يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نگرانی آمریکا از همکاری نظامی روسیه و کره شمالی

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 847460
پس از تأکید مسکو و پیونگ‌یانگ برای گسترش همکاری، وزارت خارجه آمریکا از هرگونه انعقاد قرارداد تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه ابراز نگرانی کرد.
نگرانی آمریکا از همکاری نظامی روسیه و کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) ضمن ابراز نگرانی از گسترش همکاری نظامی روسیه و کره شمالی گفت اگر مسکو با پیونگ‌یانگ دربه توافق تسلیحاتی برسد، قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده است.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش کرد، پاتل در  جمع خبرنگاران گفت: «هرگونه همکاری امنیتی یا قرارداد تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه قطعاً نقض مجموعه‌ای از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است».

این اولین باری نیست که طی روزها و هفته‌های اخیر، مقام‌های آمریکایی از هرگونه گسترش همکاری میان روسیه و کره شمالی ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این نیز، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به همکاری نظامی روسیه و کره شمالی اعلام کرد درباره اعمال تحریم‌ علیه کره شمالی و روسیه در صورت لزوم تردید نخواهد کرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، متحدان غربی اوکراین به خصوص ایالات متحده و انگلیس تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین ارسال انواع تسلیحات سبک و سنگین به کی یف، به آتش ناآرامی‌ها بیافزایند و روسیه را در جامعه بین‌الملل منزوی کنند و به همین دلیل نزدیکی میان مسکو با کشورهایی چون ایران، چین و کره شمالی، موجبات خشم کشورهای غربی به خصوص آمریکا را فراهم آورد.

پاتل در کنفرانس خبری خود از جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی به عنوان کشورهای طرد شده یاد کرد و گفت که روسیه برای حمایت از «جنگ تهاجمی» خود در اوکراین، به طردشده‌ترین کشورها در جهان همچون کره شمالی و ایران تکیه کرده است.

وی در این خصوص گفت: «اطلاعات ما نشان می‌دهد که روسیه به دنبال افزایش این نوع همکاری نظامی با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) است».

واکنش ایالات متحده به همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ در حالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هردو در پیام‌های روز سه‌شنبه خود در بزرگداشت روز آزادی ملی کره شمالی از گسترش روابط دوجانبه سخن به میان آوردند.

اوایل مرداد ماه نیز، هیأت نظامی روسیه به ریاست «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرد و با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، وزیر دفاع روسیه، کره شمالی را شریک مهم مسکو خواند و افزود مذاکرات امروز به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند.

افزایش تعاملات نظامی کره شمالی با روسیه و چین همزمان با افزایش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره است و آمریکا اخیراً یک زیردریایی اتمی خود را وارد این منطقه کرده است.  وزیر دفاع کره شمالی هشدار داده اعزام زیردریایی هسته‌ای به شبه‌جزیره کره، شرایط «بسیار خطرناکی» ایجاد کرده و منطقه را «به آستانه درگیری هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند».
https://jahannews.com/vdcg3u97zak9tt4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3u97zak9tt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *