دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۵
۱۲۹
بازی ۲ سر باخت در لایحه عفاف و حجاب!

حسین شریعتمداری: گسترش بی‌حجابی محسوس است/ ظاهرا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده خانواده‌ برانداز کشف حجاب وجود ندارد/ سوال ساده از مسئولان سه قوه

شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 842330
لایحه عفاف و حجاب ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است!
حسین شریعتمداری: گسترش بی‌حجابی محسوس است/ ظاهرا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده  خانواده‌ برانداز کشف حجاب وجود ندارد/ سوال ساده از مسئولان سه قوه
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در یادداشتی در خصوص لایحه عفاف و حجاب نوشت:

 ۱- یک ماه و چند روز قبل، وقتی در یادداشتی با عنوان «‌لایحه‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!‌» به ارزیابی لایحه موسوم به «‌حجاب و عفاف‌» پرداختیم و با بررسی مستند برخی از مواد آن نتیجه گرفتیم که این لایحه نه فقط از پدیده پلشت بی‌حجابی جلوگیری نمی‌کند، بلکه به گسترش بی‌حجابی نیز دامن می‌زند، شماری از مسئولان و دوستان دلسوز گلایه کردند که تند رفته‌اید! و حال آن که یادداشت مورد ‌اشاره با استناد به متن لایحه عفاف نوشته شده بود و... امروزه اما، اگرچه لایحه یاد‌شده هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است ولی انتشار متن لایحه می‌توانست و البته توانست به این تلقی دامن بزند که گویا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب، وجود ندارد! و نتیجه، آن شد که این روزها همانگونه که پیش‌بینی شده بود شاهد گسترش محسوس بی‌حجابی هستیم. 

 در این‌باره از دستگاه محترم قضایی که لایحه را تهیه کرده است و از دولت محترم که آن را تایید کرده و به مجلس فرستاده است و از نمایندگان محترم مجلس که لایحه را در دست تصویب دارند، پرسش‌هایی در میان است که انتظار می‌رود برای آن پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند. بخوانید! 

۲-  ابتدا به بخشی از یادداشت مورد ‌اشاره کیهان با عنوان «‌لایحه‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!» که جان مایه آن یادداشت بوده است توجه کنید؛ «‌بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف‌شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند. 

حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز (حداکثر ۲ میلیون تومان) تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! 

 و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم‌مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر‌از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟!

۳- فرض محال که محال نیست! حالا فرض کنید که در جامعه‌ای «سرقت‌» شیوع پیدا کرده و سارقان نیز شناخته شده هستند ولی برای پیشگیری از جرم و مقابله با سارقان اقدامی صورت نمی‌پذیرد! از مسئولان ذی‌ربط سؤال می‌کنید که چرا با سارقان و تجاوز‌کنندگان به اموال مردم برخورد نمی‌کنید؟! پاسخ می‌دهند که برای مقابله با سارقان لایحه‌ای تهیه کرده و برای تصویب به مجلس فرستاده‌ایم! می‌پرسید؛ مگر سرقت جرم نیست؟ آیا برای مقابله با سارقان هیچ قانونی ندارید؟! پاسخ می‌شنوید که سرقت جرم است و برای مقابله با آن نیز قوانین مشخص و تعریف‌شده‌ای داریم! می‌پرسید؛ چرا با استناد به همان قانون از سرقت جلوگیری نمی‌کنید؟! پاسخی نمی‌شنوید! از مجلس می‌پرسید که شما در کسوت نمایندگان مردم چرا مسئولان و مراکز دست‌اندر‌کار را برای مقابله با سرقت، ملزم به اجرای قوانین موجود نمی‌کنید؟! پاسخ‌های متفاوت می‌شنوید، عده‌ای با شما همراهند و تعدادی هم، سکوت را ترجیح می‌دهند! 

حالا در این تمثیل، جای «سرقت» را با «کشف‌حجاب» عوض کنید! آیا بی‌اعتنایی به کشف حجاب که به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب «‌هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی» است، با آنچه در این تصویر و تمثیل فرضی آمده است کمترین تفاوتی دارد؟! لطفاً از کوره در نروید! اگرچه بسیاری از کشف‌حجاب‌کنندگان از واقعیت پلشت این پدیده خبر نداشته و فریب خورده‌اند و به قول حضرت آقا اگر بدانند که حقیقت ماجرا چیست، از آن دست می‌کشند، ولی اولاً در مثل مناقشه نیست و ثانیاً، کشف حجاب پدیده‌ای عفت‌سوز و خانواده‌برانداز است و از این منظر، اگر پلیدتر از سرقت نباشد، دست‌کمی هم از آن ندارد!

 بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست.

۴- شاید این احتمال را بد‌بینانه تلقی کنید! ولی درباره تهیه و تدوین لایحه حجاب نکاتی هست که علت و چرایی آن را در ‌هاله‌ای از ابهام فرو برده است. از جمله آن که؛ 

الف: با توجه به قوانین روشن و تعریف‌شده‌ای که در نظام حقوقی کشور برای مقابله با کشف‌حجاب وجود دارد، چه نیازی به تهیه و تدوین لایحه جدید بوده است؟!

ب: ممکن است گفته شود در قوانین موجود نواقص و کمبودهایی بوده است که باید اصلاح می‌شد! خُب، از آنجا که حجاب علاوه‌بر حکم شرع، یک ضرورت بنیادین در حفظ عفاف و بنیان خانواده است، قانون جدید باید در مقایسه با قانون موجود از تلاش و اهتمام بیشتری برای حفظ حجاب و نجات جوانان از چنبره فریب دشمنان و بد‌اندیشان برخوردار باشد. که متاسفانه این‌گونه نیست. بنابر‌این لایحه جدید برای چیست؟!

ج: لایحه عفاف و حجاب همان‌گونه که به آن ‌اشاره شد، ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است! چرا؟! آیا این حرکت مصداق «‌بازی دو سر باخت‌» نیست؟! 

۵- بدیهی است صف عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند و برخی از آنها نیز دستگیر شده‌اند، از صف دختران و خانم‌های فریب‌خورده و جو‌زده جداست. مسئولان محترم باید طیف فریب‌خورده را از افتادن در گردابی که دشمن برای آنها تدارک دیده است، نجات بدهند. البته برخورد با هرکدام حساب جداگانه‌ای دارد ولی پیشگیری از کشف حجاب در هر دو طیف ضروری است. مقابله با عوامل وابسته و مامور برای پیشگیری از ‌اشاعه عامدانه بی‌حجابی و جلوگیری از کشف‌حجاب فریب‌خوردگان با انگیزه و هدف نجات آنها.

بیشتر بخوانید:
چند نکته با سران قوا درباره بحث عفاف و حجاب/ مراقب این راه انحرافی باشید
https://jahannews.com/vdchxin6v23nkxd.tft2.html
jahannews.com/vdchxin6v23nkxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزودی خودمان به هر قیمتی جمع شان می کنیم. ...!!
Iran, Islamic Republic of
مملکت اسلامی و دولت اسلامیه و بلده با این مسائل چطور برخورد کنه. جلوتر از رهبر حرکت نکنید که حتما اثر عکس داره.
Iran, Islamic Republic of
بازم از رهبری مایه میذارید
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری ، اگر در زمان روحانی بی حجابی اتفاق افتاده بود و دولت توان برخورد با آن نداشت ، چه به روز روحانی آورده بودید ؟
Iran, Islamic Republic of
یک خوبی حزب اللهی ها اینه که حرف حق را میگویند حتی اگر بر علیه هم حزبی های خودشان باشد. بر عکس اصلاح طلبان.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت الان ما به خاطر همون تصمیمات گذشته اس جناب .
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی بی حجابی اصلاح طلبان .... صفت هستند
Iran, Islamic Republic of
عامل و بزر این فساد و فحشا از ازادی و شعارهای دولت خاتمی و روحانی است حالا فصل درو زحمت این دو دولت است
Iran, Islamic Republic of
دیگه گردن قبلی ها انداختن جواب نمیده اتفاقا نشونه ضعفه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دقيقا"‌ درسته .
امین
Iran, Islamic Republic of
البته اگه دقیق تر نگاه کنیم و مواضع رئیس دولت به اصطلاح سازندگی رو در رابطه با پوشش بانوان مرور کنیم ، متوجه خواهیم شد که کلیدِ زدن مفهومی بنام حجاب از اون دوره زده شد ..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما به زودی خیلی غلط میکنید.
تاوان سبک سری هایتان را داریم با خون دل پس می دهیم
Iran, Islamic Republic of
فقط مواظب خود شما رو جمع نکنند؟
Iran, Islamic Republic of
تنها وصیت شهدا، حجاب کامل است. شرمنده شهداییم
ماهان
Iran, Islamic Republic of
برای فساد و فقر چی شرمنده نیستید!
United States
شهداوصیتهای دیگری هم داشتند،چراهیچکس سراغ آن وصیتها نمیرود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دو ماه قبل گفتم این لایحه مشکوک تبدیل به ترمز اقدامات خوب پلیس و گروه‌های مردمی شد..
Iran, Islamic Republic of
کشتن مردم اقدام خوبه؟ خوارج نیستیم . رگ گردن برای ربای بانکها و رانتها و ...خرج کنید که ریشه اسلام را سوزاندن
Iran, Islamic Republic of
خب اینا زورشان به بانک های ربوی نمیرسه گیر میدن به بی حجابی
Iran, Islamic Republic of
یاحق
خسرو
Iran, Islamic Republic of
لطفا لایحه ای حتی شده یک فوریتی هم برای اقتصاد مریض و بکنید
Iran, Islamic Republic of
مشکلات فرهنگی با زور و اجبار جواب برعکس میده
Iran, Islamic Republic of
مطرح کردن اینگونه مسیله حجاب تنها برای سرپوش گذاشتن برروی ناتوانی دولت رییسی در کنترل تورم و مشکلات عدیده اقتصادی می باشد وگرنه کیست که نداند جامعه ایرانی با حجاب مشکل ندارد .
مبارزه با علت
Netherlands
رئیسی وارث خرابه ایست که خاکبرداری آن دهه ها سال طول می کشد. تا این لحظه این دولت بسیار موفق تر از کسانی بوده که از توی ماشین جامعه را ارزیابی می کردند و صبح های جمعه از اخبار دولت خودشون مطلع می شدند ...
معلول
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چند میلیارد دلار که از زمان روحانی در بانکها خارجی بلکه شده بود و به مرور زمان به اقتصاد این دولت تزریق میشود محاسبه کنید و ببینید دولت رئیسی چقدر از دولت روحانی ارث برده است.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که پولهای زمان روحانی ازاد میشه رئیسی استفاده میبره و الا این دولت اقتصاد بلد نیست.
Germany
اگه آوار برداری میکرد دلار ۳۰ هزاری رو به پنجاه هزار نمیرسوند یا تورم و گرانی رو افزایش نمیداد ، یا شما نمیدونی آوار برداری چیه یا نمیخوای بدونی
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
خب میخواست نیاد
مگه مجبور بود
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
واقعا در جامعه نیستی یا چشمهایت را بستی؟؟؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا مگر FATF تصویب شده که ما بتوانیم پولهای بلوکه شده را برداشت کنیم؟؟؟
دوما 540 هزار میلیارد تومان دولت محترم آقای روحانی بدهی برای آقای رییسی ارث گذاشتند.
می شود سالی135 هزار میلیارد تومان. ماهی 11250 میلیارد تومان.
یادآوری می کنم که وزیر محترمتان در دولت آقای روحانی برای پرداخت یارانه ، در شب پرداخت 3000 میلیارد تومان یارانه عزا می گرفتند.
دولت فقط برای یک قلم بدهی دولتمردان غربگرا باید تقریبا 4 برابر یارانه ای که عزا گرفته بودید پول پرداخت کند.
این یک نمونه از شاهکارهای دولت غربگرا است.
Iran, Islamic Republic of
مگه مجبور بودن بیان دولت مقروض را تحویل بگیرن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب حالا تحويل گرفتند علت بروز اين بدهي ها را هم سئوال مي كردند ؟
وقتي نظارتي رويكار دولتها و وزارت خانه ها نباشد
همين مي شود !
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يكي نيست بپرسه اين همه بدهي كه دولت
روحاني به بار آورده و به دولت بعد منتقل كرده بابت چي بوده ؟ .
Iran, Islamic Republic of
مثل اینه که بگی برای قتل فقط کار فرهنگی جواب میده. بیحجابی قتل روح و روان است
Iran, Islamic Republic of
مثلا" تو مقوله فرهنگی چه کارکردیم !؟
Iran, Islamic Republic of
باید فکر تازه ای کرد اجبار جواب نداده و نمیده
Iran, Islamic Republic of
مگه اجبار بوده هیچوقت که جواب نداده باشه؟
Iran, Islamic Republic of
نه اصلا حجاب اجباری وجود نداشته
Iran, Islamic Republic of
برای راهنمایی را نندگی هم اجبار جلوی دل خواه رانندگی کردن را میگیرد این اجبار به نفع است یا به ضرر ؟ هر اجباری بد نیست
Iran, Islamic Republic of
امثال تحلیل های شماها بود که وضع را به اینجا رسانده .
Iran, Islamic Republic of
اگر مسئولین اقدامی نمی کردند شاید شرایط بی حجابی در جامعه بهتر بود و روز به روز بدتر نمی شد.
اقدامشون فقط دادن اطمینان به بی حجابان که راحت و آسوده باشد شهر برای شما در امن و امان هست
و از طرفی محجبه ها دیگه امنیت ندارند مورد آزار و اذیت بی حجاب ها قرار میگیرند مزاحمشون میشن تا فتنه درست کنن و
و امان از بی تفاوتی مسئولین بی غیرت
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
درصد زيادي از بي حجاب ها از خانواده هاي مرفه و زاويه دار با اسلام و مخالف نظام اسلامي هستند زمينه را براي ابراز مخالفت مهيا ديدند و از طرف ديگر شبكه هاي مجازي هم در تنور بي حجابي دائما" مي دمند بسياري از نوجوانان هم در دام اينها دسته دسته گرفتار مي شوند.
ج
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای بعضی ها بی بند باری ها بیشتر از فقر میاید که دست به کارها می زنند
Iran, Islamic Republic of
کمی هم به گرانی ها و مشکلات مردم بپرداز ای حسین شریعتمداری بجز حجاب چیزهای دیگری هم در جامعه هست
Iran, Islamic Republic of
اجبار جواب نمیده و نداده
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به جز حجاب نه به جز بي حجابي !!!!!
كاشكي فقط بي حجابي بود !!!!؟
Iran, Islamic Republic of
همه سر باخته
Iran, Islamic Republic of
فرموده بودید که 99 درصد مردم پایبند حجاب هستند. این همه نگرانی برای چیست
حجت اله ذاکر
Iran, Islamic Republic of
سارق مال مردم را می دزدد، کشف حجاب کننده ایمان مردم را!
این درسته
Iran, Islamic Republic of
ایمانی که با مو از بین بره ، ایمان نبوده تظاهر بوده
امین
Iran, Islamic Republic of
میدونی غربی های مهاجمِ گرگ صفت با این همه نقشه و پولی که خرج کردند چه طور موفق به سرنگونی جمهوری اسلامی نشدند . به خاطر همین ایمان هاست
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كشف حجاب كننده ايمان خود را به باد فنا مي دهد .
Iran, Islamic Republic of
نظرت راجع به اون حدیث فقر و ایمان و درب و پنجره چیه ؟
امین
Iran, Islamic Republic of
نظر شما درباره این جمله که «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما» چیه .
Iran, Islamic Republic of
کار فرهنگی با زور نمیشود!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كار فرهنگي بله اما اجراي قانون بدون زور كامل نمي شود برخي مردم تا زور نباشد تن به قانون نمي دهند
ناهید
Iran, Islamic Republic of
شما نگاه نکنید
Iran, Islamic Republic of
بحث نگاه کردن یا نکردن نیست بحث اینست که باید به همان اندازه که بعضی زنها آزادانه بی حجاب میگردند باید مردها هم آزاد باشند تا استفاده خودشان را از این موضوع بکنند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كدوم استفاده ؟؟؟
اگر مردي بخواهد از بي حجابي زنان يا دختران غافل
و ناآگاه استفاده ببرد مرد نيست بلكه نامرد است و همينطور آن مردي كه زنش را ناموسش را بي حجاب در ملاء عام در معرض ديد چشمان ناپاك و حريص قرار مي دهد و انتظار دارد كسي به زن يا دخترش نگاه نكند همينطور
Iran, Islamic Republic of
رها شدن مقوله حجاب به وضوح امری مشکوک بنظر می رسد، چرا که بازگرداندن یک مقوله فرهنگی امری سخت می باشد..
Iran, Islamic Republic of
حجاب فرهنگی نیست که کار فرهنگی عمومی مثل بنر زدن و تبلیغات و سخنرانی و ....جواب بده، یک جنبه آن اعتقادی و نشانه و خروجی دینداری هست، اون مسوولینی که تا حالا به فکر دیندار کردن مردم نبودند باید اون دنیا پاسخگو باشند و جنبه دیگر اون قانون هست که اجباره، هر دو باید با هم انجام بشه
Iran, Islamic Republic of
شما به فکر اعمال خود باشید
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه و مجریه لایحه را تنظیم کردند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مسئله بي حجابي با وضع قانون و لايحه و بگير و ببند
ميزگرد و همايش اينها درست نميشه شل دادن در زماني كه بايد سفت مي گرفتند در برخورد با بد حجابي وبي حجابي حالا نتيجه آن ترك فعل ها به منصه ظهور رسيده و كار دشوار تر شده .
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنید این لایحه عفاف و حجاب! در دولت شما مصوب و به مجلس رفته ها!!؟

علی
Iran, Islamic Republic of
یک خوبی حزب اللهی ها اینه که حرف حق را میگویند حتی اگر بر علیه هم حزبی های خودشان باشد. بر عکس اصلاح طلبان.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دولت ما !!!!!!؟؟؟
دولت دولت همه است !
هم باحجاب و هم بي حجاب
همه 80 ميليون چه خوب باشد يا بد
دبیر
Iran, Islamic Republic of
حجاب از مسلمات دین است ولی از آن مهم تر عدالت است وقتی فرد مفسدی مثل طبری بعداز اینهمه فسادومهمتراز همه ناامیدکردن مردم از عدالت که قطعا حکم آن کمتر از اعدام نبود فعلا آزاد است .
بهنود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اکثر اشخاصی که میگویند برای پوشش به قانون خاصی نیاز نیست، تجربه زندگی در شهرهای بزرگ را ندارند و با پوشش در شهرهای کوچک و روستاها مقایسه میکنند.
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
جوجو هنوز مونده بفهمید کار فرهنگی کردن چیه
این نتیجه یه عمر مغز فندقی بودن شماست
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسئولان به قانون بی اعتناهی کنند و هر کسی خودش قانون باشد نتیجه این میشود که دیگر نتوان قانون را اجرا کرد مملکت شده شهر هرت هر کسی هر کاری بخواهد می کند و کسی هم جلو دارش نیست بیشتر از این همش زنید بدتر خواهد شد
خسته
Iran, Islamic Republic of
داش حسین این مملکت دیگه جای موندن نیست بیا مهجرت کنیم به سوریه، ای بابا اونجا که بدتره زن رییس جمهور هم حجاب نداره دیگه چه برسه به مردم
Iran, Islamic Republic of
....
Germany
جناب رئیس قوه قضاییه اگه دلسوز و دغدغه مردم رو داشت با دستور خودش اکبر طبری رو آزاد نمیکرد ، بعد توقع دارید واسه حجاب ....
پرویز جعفریان
Iran, Islamic Republic of
حجاب و عفاف از اصلی ترین نیازهای جامعه اسلامی بوده که از اول انقلاب بصورت جدی عملی نشد . و متاسفانه مسئولان کوتاهی کردند .در حال حاضر هم جدی نمی‌گیرند . باید افراد انقلابی در راس کار باشند و انقلابی عمل کنند.
Iran, Islamic Republic of
مگه الان انقلابیون راس کار نیستن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
انقلابيون واقعي و جدي منظوره مثل سردار سليماني
ناشناس
United States
بنده خودم مخالف بی حجابی هستم
اما سئوال اینجاست خواهشا ی عنایتی هم به قیمت‌ها و افزایش قیمت‌ها از سال ۹۶ تا حالا هم بیندازید اونم خیلی مهمه
ممنون میشم
Iran, Islamic Republic of
کیهان و شریعت مداری در مورد آزادی طبری و سایر مفسدان اقتصادی نظری ندارن؟؟؟؟؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
بیحجابی، آزادی مشروب، همجنسگرایی قانونی،
و...خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج،این مسیر امتحانشو تو کشورای غربی پس داده،،
Iran, Islamic Republic of
کاری نکنید ادم حس کنه سیستم قضایی ما در برابر نجفی و طبری فلج شده و معامله کرده، خوب با زنان هم معامله کنید و این آش شور را رها کنید
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
یه فکری هم به حال گرونی بدبختی وفقر ی که هست که وضع خیلی خرابه
Iran, Islamic Republic of
چرا تا میگویند حجاب میگویید اقتصاد ایا کسی که نارسایی کلیه دارد انفولانزا گرفته باشد باید بی خیال انفولانزای او شد چون نارسایی کلیه دارد ان مهم تر است.
Iran, Islamic Republic of

احتمال مرگ از نارسایی کلیه بیشتر از ویروس آنفولانزاست !
Iran, Islamic Republic of
تمام زورتون را زدید
حریف آزادی نمی‌شید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من خودم باپدیده بیحجابی مخالفم اما متاسفانه دیگه از دست مسئولین کاری بر نمیاد مهسا بهانه ایی بود برای بی بندوباری خیلی از بانوان جامعه ما که الان ویروس خانواده ها شدن
مجید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قوه قضاییه در انفعال کامل قراردارد. وقتی اعلام میکند طبری ازاد شده هاشمی ازاد شده نجفی ازاد شده و...
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه با حجابهای ما هم غیر فعال هستند در جامعه حضور کم رنگ دارند .در هر پارکی یا مراکز تفریحی می روید 80% درصد خانمها بی حجاب هستند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نه ديگه 80% كه نه اما خب 20 يا 30% را مي توان قبول كرد !!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رضایی ، پیشنهاد میکنم از دریاچه چیتگر بعنوان پیاده رویی یکبار دیدن فرمائید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بي حجابي مثل درختي است كه شاخه هايش از روي ديوار باغ ( حجاب ) به بيرون افتاده و رهگذران مي توانند كه از ان بخورند و بكنند و برند اما درختاني كه پشت ديوار باغ محصورند از تعرض در امانند و مختص صاحب و مالك خود هستند
Iran, Islamic Republic of
حجاب در مملکت اسلامی باید رعایت شود و تا بیحجاب ها باعث ترویج بی دینی نشوند ربطی هم به اقتصاد و ربا و رشوه نداره هرچیزی جای خودش احکام خدا باید رعایت شود نبایستی اجازه داد که دیگران را به گناه بیندازند این افراد متبرج و بعضا الوده و پیرو مد و فساد غربی ها . هرکسی با هر توجیهی حمایت میکنه از بی حجاب و شل حجاب و..شریک جرم است و در گناهشون شریک هست .
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام:
گشت ارشادبایدباشدوبایدگشت ارشادجلوی بی حجابیهارابگیردوامنیت اخلاقی واجتماعی جامعه رابرقرارکند.وهمچنین مانیزازگشت ارشادحمایت می کنیم‌.
Iran, Islamic Republic of
عملکرد مسئولان باعث تشدیدناهنجاری ها وجسورترشده ...
Iran, Islamic Republic of
سربازان غربگدااصلاحات واعتدالیون واگنری بدنبال بی حجابی با تفرقه دوقطبی سازی اند
Iran, Islamic Republic of
دیگه فحش و ناسزا بلد نیستی؟ لابد ادعای مسلمانی هم داری!!!
ماهان
Iran, Islamic Republic of
استدلال ایشون کاملا غلط هست !بخاطر اینکه همه کشورهای دنیا به غیر ایران و افغانستان حجاب دل به خواهی دارند!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
الان كه همه قيمت هاي ما دلبخواهي است.
United Arab Emirates
شریعتمداری.... درست مثل فقر ، محسوس است مثل تورم ، واضح است... اما کسی کاری نمی‌کند ...
Iran, Islamic Republic of
مسئله حجاب به باور درونی بانوان کشور بستگی دارد.
Iran, Islamic Republic of
از عربستان چه خبر؟.
Iran, Islamic Republic of
....
کاوه
Iran, Islamic Republic of
اگر این نظریه ها وراهکارهای شما وامثال جنابتان درست بود وضع کشور این نبود
خداداد
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه بخاطر برخورد آقای شریعتمداری که میخواهد اولاً مطرح باشد دوماً فرد پوششی است که میخواهد بحران های این دولت را پوشش و حواس مردم را به حجاب و...پرت کند.!!!
مهدی شهبازی
Iran, Islamic Republic of
دورودبرحاج حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا بی دینی و حیوانیت و دنیا پرستی و خواهش دل بر قلب ها حکومت میکند . دینداران کم و دنیاپرستان و هواپرستان میخواهند زمین را به گند بکشانند و باتلاق فساد و فحشا درست کنند بر خدا پناه میبریم از دست سپاه شیطان که با فساد اخلاقی میتازند و زمین را لجنزار میکنند .از او مدد میجوییم
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام:
ما(گشت ارشاد)رامی خواهیم.🌸/ماامنیت اخلاقی واجتماعی درجامعه رامی خواهیم.🌸/مابرخوردجدی وقاطع بابی حجابهارامی خواهیم./مابی حجابی نمی خواهیم./
ولی
Iran, Islamic Republic of
ما گشت ارشاد نمیخوایم که اینگونه کارا باعث وضعیت امروزی حجاب شد
Iran, Islamic Republic of
تو نوبت باش بهت میدن
Iran, Islamic Republic of
حجاب حکم خداوند است و بی حجاب باید مجازات بشه.
Iran, Islamic Republic of
مجازات بی حجاب در کجای احکام الهی اومده؟
بهنام
Iran, Islamic Republic of
هر چند وقتی بلند میشی ادعای وجودیت میکنی دیده بشی بابا دیگه ازت گذشته جناب شریعت مداری !!!!خخخخخ
اذرن
Iran, Islamic Republic of
پای سند ۲۰۳۰ در میان است یا گرفتن رای از زنان
ارش مهاجری
Iran, Islamic Republic of
تو قضیه حجاب فقط حرف و شعار از دولت شنیدیم از دوربین های نظارتی گرفته تا جریمه های یک ونیم میلیونی سلبریتی های دوزاری،باید اراده دولت و همکاری خود مردم باشه تا این بساط بی حجابی برچیده بشه
امین
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی این بی حجابی و بی عفتی ریشه در فرقه اصلاح طلبان دارد،...
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری انقلابی دو آتشه صحبت از وضعیت تورم کنید .
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهمترین علت رواج و گسترش بی حجابی زنان " بی حیایی " مردانشان است .
Iran, Islamic Republic of
حجاب حکم شرعی و لازم الاجرا است .
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم اقای شریعتمداری / کشف حجاب هم گناه شرعی است و هم جرم قانونی ....
Mahnoosh
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم از این اقای شریعتمداری...اینکه چرا کشف حجاب تو ایران فقط جرمه ولی در هیچ یک از کشورهای جهان حتی کشورهای اسلامی جرم محسوب نمیشه؟؟.
ناصری
Iran, Islamic Republic of
راه مبارزه با برهنگی وبی حجابی این است که کسانیکه برهنه یا بی حجاب هستند نباید انتظار امنیت هم داشته باشند چون جمهوری اسلامی نمیتواند برای هربرهنه یا بی حجاب چند مامور بگمارد.
اذرگون
Iran, Islamic Republic of
بارها ما گفتیم ریشه یابی کنند دلایل کشف حجاب رو ، با ترویج دهندگان بی بند باری برخورد قانونی کنند ولی باز معلوم نیست دارن چیکار می کنند
اذرگون
Iran, Islamic Republic of
در جامعه ای که زن سالاری وفرزند سالاری هست ، کشف حجاب به ضرر خانمهاست ...!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
باسلام:
گشت ارشادیعنی :
برقراری امنیت اخلاقی واجتماعی درجامعه.