شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱
نخست‌وزیر پیشین اسلواکی:

انبار سلاح اروپا خالی شده است

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 840414
«پتر پلگرینی» نخست‌وزیر پیشین اسلواکی معتقد است که پر کردن انبار تسلیحاتی خالی شده‌ی کشورهای اروپایی بین 5 تا 10 سال زمان می‌برد.
انبار سلاح اروپا خالی شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک سیاستمدار شناخته شده در اسلواکی که سابقه نخست‌وزیری، معاون نخست‌وزیری و ریاست پارلمان این کشور را دارد، درباره خالی شدن انبارهای سلاح در کشورهای اروپایی در نتیجه کمک به اوکراین هشدار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، «پتر پلگرینی» نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ اسلواکی اعلام کرد که انبارهای تسلیحات در سراسر اروپا خالی شده و پر کردن دوباره آنها بین ۵ تا ۱۰ سال طول خواهد کشید.

رهبر حزب «صدا-سوسیال دموکراسی» اسلواکی گفت: «انبارهای (سلاح) در کل اروپا خالی شده است، همه ارتش‌ها تجهیزاتشان را پر خواهند کرد. این موضوع ۵ تا ۱۰ سال کار می‌برد».

وی همچنین هشدار داد که اسلواکی دیگر نمی‌تواند کمک نظامی قابل توجهی به اوکراین بکند چرا که فاقد منابع لازم برای انجام چنین کاری است.

پتر پلگرینی البته اعلام کرد که جنگ در اوکراین فرصت‌های جدیدی را برای صنعت دفاعی اسلواکی باز کرده است چرا که اسلواکی می‌تواند برای اوکراین مهمات تولید و درآمد و شغل جذب کند.

اظهارنظر این سیاستمدار اسلواکی درباره خالی شدن انبار تسلیحاتی کشورهای اروپایی در شرایطی مطرح شده که پیش از این برخی چهره‌های شناخته شده غربی  هم درباره ادامه پمپاژ تسلیحاتی کی‌یف و تاثیر منفی آن روی توان نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی هشدار داده بودند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا در انتقاد دوباره از کمک‌های تسلیحاتی دولت بایدن به اوکراین برای تقابل با روسیه، گفت کمک نظامی به اوکراین باعث تخلیه ذخایر مهمات ایالات متحده شده است. او در ایالت جورجیا خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: الان، هیچ مهماتی نداریم. اوکراین مهمات را در اختیار دارد. تقریباً همه‌اش را».

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان هم در اظهارات سال گذشته خود از محدودیت شدید این کشور برای ارائه کمک تسلیحاتی به اوکراین خبر داده بود. وی  در مصاحبه شهریور ماه سال گذشته با شبکه زد‌دی‌اف (ZDF) اعلام کرد که انبار تسلیحاتی آلمان برای ارسال مقادیر بیشتری از سلاح به اوکراین کافی نیست و با کمبود جدی مواجه است.

کشورهای غربی به سردرمداری آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا، از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه در حال کمک‌های تسلیحاتی، اقتصادی، اطلاعاتی و سیاسی همه جانبه به کی‌یف هستند. غربی‌ها همچنین در حال اعمال شدیدترین فشارهای اقتصادی علیه مسکو هستند و آمریکا در راستای همین سیاست، تلاش برای منزوی کردن روسیه را در پیش گرفته است.
https://jahannews.com/vdcizuav5t1a552.cbct.html
jahannews.com/vdcizuav5t1a552.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الهم عجل لویک الفرج