دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تظاهرات گسترده ضدآمریکایی مردم عراق در منطقه سبز بغداد

جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 843709
شمار زیادی از مردم عراق در پاسخ به دعوت جنبش نجباء در برابر ساختمان سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده و شعارهای ضد آمریکایی سردادند.
تظاهرات گسترده ضدآمریکایی مردم عراق در منطقه سبز بغداد
شمار زیادی از مردم عراق امروز در بغداد پایتخت این کشور در اعتراض به دخالت‌های سفیر آمریکا در امور این کشور به خیابان‌ها آمدند.

بنابر اعلام منابع عراقی، جنبش نجباء با صدور بیانیه‌ای مردم عراق را به مشارکت در این تظاهرات ضد آمریکایی فراخوانده بود.

همچنین دیگر گروه‌های سیاسی و ملی عراقی بر لزوم توقف دخالت‌های آمریکا به ویژه از سوی سفیر این کشور در امور عراق تاکید ورزیده‌اند.
 
از ساعتی پیش در این تظاهرات، ورود معترضان به منطقه سبز بغداد در اطراف ساختمان سفارت آمریکا، آغاز شده و به تدریج با گسترش دامنه اعتراضات نیروهای امنیتی عراقی نیز به طور گسترده در این مناطق مستقر شدند.
 

تظاهرات کنندگان در جریان این تجمع گسترده ضمن محکومیت دخالت‌های آمریکا در امور عراق، خواستار توقف اظهارات مداخله جویانه سفیر این کشور در بغداد شدند.

همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی این اعتراضات انتشار گزارش‌هایی درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای هدف قرار دادن رهبران گروه‌های ملی و مقاومتی عراقی بوده است.
 

مردم عراق ضمن محکومیت اهداف خطرناک آمریکایی‌ها، بر لزوم مقابله دولت عراق با این دخالت‌ها تاکید ورزیدند.
https://jahannews.com/vdciupav3t1a5y2.cbct.html
jahannews.com/vdciupav3t1a5y2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *