جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۲

ترامپ: کشور ما دارد به جهنم می‌رود

جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب: 847759
رئیس جمهور پیشین آمریکا نسبت به دلارزدایی و افول قدرت واشنگتن در جهان هشدار داد.
ترامپ: کشور ما دارد به جهنم می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با لری کودلو، مشاور اقتصادی پیشین کاخ سفید در شبکه فاکس بیزنس گفت که نقش آمریکا در صحنه جهانی در حال کاهش است. 

به گزارش وبسایت فاکس بیزنس، ترامپ در این مصاحبه به طیف وسیعی از موضوعات اقتصادی پرداخت و گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

ترامپ در مورد ادامه فرآیند دلار زدایی و تبعات آن هشدار داد و گفت: «ما چیزی داریم که بسیار قدرتمند است و آن دلار ما است. اما شما نگاهی به آنچه که اکنون برای آن اتفاق می‌افتد و اینکه کشور‌ها دیگر از آن استفاده نمی‌کنند بیندازید. می‌دانید که چین می‌خواهد دلار را با یوان جایگزین کند، و چنین اتفاقی برای ما غیرقابل تصور بود. غیرقابل تصور بود. ما فکر می‌کردیم چنین چیزی هرگز اتفاق نمی‌افتد، اما حالا مردم دارند به آن فکر می‌کنند».

رئیس جمهور پیشین آمریکا در خصوص روند رو به افول در این کشور گفت: «شما به فرودگاه‌های ما نگاه کنید، به ترمینال‌های ما نگاه کنید، به جاده‌های کثیف و خراب ما و هر چیز دیگری نگاه کنید، ما مانند یک کشور جهان سومی هستیم». وی وضع موجود را به سوءمدیریت بایدن نسبت داد و گفت دولت بایدن در حال «ویران» کردن آمریکا است.

ترامپ از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور بابت توافق مبادله زندانیان با ایران انتقاد کرد و آن را مورد دیگری از تسلیم بایدن مقابل ایران توصیف کرد.وی در یک پیام ویدئویی روز پنجشنبه گفت: «این مورد دیگری از تسلیم شدن بایدن و مصداقی از ذلت بیشتر ایالات متحده آمریکا در صحنه جهان است. اما حتی بدتر از آن، این تصمیم به شدت مرگبار خواهد بود.»

گفتنی است، مجله فیگارو اخیرا تایید کرده که استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. این نشریه در مقاله‌ای می‌نویسد آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.
https://jahannews.com/vdchmqn6w23nkqd.tft2.html
jahannews.com/vdchmqn6w23nkqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ترامپ قاتل فقط عادت دارد زر زیادی میزند!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا من از اولش هم از این ترامپ خوشم می آمد. اول شخص خودش قرار زندانی بشه بره جهنم و امیدواریم دستگاه حکومت ظلم آمریکایی هم بزودی بره