شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بازداشت ۸ فروشنده سوالات جعلی کنکور

دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 842469
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری ۸ نفر از کسانی که با ادعای فروش سؤالات کنکور ۱۴۰۲ در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کردند، خبر داد.
بازداشت ۸ فروشنده سوالات جعلی کنکور
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم، افراد سودجویی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور مدعی‌اند که به سؤالات کنکور دسترسی دارند و با مبالغ نجومی این سؤالات را به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سؤالات کنکور 1402 و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.    
 
 این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:  طی تحقیقات سایبری کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد تعداد 10 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از 200 هزار نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سؤالات را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

سرهنگ معظمی گودرزی تصریح کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی، تعداد هشت نفر ادمین اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد یمدر یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق محتلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهیم.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تمام سؤالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب هستند و افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

وی در توصیه به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان متذکر شد: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و پررنگ و لعاب فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راههای تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد. 
https://jahannews.com/vdcaiunao49nyy1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaiunao49nyy1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *