شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

تاسیس ۲۱۰ داروخانه در یک منطقه پایتخت

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 843233
تاسیس داروخانه در برخی از مناطق خاص تهران به شکل عجیبی رو به افزایش است، در حالی که شاهد بی عدالتی در دسترسی به داروخانه در دیگر نقاط پایتخت هستیم.
تاسیس ۲۱۰ داروخانه در یک منطقه پایتخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، دسترسی عادلانه به دارو در کشور، تحت تأثیر عوامل مختلفی است که داروخانه می‌تواند یکی از همین عوامل باشد.

در برنامه پرسشگر که از شبکه آموزش سیما روی آنتن می‌رود، چالش‌های صنعت دارو مورد بحث و بررسی مهمانان برنامه قرار گرفت‌.

کیانوش جهانپور مجری برنامه پرسشگر، در بخشی از این برنامه به موضوع مجوز تأسیس داروخانه‌ها ورود کرد و از بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران، خواست در این باره توضیحاتی بدهد.

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران، با انتقاد شدید از سیاست صدور بی رویه مجوز تأسیس داروخانه در تهران، گفت: با این کار، شاهد عدم دسترسی عادلانه مردم به دارو هستیم. زیرا، در یک نقطه از شهر، با تعداد زیادی از داروخانه‌ها مواجه هستیم و در منطقه‌ای دیگر، تعداد داروخانه‌ها کافی نیست.
 
صبور با عنوان این مطلب که تا یک سال و نیم گذشته در حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ داروخانه خصوصی در کشور وجود داشت، افزود: در عرض یک سال بیش از ۳۰۰۰ داروخانه به تعداد داروخانه‌های کشور اضافه شده است.
 
وی به وضعیت داروخانه‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: ۷۳۰ داروخانه در تهران وجود دارد که ۷۴ درصد این داروخانه‌ها فقط در ۶ منطقه شهرداری تهران قرار دارند.

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران ادامه داد: فقط در یک منطقه شهر تهران، ۲۱۰ داروخانه قرار دارد و در مقابل، در منطقه‌ای با جمعیت بالای یک تا دو میلیون نفر جمعیت، ۴ داروخانه هم تأسیس نشده است.

وی افزود: تعداد زیاد داروخانه‌ها باعث افزایش انبارک های داروخانه‌ها شده و امکان نظارت بر روند توزیع دارو را تضعیف می‌کند.

صبور گفت: وقتی یک میلیون سرُم در سطح تعداد محدودتری از داروخانه‌ها توزیع شود، امکان نظارت بر آنها بهتر خواهد بود. در حالی اگر یک میلیون سرُم در سطح صدها داروخانه توزیع شود، نظارت هم کمتر خواهد بود.
https://jahannews.com/vdcaeenae49nyu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeenae49nyu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا مجوز به همه بدین اما نظارت نظارت نظارت نظارت نظارت همراه با برخورد مناسب باید وجود داشته باشد . برخورد در کشور فقط در زمان رو کم کنی یا حزبی وجود دارد .