سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۱

هر ماه ۲۰ همت بدهی دولت روحانی را پرداخت می‌کنیم

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 847280
تلاش کردیم برای هزینه جاری اوراق منتشر نکنیم، هر ماه تقریبا ۲۰ همت بازپرداخت اصل و سود بدهی دولت قبل را انجام می دهیم.
هر ماه ۲۰ همت بدهی دولت روحانی را پرداخت می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز سه شنبه (24 مرداد) با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش کمیسیون برنامه و بودجه گفت:  معمولا در ۴ ماهه اول سال منابع بودجه ای به طور کامل تحقق پیدا نمی کند چراکه وصول مالیات ها پایین تر است اما برخلاف این شرایطِ عمومی، در ۴ ماهه اول امسال عملکرد شایسته ای داشتیم که به برخی از محورهای آن اشاره می کنم.

وی افزود: مبلغی که باید در کل سال وصول شود ۲ هزار و ۸۲ همت است که بیش از ۷۰۰ همت باید در ۴ ماهه اول وصول می شد این درحالی است که بیش از ۶۰ درصد آن وصول شده است که نسبت به سال گذشته در تحقق منابع، رشد ۵۳ درصدی داشتیم.

منظور تصریح کرد: منابع ما سه قسمت دارد درآمدها، واگذاری دارایی سرمایه ای و واگذاری دارایی مالی. بخش عمده در آمدها، در آمد مالیاتی و گمرکی است در 4 ماهه اول بیش از ۸۰ درصد تحقق یافته است. عملکرد نظام مالیاتی کاملا منطبق با پیش بینی ها و حتی فراتر است. میزان مالیات وصولی ما در این ۴ ماه ۵۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در موضوع واگذاری دارایی های سرمایه ای که بخش عمده آن نفتی است باید در ۴ ماهه ۲۴۸ همت آن را محقق می‌کردیم که ۱۰۵ همت آن محقق شده که در بخش نفت حدود 42 درصد است.

وی افزود: فروش نفت براساس آنچه در قانون آمده است یعنی صادرات ۱/۴ میلیون بشکه نفت در روز صورت می گیرد اما تحقق درآمدها با توجه به شرایط تحریم، زمان بر است و با تاخیر در اختیار ما قرار می گیرد.

منظور با اشاره به درآمدهای حاصل از واگذاری دارایی های مالی تصریح کرد: می خواستیم امسال انتشار اوراق را صرفا برای اجرای طرح های تملک نیمه تمام به ویژه طرح هایی که امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد اختصاص دهیم. بیست همت اوراق را اخیرا فروختیم و اینها را به طرح های تملک اختصاص می دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: علاوه بر اجرای بودجه که آن را وظیفه می دانیم تحقق شعار سال را تکلیفی مقدم می پنداریم امسال توانستیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم، رشد نقدینگی تخت کنترل قرار گرفته است و در ماه های گذشته آرامش قیمت ها را شاهد هستیم. ثبات بازار ارز به ویژه در ۳ ماه گذشته در جهت همین سیاست هاست و سعی کردیم تامین مالی دولت را به دوش بانک ها قرار ندهیم.

وی با بیان اینکه انضباط مالی امسال به طور کامل در حال انجام است، افزود: امسال از تنخواه گردان خزانه هم استفاده نکردیم چراکه رشد تورم را در پی دارد. تلاش کردیم برای هزینه جاری اوراق منتشر نکنیم. با این وجود توانستیم در پرداخت هزینه ای به رشد ۵۳ درصدی دست پیدا کنیم. در صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی پرداخت ها ۴۷ درصد رشد کرده است. هر ماه تقریبا ۲۰ همت بازپرداخت اصل و سود دولت قبل را انجام می دهیم. 

منظور در مورد بودجه عمرانی و پرداخت تملک گفت: در دو ماه گذشته دستگاه های اجرایی حدود ۶۰ همت اعتبارات تملکی که در پایان سال قبل به حسابشان واریز شده بود هنوز در حساب هایشان موجود بود به دستگاه ها تکلیف کردیم برای تکمیل طرح های عمرانی فورا این مبالغ را هزینه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سرعت تکمیل طرح های مهم در این دولت بسیار بالاست گفت: تا الان در این دولت بیش از ۵۰۰ طرح‌ و پروژه را افتتاح کردیم. تمام مسیرهای اربعین آماده سازی شده است تخصیص اعتبارات راه، مربوط به وزارت نیرو و آب رسانی و طرح های ریلی با اولویت صورت می‌گیرد. تا پایان امسال تعداد زیادی از طرح ها افتتاح خواهد شد. تا پایان سال آینده برای تکمیل 1500 طرح و پروژه برنامه ریزی کردیم. 

وی افزود: در بحث اعتبارات تملک امسال هم تخصیص خوبی دادیم که نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. تمام تعهدات مالی دولت را به موقع انجام می دهیم و طرح ها را بهره برداری می کنیم.
https://jahannews.com/vdcg7u97zak9tx4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7u97zak9tx4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر دولتی اقدام به انتشار اوراق میکند بخشی از باز پرداخت آن به دولت بعد منتقل می شود پس اگه بدهی دولت قبل را می دهید کار غیر معمولی نکرده اید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولتهای هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد و حالا دولت رئیسی بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کند.
Iran, Islamic Republic of
پایان سال 1401 مققدار زیادی اوراق به سررسید یکسال و دوسال وسه سال به کسانی که مطالبات از دولت دارند از جمله صنعت برق و پیمانکاران دادهاند که بخشی به دولت بعد برمی گردد بهتر است اینقدر مسایل را به دولت قبل خواله ندهند
Iran, Islamic Republic of
دولت سیزدهم هنوز ماهیانه 20 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می کند.
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پرداخت بدهی دولت روحانی. این جمله برای عوام هستش
مردم ایران هم به برکت انقلاب با سواد شدند .
این حرفهای عامیانه را نباید رئیس سازمان برنامه وبودجه بزنه
Iran, Islamic Republic of
راست میگی باید با تمام وجود از هشت سال به قهقرا رفتن اقتصاد و معیشت و فرهنگ مردم دفاع کنه!
علی
United Kingdom
ابراهیم بت شکن کمر دلار را بشکن
Iran, Islamic Republic of
چرا حسن روحانی را بجرم هزاران مورد ترک فعل که منجر به ضرر و زیان به کشور و مردم شده است را ( فورا ) محاکمه نمی کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
دولت‌ها.جلو جلو هزینه میکنند و دولت بعدی را بدهکار میکنند تا دولت بعدی نتواند به وعده‌های انتخاباتی عمل کند .