شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

زمان اعلام رتبه‌های داوطلبان کنکور

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 847523
نتایج اولیه کنکور جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.
زمان اعلام رتبه‌های داوطلبان کنکور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در نشست خبری با اعلام نتایج اولیه کنکور 1402، اظهار کرد: امسال کنکور در دو نوبت برگزار شد و نوبت اول در دی 1401 و نوبت دوم در تیر ماه 1402 بود.

وی افزود: رتبه داوطلبان و فرایند آماده شدن برای انتخاب رشته در روز جمعه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: ساختار نمرات بسیار متنوعی را آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش قرار داد و در 10 جلسه کارشناسی توانستیم به یک ساختار مشترک برای ادامه کار برسیم، 15 روز از زمان اعلام نتایج عقب افتادیم به دلیل آنکه از آموزش و پرورش خواستیم نمرات خام را در اختیار داوطلبان قرار دهد تا آنها فرصت بازنگری داشتند.

پور عباس ادامه داد: کارنامه‌ای که در نتایج اولیه در اختیار داوطلبان قرار گرفت شامل نمره تراز کنکور بود و بیشترین نمره داوطلبانی که در دو نوبت کنکور شرکت کردند، اعمال شد.

وی بیان کرد: امروز اسامی نفرات برتر اعلام می‌شود و روز جمعه نتایج نهایی اولیه اعلام خواهد شد، دفترچه آزمون و ظرفیت‌های موجود اعلام خواهد شد و در هفته آینده فرایند انتخاب رشته تکمیل خواهد شد و نتایج نهایی در نیمه مهر اعلام می‌شود.
 رئیس سازمان سنجش گفت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امسال بیش از 30 هزار نفر است و باید فرصتی به آنها بدهیم تا کار خود را انجام دهند بنابراین نتایج نیمه مهر اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها ورودی‌های جدید را از نیمه دوم مهر پذیرش خواهند کرد‌.

13185ظرفیت رشته ‌های پزشکی و دندانپزشکی
همچنین علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش در این نشست گفت: در بخش پزشکی و دندانپزشکی ظرفیت موجود 13185 نفر و در بخش فرهنگیان 30004 نفر در گروه ریاضی56495، علوم تجربی 58774 نفر، در بخش علوم انسانی 51394، هنر 6251، زبان خارجه 44278 نفر و مجموع 177192 نفر در بخش رشته‌های با آزمون ظرفیت وجود دارد.

پورعباس درباره رای دیوان عدالت اداری برای انفصال خدمت او گفت: تمام مسئولان کشور معتقدند که هیچ داوطلبی نباید از مسیر تقلب وارد دانشگاه شود، البته حق هر داوطلبی است که به طور طبیعی شکایت کند، نمایندگان حقوقی دولت با دیوان در حال رایزنی هستند تا در چارچوب قانون بهترین اقدامات را عملیاتی کنند.

وی درباره تقلب در کنکور بیان کرد: 40 نفر در کنکور تیر ماه در داخل جلسه اقداماتی انجام داد که شناسایی شدند. گذشته تمام بحث‌هایی که اکنون درباره تقلب انجام می‌شود مربوط به سال 1400 به قبل است. در سال 95 به بعد برخی نقل و انتقالات فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را داشتیم و دو مورد در سال 96 در دانشگاه آزاد رخ داد که به محض مشخص شدن در همان سال ابطال شد.
https://jahannews.com/vdcgxu97wak9tn4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxu97wak9tn4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *