دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۶

تولید آهنگ مستهجن برای کودکان +فیلم

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 847858
این روزها موسیقی‌هایی با محتوای مستهجن بیش از پیش در خارج از کشور تولید می‌شود و چند سالی است که برای انتشار و فروش و اثر گذاری بیشتر، تمرکز ویژه این بخش بر روی مخاطب کودک و نوجوان در ایران است.
تولید آهنگ مستهجن برای کودکان +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، چند سالی است است که با گسترده شدن فضای مجازی، دسترسی مردم در سنین مختلف به محتواهای مجازی بیش از پیش شده است. موسیقی یکی از محتواهایی است که در این فضا انتشار بالایی دارد.

ژانرهایی همچون داب اسمش و ... کودکان و نوجوانان نیز را به سمت موسیقی ترغیب می‌کند. در این فضا برخی از افراد و گروه ها که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، با استفاده از سبک هایی با ریتم تندتر و اصطلاحا شیش و هشتی ، مخاطب کودک و نوجوان را جذب کرده و تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ این درحالی است که این آهنگ ها محتواها و مضامین نامناسبی دارند. 

تولید آهنگ مستهجن برای مخاطب کودک!
چند سال قبل بود که ویدیو هایی از برخی از مدارس منتشر شد که در آن دانش آموزان آهنگ یک خواننده خارج نشین که محتوای نامناسبی هم داشت، تکرار می‌کردند؛ این ویدیو ها بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. در کنار این اتفاق برخی کودکان هم هنگام تکرار این آهنگ از خود فیلم می‌گرفتند و در فضای مجازی منتشر می‌کردند. این آهنگ های مستهجن مربوط به فردی به نام ساسان حیدری است که در خارج از کشور فعالیت می‌کند.
 
 
 

مستی و مصرف مواد مخدر چاشنی آهنگ‌های غیرمجاز
اخیرا نیز در فضای مجازی آهنگ‌هایی با مضامین خوردن شراب، مست کردن، روابط خارج از چارچوب، برهنگی و ... منتشر شده که در بین کودکان و نوجوانان بازتاب داشته است. برخی والدین نیز بدون توجه به محتوای آهنگ ها آن‌ها را خودشان دراختیار کودکان قرار می‌دهند. 
 
 
 
تبلیغات کثیف؟!
اخیر آهنگی با عنوان «دافی سوپرایز» توسط یک گروه غیرمجاز در خارج از کشور تولید شده است که محتوای نامناسبی دارد اما به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است. محمد سرشار نویسنده و فعال حوزه کودک در شبکه اجتماعی خود انتشار این آهنگ را به تبلیغات یک شرکت ایرانی مرتبط دانسته و نوشت:« شرکت «سیلانه سبز» به مدیریت مازن حریری، کمپین تبلیغاتی دستمال مرطوب «دافی» را به راه انداخته و با استفاده از ترانه مستهجن «دافی سورپرایز» رسما هم دختران نوجوان زیر سن قانونی را به مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و روابط غیراخلاقی تشویق می‌کند و هم به شکل گسترده، کشف حجاب را ترویج می‌کند. بیچاره فرهنگی که تن نحیفش گرفتار این انگل‌ها شده که برای فروش بیشتر چند دستمال، سلامت تن و روان نوجوانان این سرزمین را حراج می‌کنند؛ ‏و بیچاره‌تر فرهنگی که حاکمانش در برابر مفسدان گردن‌کلفت، رحماء و در برابر مردم کوچه و بازار، اشداء هستند.»
 
لوگوی شرکت آرایشی دافی در پوستر آهنگ با محتوای مستهجن

بستر فضای مجازی در ایران که حد و مرزی برای آن وجود ندارد باعث شده حتی کودکان و نوجوانان به محتواهای نامناسب دسترسی داشته باشند. برخی شرکت ها از این بستر سوء استفاده کرده و به دنبال تبلیغات خود هستند درحالی که این موسیقی ها مروج آسیب‌های اجتماعی‌اند. مصرف مواد مخدر و الکل و ترویج برهنگی و روابط آزاد تنها بخشی از مضامین این آهنگ ها است. 

برخی دیگر از شرکت ها هم سعی کرده اند که از این فضا سوءاستفاده کنند. اگرچه آنها برای تبلیغات از این آهنگ ها استفاده نکرده اند اما با همان ملودی و سبک، فیلم‌های تبلیغاتی با محتوای جنسی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdchmqn6623nk6d.tft2.html
jahannews.com/vdchmqn6623nk6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فضای فرهنگی رها و یله است
Iran, Islamic Republic of
...
United States
بچه های کوچک همگی به فکر ازدواج هستند!!!!
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم جهان نیوزعزیز به چی معترضه؟برادر بزرگوار این آهنگها در مدرسه تحت نظارت آموزش وپرورش پخش شده وتوسط معلم تحت مدیریت آموزش وپرورش...بهتر نبود این گزارش رو برای مدیران آموزش وپرورش ارسال میکردید..لطفا این نظر رو پخش کنید.ممنونم
Iran, Islamic Republic of
بله زیر نظر آموزش و پرورش زمان روحانی و همان آقای معاون پشتیبانی سابق وزارت که امضایش در سازمان برنامه زیر سند 2030 بود پخش شد، ولی از دولت فعلی و وزیر تازه حاجی شده آن توقع بیشتری می‌رود!
Iran, Islamic Republic of
ياد نواب صفوي و همرزمانش به نيكي! كاش امثال ساسي و تتلو و ... را به جرم انحراف هزاران نفر اعدام انقلابي مي كرديم