سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۴

روسیه با بیش از ۴۰ کشور آفریقایی قرارداد نظامی امضا کرد

شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 845269
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد کشورش با بیش از ۴۰ کشور آفریقایی قرارداد همکاری نظامی امضا کرده است.
روسیه با بیش از ۴۰ کشور آفریقایی قرارداد نظامی امضا کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که کشورش با بالغ بر ۴۰ کشور آفریقایی قرارداد همکاری‌ نظامی امضا کرده است.

پوتین این خبر را در دومین و آخرین روز از دومین نشست روسیه و آفریقا اعلام کرد. وی گفت: «ما در حال توسعه شراکت‌ها در زمینه همکاری‌های نظامی و مسائل نظامی-فنی با بیش از ۴۰ کشور آفریقایی برای تقویت توان دفاعی کشورها هستیم.»

پوتین اضافه کرد که کشورهای آفریقایی طیف وسیعی از تسلیحات و فناوری را دریافت کردند که برخی از آنها به صورت رایگان به این کشورهای عرضه شده است. 

روسیه از نمایندگان کشورهای آفریقایی دعوت کرده تا فعالانه در همایش‌های نظامی سازماندهی‌شده توسط روسیه که برای آشنایی با جنبه‌های فنی تسلیحات و تجهیزات و استفاده از آنها است شرکت کنند.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه به کشورها برای رهایی خود از «آثار استعمار» کمک خواهد کرد. رهبر کرملین بار دیگر تاکید کرد که روسیه همچنان تامین کننده قابل اعتماد غلات برای کشورهای این قاره خواهد بود. 

پوتین روز پنجشنبه هم گفته بود مسکو می‌تواند عرضه غلات اوکراین به آفریقا را جایگزین کند و اعلام کرد روسیه در چند ماه آینده غلات را به صورت رایگان به شش کشور آفریقایی ارسال خواهد کرد. 

پوتین در جریان نشست عمومی در مجمع اقتصادی و بشردوستانه در سن پترزبورگ گفت: «قبلاً گفته‌ام اقتصاد ما قادر است هم به لحاظ تجاری و هم به صورت کمک بلاعوض به نیازمندترین کشورهای آفریقایی، جای غلات اوکراین را پر کند. به‌علاوه امسال ما باز هم انتظار برداشت بی‌سابقه را داریم.»

وی به رهبران آفریقایی که با تشویق آن‌ها همراه شد، افزود: «به طور مشخص، اضافه می‌کنم که در سه تا چهار ماه آینده آماده خواهیم بود ۲۵ تا ۵۰ هزار تن غلات را به صورت رایگان در اختیار هر یک از کشورهای بورکینافاسو، زیمباوه، مالی، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی و اریتره قرار دهیم. ما این محصولات را به صورت رایگان تحویل خواهیم داد.»
https://jahannews.com/vdcb0sbw9rhba5p.uiur.html
jahannews.com/vdcb0sbw9rhba5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این تحرکات در بلوکهای قدرت شرق و غرب شبیه یارگیری های آستانه جنگ جهانی دوم است
علی
United Kingdom
روسیه چرا سوخو ۳۵ ها را تحویل نمیدهد؟
Iran, Islamic Republic of
فقط منافع ملی مهم است اگر چیزی دادیم در مقابلش چیزی بگیریم وگرنه ضرر کردیم
Iran, Islamic Republic of
بعد با تمام آن کشورها برعلیه ایران بیانیه امضا می کنه