شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

آتش‌سوزی در ناوشکن نیروی دریایی آمریکا

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 847449
یک فروند ناوشکن موشک انداز آمریکا مستقر در پایگاه دریایی این کشور دچار آتش سوزی شد و شماری از ملوانان آن به بیمارستان انتقال یافتند.
آتش‌سوزی در ناوشکن نیروی دریایی آمریکا
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت تهران از وقوع آتش سوزی در یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، ناوشکن «یو‌اس‌اس وینستون چرچیل» روز دوشنبه آتش گرفت و پنج خدمه آن به دنبال جراحات وارده روانه بیمارستان شدند.

این کشتی جنگی مجهز به موشک‌های هدایت شونده در پایگاه نیروی دریایی «جکسونویل» در «می پورت» حضور داشت که  ناگهان شعله‌ور شد. به دنبال این حادثه، خدمه ناوشکن توانستند آتش را با تلاش فراوان خاموش کنند. این آتش سوزی خساراتی را به بخش‌هایی از این ناوشکن وارده کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از این حادثه اشاره‌ای نکرده و تنها اعلام کرده در حال بررسی علت آتش سوزی است.
 
در سال ۲۰۲۰، کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام» دچار آتش سوزی شدید شد و طی آن ۶۳ ملوان وغیرنظامی مجروح شدند. این کشتی اینک از رده خارج شده است. این کشتی در بندر «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده دچار حریق شد.

پایگاه سن دیگو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست که در شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این پایگاه همچنین پایگاه اصلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست که در آن بیش از ۵۰ کشتی نظامی وجود دارد. 

اخیرا نیز یک فروند جنگنده «اف-۵» تک سرنشین نیروی دریایی آمریکا پس از برخاستن از پایگاه به اقیانوس اطلس سقوط کرد. اف-۵ جنگنده تاکتیکی و تهاجمی تک سرنشین است که برای شبیه سازی هواپیماهای دشمن حین آموزش رزمی هوا به هوا استفاده می‌شود.
https://jahannews.com/vdcdo50jnyt0oo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdo50jnyt0oo6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *