمای لونا-۲۵ این کشور دچار نقص فنی شده است.

روسکوسموس، آژانس فضایی ملی روسیه اعلام کرد: وضعیت غیرعادی فضاپیمای لونا-۲۵ روسیه زمانی که در حال آماده شدن برای انتقال به مدار پیش از فرود خود بود، رخ داد.

فضاپیمای روسی قرار است روز دوشنبه در قطب جنوبی ماه فرود بیاید که این فرود درواقع بخشی از مسابقه قدرت‌های بزرگ برای اکتشاف بخشی از ماه است که دانشمندان فکر می‌کنند در منطقه مدنظر ممکن است آب یخ زده و عناصر گران‌بها وجود داشته باشد.

روسکوسموس در بیانیه‌ای کوتاه گفت: در طول عملیات، یک وضعیت غیرعادی در ایستگاه خودکار فضاپیما رخ داده که اجازه انجام مانور با پارامتر‌های مشخص شده را نمی‌دهد.
 
به گفته این سازمان، کارشناسان بدون ارائه جزئیات بیشتر در حال تجزیه و تحلیل وضعیت هستند.

آژانس فضایی روسیه پیش از این گفته بود که اولین نتایج را از ماموریت فضاپیمای لونا-۲۵ دریافت کرده است و متخصصان در حال تجزیه و تحلیل آن هستند.

این آژانس همچنین تصاویری از دهانه زیمان ماه که دوربین‌های به کار رفته در فضاپیما آن‌ها را گرفته‌اند، منتشر کرده است. این دهانه سومین دهانه عمیق در نیمکره جنوبی ماه است که ۱۹۰ کیلومتر (۱۱۸ مایل) قطر و هشت کیلومتر (پنج مایل) عمق دارد.

روسکوسموس گفت: داده‌هایی که تاکنون از فضاپیما دریافت کرده است اطلاعاتی در مورد عناصر شیمیایی موجود در خاک ماه ارائه کرده است که تحلیل این داده‌ها درنهایت عملکرد دستگاه‌های طراحی شده برای مطالعه نزدیک به سطح ماه را تسهیل می‌کند.

این سازمان افزود که تجهیزات به کار رفته در فضاپیمای روسی رویداد برخورد میکروشهاب سنگ‌ها را ثبت کرده است.

فضاپیمای لونا-۲۵ روز چهارشنبه وارد مدار ماه شد. پیش از این آخرین کاوشگر ماه روسی که به فضا پرواز کرده بود،  لونا-۲۴ نام داشت که در سال ۱۹۷۶ و زمانی که این کشور هنوز بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، به فضا رفت.

فضاپیمای لونا-۲۵ تقریباً به اندازه یک ماشین کوچک است و قصد دارد یک سال در قطب جنوب ماه کاوش کند؛ جایی که دانشمندان ناسا و سایر آژانس‌های فضایی در سال‌های اخیر آثاری از آب یخ زده را در دهانه‌ها شناسایی کرده‌اند.

وجود آب پیامد‌هایی برای قدرت‌های بزرگ فضایی دارد و به طور بالقوه امکان اقامت طولانی مدت انسان در ماه و استخراج منابع ماه را امکان پذیر می‌کند.
https://jahannews.com/vdcjyoeo8uqexyz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyoeo8uqexyz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
برای همین است که غربگدایان تاکید دارند که دنباله روی از روس یک اشتباه بزرگ است!!!
Iran, Islamic Republic of
در پرتابهای غربی که اصلا هیچ اتفاقی نمیفته!؟.تو سال 1986،شاتل فضایی چلنجر هنگام پرتاب منفجر شد و تمام هفت خدمه ی آن(دانشمندان)،کشته شدند!،الکی برای خودت نظر نده!.از f-35آمریکایی ها خبر داری!؟.