يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

ازدحام زائران کربلای معلی در مرز مهران

سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 841915
در آستانه روز عرفه حضور تعداد زیاد عاشقان زیارت کربلای معلی باعث ایجاد تأخیر در عبور از گیت‌ها و ازدحام در مرزایران و عراق و خصوصا گیت‌های عراقی شده است.
ازدحام زائران کربلای معلی در مرز مهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، از ساعات ابتدایی صبح امروز سه‌شنبه و در فاصله یک روز مانده تا روز عرفه حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)  برای خواندن دعای عرفه در کنار مزار شهدای کربلا خود را به دروازه عتبات رسانده‌اند تا از مهران خود را به کربلای معلی برسانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد زیاد زائران حسینی باعث ایجاد تأخیر در عبور از گیت‌ها و ازدحام در مسیر‌های منتهی به گیت‌های ایرانی و عراقی شده است.

زائران حاضر در مرز به خبرنگار فارس گفته‌اند که معطلی در پشت گیت ایران حدود یک ساعت بوده است اما عبور از گیت عراقی با کندی صورت می‌گیرد و بعضی از زائران حتی بیش از 3 ساعت است که در مرز عراق در انتظار هستند.

با توجه به کمبود امکانات در مرز عراق، مرزبانی مهران برای در امان ماندن مردم از گرمای هوا، عبور مردم از مرز ایران را بر اساس میزان ازدحام در مرز عراق مدیریت می‌کند؛ چرا که در مرز ایران آب و سایه‌بان به اندازه مورد نیاز مهیا شده است.
 
عباس شفیعی، فرماندار شهرستان مهران نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام در این خصوص اظهار کرد:  ایجاد ازدحام امروز در مرز بین المللی مهران به دلیل جمعیت زیاد مردم و سرعت پایین طرف عراقی در خروج زائران از مرز اتفاق افتاده است.

وی افزود: وضعیت فعلی مرز مهران از طرف ایران نسبتا روان است و ورود و خروج در سریعترین زمان ممکن در تمام گیت‌ها در حال انجام است.

فرماندارشهرستان مهران ادامه داد: با رایزنی‌های مسئولان ایران و کشور عراق تعداد گیت‌های خروجی مرز عراق از ۸ به ۱۸مورد افزایش پیدا می‌کند و درحال رایزنی برای افزایش این تعداد نیز هستیم. 

شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین در جهت رفاه خال زائرین معطل در طرف عراق در حال انتقال آب معدنی به مرز عراق هستیم.
https://jahannews.com/vdcfyydctw6dj1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfyydctw6dj1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *