دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ساعتی جالب در مسجدالنبی (ص) که زمان اذان مغرب را نشان می‌دهد +عکس

سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 843374
در مسجدالنبی (ص) ساعتی جالب قرار دارد که این ساعت وقتی روی عدد ۱۲ قرار می‌گیرد، یعنی زمان اذان مغرب شده است.
ساعتی جالب در مسجدالنبی‌‌(ص) +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در مسجدالنبی (ص) ساعتی قرار دارد که زائران در لحظه نخست با دیدن آن تصور می‌کنند که این ساعت عقب مانده یا متولیان حرم نبوی اهتمامی به درست کردنش برای نشان دادن زمان دقیق ندارند.
 
اما کارکرد این ساعت قدیمی که از سال‌های دور در مسجدالنبی نصب شده بود، متفاوت از سایر ساعت‌هاست. وقتی این ساعت روی عدد ۱۲ قرار می‌گیرد، یعنی وقت اذان مغرب است.

این ساعت خاص در گذشته برای آگاهی از وقت افطار افرادی که روزه بوده و به حرم نبوی مشرف می‌شدند، طراحی و در حرم نبوی نصب شده بود و همچنان نیز این ساعت با همان کارکرد روی دیواری در مسجدالنبی (ص) قرار دارد.

در دوران گذشته زائران برای اطلاع از اینکه چقدر تا اذان باقی است، از این ساعت استفاده می‌کردند. البته اکنون هر ۲ روز یک‌بار باید عقربه‌های ساعت تنظیم شود.


 
این ساعت توسط مسلمانان قدیم طراحی و در حرم نبوی نصب شده است. در سال‌های دور مسلمانان بهترین ابتکار‌های خود را وقف اماکن مقدس می‌کردند.
https://jahannews.com/vdcguw97tak9tw4.rpra.html
jahannews.com/vdcguw97tak9tw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *