سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

شهردار تهران عازم بروکسل شد

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 840233
زاکانی به منظور شرکت در مجمع عمومی متروپولیس راهی بروکسل بلژیک شد.
شهردار تهران عازم بروکسل شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲) به منظور شرکت در مجمع عمومی متروپولیس (انجمن کلانشهر‌های مهم جهان) راهی بروکسل پایتخت بلژیک شد.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در این سفر شهردار پایتخت را همراهی می‌کنند.

متروپولیس (Metropolis) یا همان انجمن کلان شهر‌های مهم جهان یک موسسه غیردولتی بین‌المللی است که با اهداف غیر انتفاعی و بدون وابستگی سیاسی کار می‌کند.

مدیریت و مسائل کلان شهر‌های جهان در کانون توجهات متروپولیس قرار دارد. این انجمن در عین حال بخشی از سازمان شهر‌های متحد و دولت‌های محلی (UCLG) نیز هست.
انجمن مزبور در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیان گذاری شده و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرده است.

هدف اصلی متروپولیس ارتقای توسعه شهری پایدار در شهر‌های بزرگ به منظور کیفیت زندگی شهروندان از طریق هدایت شبکه‌جهانی کلان‌شهر‌ها و نظارت بر مسیر توسعه مناطق کلان‌شهر‌های مهم جهان است.

این سازمان که یک تشکل غیردولتی بین‌المللی است؛ تشکلی مابین کلانشهر‌های مهم جهان بوده و حوزه اصلی فعالیتش مدیریت کلانشهری است.

شهرداری تهران از سال ۱۹۹۲ به عضویت انجمن کلان شهر‌های مهم جهان درآمده و و شهر‌های تهران، مشهد و تبریز عضو این انجمن هستند.
https://jahannews.com/vdchxvn6x23nkid.tft2.html
jahannews.com/vdchxvn6x23nkid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوش بگذره
Iran, Islamic Republic of
حتما تجارب این دوسال شهرداربودن را اعلام بفرمایید