شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

شویگو: کره شمالی شریک مهم روسیه است

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 845127
وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای خود در کره شمالی، تاکید کرد پیونگ‌یانگ شریک مهم مسکو است.
شویگو: کره شمالی شریک مهم روسیه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه از دیدار و گفت‌وگوی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی در پیونگ‌یانگ خبر داد. 

در این دیدار، وزیر دفاع روسیه، کره شمالی را شریک مهم مسکو خواند و افزود مذاکرات امروز به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند. 

امروز همچنین وزیر دفاع روسیه و هیأت همراهش در سفر به کره شمالی با حضور در بنای یادبود آزادی که به‌نشانهٔ قدردانیِ مردم کره از سربازان شوروی در سال ۱۹۴۶ و پس از پایان جنگ کره ساخته شده، با اهدای گل ادای احترام کردند.
 
 
 
 
رسانه‌های کره شمالی سه‌شنبه از برنامه سفر هیات نظامی روسیه به ریاست وزیر دفاع این کشور به پیونگ‌یانگ در روز چهارشنبه (۲۶ ژوئیه) خبر دادند.

این سفر در حالی است که طبق گزارش‌ها، یک هیات از کمیسیون مرکزی حزب کمونیست چین نیز قرار است به کره شمالی سفر کند و گفته می‌شود این هیات چینی چهارشنبه (امروز) وارد پیونگ‌یانگ خواهد شد. 

پایگاه خبری NK NEWS گزارش داد سفر هیات‌های چینی و روسی به پیونگ‌یانگ در حالی است که کره شمالی قرار است پنجشنبه عصر با برگزاری یک رژه نظامی از آخرین سلاح هسته‌ای خود رونمایی کند. 

افزایش تعاملات نظامی کره شمالی با روسیه و چین همزمان با افزایش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره است و آمریکا اخیرا یک زیردریایی اتمی خود را وارد این منطقه کرده است. 

وزیر دفاع کره شمالی هشدار داده اعزام زیردریایی هسته‌ای به شبه‌جزیره کره، شرایط «بسیار خطرناکی» ایجاد کرده و منطقه را «به آستانه درگیری هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند».
https://jahannews.com/vdcewn8vfjh8ezi.b9bj.html
jahannews.com/vdcewn8vfjh8ezi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز به کره شمالی خبر بدید که روسیه دوست خوبی برای ایران نبوده مواظب باشند