تهیهکننده فیلم سینمایی «آژانس شیشهای» گفت: فرود هلیکوپتر در مرکز شهر برای فیلمبرداری آژانس شیشهای جزو مواردی بود که تا آن زمان کسی تجربه نکرده بود؛ تعهدات عجیب و غریبی را پذیرفتیم تا آن پلان گرفته شد.
جزئیاتی از پشت صحنه فرود هلیکوپتر در «آژانس شیشهای»
3 تير 1402 ساعت 9:52
تهیهکننده فیلم سینمایی «آژانس شیشهای» گفت: فرود هلیکوپتر در مرکز شهر برای فیلمبرداری آژانس شیشهای جزو مواردی بود که تا آن زمان کسی تجربه نکرده بود؛ تعهدات عجیب و غریبی را پذیرفتیم تا آن پلان گرفته شد.
به گزارش جهان نیوز، مهدی کریمی، تهیهکننده فیلم سینمایی «آژانس شیشهای» در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مهرمادری و آژانس شیشه ای خاطره انگیزترین و راحت ترین تولیدات ما در سینمای ایران بود نه از باب حمایت یا بضاعت مالی چون اتفاقا شرایط مالی پروژه با مشکلات متعدد بود اما صادقانه این که هجمه روی عوامل اجرایی نبود و اصلا در سینما کسی امید نداشت در حوزه تهیه کنندگی اثر این تجربه بخواهد موثر واقع شود.
کریمی خاطرنشان کرد: همیشه بخشی از حواشی، زحمت تولید را ضایع می کند اما آن زمان کسی توجهی به تولید دو فیلم نمی کرد. امروز اصحاب رسانه همواره به سراغ پروژه هایی می روند که اطلاع رسانی خبری دارد یا گزارش دارند و یا تصاویر تولیدشان را می دهند اما ما آژانس شیشه ای را در یک سکوت خبری کار کردیم و تا افتتاحیه جشنواره فیلم فجر کسی حتی عکسی از فیلم ندیده بود و این خوب بود. امروز با توجه به دسترسی ساده رسانه ای و اطلاعاتی که وجود دارد چنین کاری (تولید در سکوت خبری) غیرممکن است.
وی بیان کرد: لذتی که در سال ۷۶ از تولید این آثار بردیم و آن انگیزه جمعی و انرژی که همه بچه ها یکدست برای این کار کشیدند برای ما یک امتیاز بزرگ بود.
تهیه کننده فیلم سینمایی آژانس شیشهای ادامه داد: آن سالها مانند این سالها نبود که وقتی فیلمی می فروشد روی پرده می ماند و از این دست اتفاقات و پایین کشیدن از پرده در تمام این سالها کم اتفاق نیفتاده است.
کریمی در پاسخ به این پرسش که چرا آژانس شیشه ای در آن زمان درخشید، بیان کرد: این فیلم زمانی ساخته شد که تنوع کم بود و حرفش جدید بود. آژانس شیشه ای در دوره ای دیده می شود که جامعه ملتهب گفت وگوست و فضای رسانه ای آنقدر باز و بی در و پیکر نبوده است. آن زمان بردن یک فریم از فیلم از مرز کشور هزار مسئله داشت یا حتی دیدن یک فیلم که از آن ور آب می آمد هزار مکافات داشت.
تهیه کننده فیلم سینمایی لیلی با من است (کمال تبریزی ۱۳۷۴) یادآور شد: مانند دوره ای است که گشنه و تشنه سپری می کنید و به یک غذای مناسب می رسید و مزه این غذا بسیار زیاد در ذهن شما می ماند. حتی شاید این غذا در مقایسه با بسیاری دیگر از غذاها کم و کسری داشته باشد اما خاطره اش در ذهن می ماند.
کریمی با اشاره به علت ماندگاری آژانس شیشه ای توضیح داد: این فیلم یکی از کارهای شاخص آقای ابراهیم حاتمی کیا در بحث تکنیک و کارگردانی و متن است و این را نمی شود کتمان کرد. این فیلم هم مقبولیت منتقدان را داشت و هم اقبال مردمی را. دلیل اصلی آن هم این بود که هسته و گروهی که در کنار همدیگر آژانس شیشه ای را خلق کردند یعنی بازیگران، کارگردان، نویسنده، تیم های تولید و اجرا و همه اعضای تیم تولید خوب بودند.
وی افزود: این اثر به لطف تمام اعضای تیم خلق شد.
تهیه کننده فیلم سینمایی مهر مادری (کمال تبریزی ۱۳۷۶) در پاسخ به این پرسش که ساخت آژانس شیشه ای چقدر زمان برد، گفت: فیلم نرمالی بود اساسا کارهای آقای حاتمی کیا معمولا دوماهه فیلمبرداری می شد و آژانس شیشه ای هم زیر دوماه فیلمبرداری شد.
کریمی در ادامه توضیح داد: لوکیشن فیلم فضای بسته اما پربازیگری بود؛ در یک لوکیشن محدود زحمت اجرایی و کارگردانی و میزانسن و متنوع درآوردن کار بسیار پرمرارت بود اما اگر به تیتراژ آژانس شیشه ای نگاه کنید الحمدالله بخشی از ذخایر امروز سینمای ایران از آژانس شیشه ای متولد شدند؛ چه در حوزه بازی، چه در حوزه کارگردانی، چه در حوزه نویسندگی و مجموعه تولید و همه چیز.
کد مطلب: 841559
آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/841559/جزئیاتی-پشت-صحنه-فرود-هلیکوپتر-آژانس-شیشه-ای