شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مستند زندگی شهید مطهری تولید می‌شود

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 846973
مستند زندگی شهید مطهری به تهیه‌کنندگی پرویز فارسیجانی (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به بررسی شخصیت شهید مطهری از تولد تا شهادت می‌پردازد.
مستند زندگی شهید مطهری تولید می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، پرویز فارسیجانی درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید و پژوهش هستیم و درباره شهید مطهری به شکل میدانی و نظری، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنیم. همچنین آرشیو بنیاد شهید مطهری، نهادها، مراکز و اشخاصی که با ایشان ارتباط داشته‌اند را بررسی می‌کنیم که بتوانیم اطلاعات جمع‌آوری کنیم. علاوه‌بر این امیدوارم بتوانیم مشارکت مالی از سوی تلویزیون یا نهاد‌های دیگر بگیریم تا بتوانیم سریال تلویزیونیِ زندگی شهید مطهری را هم در قالب ۸ تا ۱۰ قسمت تولید کنیم.

تهیه‌کننده برنامه «گستره شریعت» در پاسخ به این سؤال که فیلم «شهید مطهری» برهه خاصی از زندگی این شخصیت را نشان می‌دهد یا خیر، بیان کرد: ما در این فیلم به تولد تا زمان شهادت شهید مطهری می‌پردازیم و با شخصیت‌های متفاوت درباره ایشان گفتگو می‌کنیم. برخلاف کار‌های دیگری که درباره شهید مطهری ساخته شده است، ما در این فیلم سعی می‌کنیم نگاهی جامع به زندگی استاد مطهری داشته باشیم و به شکل جذاب و بدون انجام فرم‌های کلیشه‌ای در حوزه مستند‌سازی که عمدتا گفت‌و‌گومحور هستند؛ تلاش می‌کنیم به شکل ترکیبی مستندمان گویای شناسایی و معرفیِ شهید مطهری به مخاطبان باشد. ضمن اینکه من نگاه بین‌الملل به این فیلم هم دارم که بتوانیم در آینده آن را به زبان‌های عربی، انگلیسی و... دوبله کنیم و در اختیار مخاطبان خارج از کشور قرار دهیم.»

فارسیجانی در پایان در مورد دلیل ساخت مستندی در مورد زندگی شهید مطهری توضیح داد: ما درگیر تهاجم فرهنگی هستیم و کاملا در محاصره جنگ نرم از سوی دشمنان قرار داریم که به باور‌ها و افکارمان که برایشان انقلاب کرده‌ایم، هجوم می‌آورند. این موضوع متاسفانه به اندازه‌ای گسترده شده که نسل‌های ما را دچار آسیب کرده است. به همین دلیل یکی از استوانه‌های کلیدی برای مقابله با جنگ نرم، اندیشه‌های استاد مطهری است که متاسفانه در سال‌های اخیر نتوانستیم شخصیتی مثل شهید مطهری داشته باشیم. احساس می‌کنم با ساخت مستندی درباره زندگی شهید مطهری، بتوانم به اندازه خودم در زنده نگه‌داشتن راه ایشان سهمی داشته باشم.
https://jahannews.com/vdcefp8vxjh8eoi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefp8vxjh8eoi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *