شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
حجت الاسلام صدیقی:

باید جلوی حمله به عفاف و حجاب و متانت زن بایستیم

سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 843381
ما تا در دریای علی ذوب نشویم٬ آرام نمی‌گیریم. امیرالمومنین یک‌فرد نیست بلکه یک منظومه است که در آیه مباهله به ما ارائه شده است. ما نباید بگذاریم که حجمه به عفاف و حجاب و متانت زن به نتیجه برسد و باید جلوی آن بایستیم.
باید جلوی حمله به عفاف و حجاب و متانت زن بایستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در همایش «امیرالمومنین معیار زندگی الگوی حکمرانی» که در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد٬ اظهار کرد: اظهار ارادت ما نسبت به اهل بیت و تأسیس مجالس و معرفتی و برگزاری راهپیمایی‌های دشمن شکن٬ دلایل متعددی دارد که اولین دلیل آن «تکوین» است. تا زمانی که پشت تشریع٬ تکوین نباشد هیچ فایده‌ای ندارد.

وی افزود: محبت ما نسبت به امیرالمومنین آنچنان است که با قلب و سویدای وجود ما در آمیخته است. اصلا امکان ندارد که کسی بتواند محبت علی (ع) را از، اما جدا کند. در طول ۴۳ سال گذشته با وجود فشار‌های متعدد اقتصادی و جنگ روانی دشمن٬ نتوانسته‌ایم از فرزند امیرالمومنین یعنی مقام معظم رهبری دست برداریم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان نسبت به کمال مجذوب است و از عیب و نقص فرار می‌کند. تمام صفات خوب از جمله علم٬ کمال و جمال در امیرالمومنین تجمیع شده است. پیامبر اسلام فرمود هرکس دوست دارد که تمام انبیا را در کمال و جمال و نورانیت ببیند٬ به امیرالمومنین نگاه کند. محبت امیرالمومنین جزوی از فطرت و خلقت و سیرت ماست که از گذشتگان به ما به ارث رسیده است.

صدیقی گفت: ما تا در دریای علی ذوب نشویم٬ آرام نمی‌گیریم. امیرالمومنین یک‌فرد نیست بلکه یک منظومه است که در آیه مباهله به ما ارائه شده است. ما نباید بگذاریم که حجمه به عفاف و حجاب و متانت زن به نتیجه برسد و باید جلوی آن بایستیم. نظام خانواده برگرفته از حدیث کسا و آیه مباهله است. این خانواده‌ها بودند که در ۸ سال دفاع مقدس مجاهدت کردند و تمامی قدرت‌های دنیا را به زانو درآوردند. شهدای ما تبلور خانواده‌های علوی و عاشق پیشه بودند که دلداده امیرالمومنین بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آموزه‌های آیه مباهله حفظ نظام خانواده است که دارای جنبه‌های اجتماعی و سیاسی است. رشته خانواده باید حفظ شود، زیرا مظهر اقتدار جمعی است.
https://jahannews.com/vdcevx8vzjh8exi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevx8vzjh8exi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *