شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اوکراین به انفجار پل کریمه اعتراف کرد

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 843144
معاون وزیر دفاع اوکراین در پیامی اعتراف کرد که کی‌یف در انفجار پل کریمه در پاییز ۲۰۲۲ نقش داشته است.
اوکراین به انفجار پل کریمه اعتراف کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین روز گذشته (شنبه) در پیامی که در صفحه تلگرام خود منتشر کرد، تصریح کرد که پل کریمه که چهار سال پس از الحاق کریمه به مسکو در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، با هدف مختل شدن خطوط تدارکاتی روسیه هدف قرار گرفت.

بنا بر گزارش وب‌سایت «بیزنس اینسایدر»، مالیار در پیامی نوشت که روز شنبه (هشتم ژوئیه، ۱۷ خرداد ماه) نمایانگر ۲۷۳ روز از «اولین حمله» به پل کریمه است که «با هدف شکستن لجستیک روس‌ها» صورت گرفت.

طبق این گزارش، مسئولیت اوکراینی در حمله اکتبر ۲۰۲۲ به پل کریمه در حقیقت یک راز آشکار بود.

پاییز سال گذشته، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» تحقیقی را منتشر کرد که عنوان آن این بود: «چطور اوکراین یک پل کلیدی روسیه را منفجر کرد». این تحلیل توضیح داده بود که چطور عوامل اوکراینی یک کامیون را با مواد منفجر پر کردند و زمانیکه این کامیون به اواسط پل رسید، منفجر شد و در نتیجه آن چهار نفر جان باختند و زیرساخت این پل به شدت آسیب دید.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در همان هنگام، این اقدام اوکراین را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

علی‌رغم آن‌که پیش از این مقام‌های اوکراینی به طور مستقیم مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته بودند اما به طور غیرمستقیم به آن اشاره‌هایی کردند.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اکتبر سال گذشته در شبکه توییتر خود نوشت: «هرچه غیرقانونی است باید تخریب شود. هرچه به سرقت می‌رود باید به اوکراین بازگردانده شود. هر چیزی که توسط روسیه اشغال شده است باید اخراج شود».

از طرف دیگر، مسکو عوامل اطلاعاتی ارتش اوکراین را مسئول این حمله دانست و در پاسخ به آن دست به موجی از حملات به تأسیسات انرژی و برخی زیرساختهای مهم در اوکراین زد.

روسیه در طول جنگ با اوکراین از این پل برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش خود استفاده می‌کرد. ساخت این پل در سال ۲۰۱۴ آغاز و در سال ۲۰۱۸ توسط پوتین افتتاح شد. شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد.
https://jahannews.com/vdcbafbwarhba8p.uiur.html
jahannews.com/vdcbafbwarhba8p.uiur.html
برچسب ها: روسیه اوکراین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *