يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس کشور

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 846192
رئیس سازمان نوسازی مدارس از به بهسازی و نوسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان با همراهی گروه‌های جهادی گفت.
اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در رابطه با طرح شهید عجمیان اظهار داشت:

جزو معدود زمان‌هایی است که ایام روایتگری حضرت زینب با روز خبرنگار هم زمان شده است. ما شنیده‌ایم که در یک روز اهل بیت پیامبر شهید شده‌اند، و «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود». ما امروزه از اسم خبرنگار استفاده می‌کنیم، ولی اصل این کار روایتگری است.

او در ادامه گفت: یکی از نظام مسائلی که ما با آن مواجه بودیم (غیر از مسئله نوسازی و مقاوم سازی) به سازی و شاداب سازی بود. مدارس به دلیل نداشتن سرانه دچار آسیب‌هایی شده بودند و مدرسه نمی‌توانست کاری انجام دهد.

وی افزود: در این رابطه می‌شد دو رویکرد را در پیش گرفت. اینکه با دریافت بودجه و تسهیلات و بستن قرارداد با پیمانکاران شروع به به‌سازی مدارس کنیم و یا اینکه از ظرفیت قرارگاه و ظرفیت‌های جهادی استفاده کنیم. ما حل این مشکل از ظرفیت قرارگاه جهادی استفاده کردیم، چون می‌توانند جمعیت بسیاری را برای حل مسئله بسیج کنند. برای مدارسی که نیاز تعمیرات جزئی هستند مثلا تعمیر آبخوری یا ایزوگام و. گروه‌های جهادی دانش‌آموزی را تشکیل دادیم و مدیر و دانش‌ِ‌آموزان مسائل را شناسایی و حل می‌کنند.

خان‌محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان برای بهسازی و بازسازی فضای فیزیکی مدارس ادامه داد: شهید عجمیان همواره در طرح‌های جهادی برای بهسازی مدارس شرکت می‌کرد و یک گچ‌کار حرفه‌ای بود به همین دلیل طرح به نام او انتخاب شده است.

خان‌محمدی بیان کرد: برخی هنرستان‌ها را تجهیز کردیم تا میز و نیمکت سایر مدارس را تعمیر کنند، در طرح شهید عجمیان خانواده‌ها، معلمان، دانش‌آموزان، بسیج، خیران، مساجد و هر فردی که خود را مدیون مدرسه محله‌اش می‌داند، در شاداب‌سازی و بهسازی مدارس در ایام تابستان تلاش می‌کند و ۱۰۰ هزار کلاس درس در طول یک سال در این برنامه قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: این کار در تمام استان‌ها آغاز شده است و دانش‌آموزان در کنار معلمان برای رنگ آمیزی مدارس مشارکت می‌کنند و گروه‌های جهادی هم حضور دارند به عنوان مثال یک گروه جهادی از مازندران به خوی رفته است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ۱۰۰ هزار کلاس درس به یک سال اعتبارات سازمان نوسازی نیاز دارد، اما اکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی برای این مسئله استفاده می‌شود، افزود: نیروی دریایی ارتش نیز در این کار مشارکت داشت.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه اکنون بهسازی ۲۴ هزار کلاس درس انجام شده و امیدواریم تا پایان تابستان ۴۵ هزار کلاس درس نیز به این آمار اضافه شود، گفت: هدف گذاری برای ۱۰۰ هزار کلاس درس است که باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

وی در انتها بیان کرد: مدیران مدارس در مناطق محروم نیاز‌های خود را در سامانه‌ای که به آن‌ها اطلاع رسانی شده است، بارگذاری کرده‌اند و گر‌وه‌های جهادی به این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند به مدارس متصل شوند.
https://jahannews.com/vdchw-n6i23nkzd.tft2.html
jahannews.com/vdchw-n6i23nkzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *