يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۱

خاطره محمود کریمی از پیرغلامی که از آغوش امام حسین(ع) جدا نشد

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 847276
آقای عرب تعریف می‌کرد: آن خانم از من پرسید، روضه‌خوان هستی؟ گفتم: بله. دست کرد در کیفش و مقداری پول به من داد و گفت: گره بر کارم افتاده، برایم روضه بخوان.
خاطره خواندنی محمود کریمی از مرحوم سیدحسین عرب
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین عرب، روضه خوان آل الله که در هیات های مطرح تهران هم روضه خوانی می کرد، حوالی اذان مغرب روز یکشنبه ۲۲ مردادماه پر کشید و به دیدار اربابش رفت.

شب گذشته در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر، مادحین اهل بیت از جمله حاج محمود کریمی برای او مراسم وداع گرفتند.

حاج محمود خاطره‌ای از مرحوم عرب تعریف کرد و گفت: روزی از او پرسیدم: کجا خودت را کاملا در بغل امام حسین(ع) رها کردی؟ کمی طفره رفت و من اصرار کردم تا گفت: در برهه زمانی گرفتاری مالی داشتم. پیش خودم گفتم فردا ۲-۳ وعده روضه‌خانگی دارم. آنها را که بروم با صله‌هایش بخشی از مشکلم حل می‌شود. زندگی‌ام با همین صله روضه‌ها سپری می‌شد. فردا به خانه اول رفتم دیدم منزل نیستند. وعده ماهانه بود، اما نبودند. به خانه دوم رفتم مسافرت بودند. خانه سوم هم کسی در را باز نکرد. متعجب ماندم. من هرماه می‌رفتم و برایشان روضه می‌خواندم و هرچه می‌دادند می‌گرفتم اما این ماه نبودند. گفتم یا امام حسین(ع) چه کنم؟ با دوچرخه راه افتادم و رفتم. به یکباره در مسیر دیدم خانمی دست تکان می‌دهد. وضعیت آنچنانی نداشت، تعجب کردم، کنارش توقف کردم.


محمود کریمی با بیان اینکه آقای عرب همیشه فینه بر سر داشت، گفت: آقای عرب تعریف می‌کرد: آن خانم از من پرسید، روضه‌خوان هستی؟ گفتم: بله. دست کرد در کیفش و مقداری پول به من داد و گفت: گره بر کارم افتاده، برایم روضه بخوان. پرسیدم اینجا بخوانم؟ گفت: نه هرجا که می‌توانی، به نیت من روضه بخوان و رفت. سوار دوچرخه شدم و به پول نگاهی انداختم و دیدم درست به مقدار نیازم هست. گفتم یا حسین(ع) با من چه کردی؟ شب در خواب امام حسین(ع) را دیدم. به من گفت اهل خانه نبودند، من که بودم. هر چه می‌خواهی از من بخواه و جای دیگری نرو. سیدحسین می‌گفت دیگر از آن به بعد تلاش کردم از بغل امام حسین(ع) دور نشوم.
https://jahannews.com/vdcbzzbw0rhba5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbzzbw0rhba5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ