جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۵

گفتگوی ۹۰ دقیقه‌ای روسای جمهور ایران و فرانسه/ تاکید آیت الله رئیسی بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری در مذاکرات رفع تحریم‌ها/ ماکرون: فرانسه به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است/ ایران بخشی از راه‌حل بحران اوکراین است

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 840193
روسای جمهور ایران و فرانسه در گفتگویی تلفنی، علاوه بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفتگو کردند.
گفتگوی ۹۰ دقیقه‌ای روسای جمهور ایران و فرانسه/ ماکرون: فرانسه به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است/ ایران بخشی از راه‌حل بحران اوکراین است
به گزارش جهان نيوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر امروز شنبه در تماسی تلفنی با دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.

روسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی که 90 دقیقه ادامه داشت، علاوه بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفتگو کردند.

دکتر رئیسی در رابطه با توسعه روابط دو جانبه، با اشاره به محاسبات غلط برخی دولت‌های اروپایی درباره ملت ایران، آن را ناشی از گرفتار شدن این دولت‌ها در دام اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و معاندان دانست و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام به اصل حاکمیت ملی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های ایران و آژانس و تاییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

موضوع جنگ در اوکراین نیز بخشی از گفتگوهای دو رئیس جمهور در موضوعات منطقه‌ای بود که دکتر رئیسی ضمن اعلام سیاست قاطع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با جنگ، بهترین راه‌حل را دیپلماسی دانست.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی با تاکید بر اینکه فرانسه به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، تداوم گفتگوها میان مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات فیمابین را خواستار شد.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر تداوم مذاکرات رفع تحریم تا رسیدن به نتیجه، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از راه‌حل بحران اوکراین دانست و ایفای نقش بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد.

گفتگوی ۹۰ دقیقه‌ای رئیسی و مکرون درباره رفع تحریم‌ها

محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور از گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور فرانسه با آیت الله سیدابراهیم رئیسی خبر داد.

جمشیدی در فضای مجازی نوشت:

«امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه امروز با دکتر رئیسی تماس گرفت و گفتگویی ۹۰ دقیقه ای داشتند. مکرون تاکید کرد که به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است. دو رییس جمهور درباره پیشبرد روابط بخصوص مذاکرات رفع تحریم و تحولات منطقه ای رایزنی، و درباره نحوه ادامه تعامل نیز توافق کردند».
https://jahannews.com/vdccoxq412bq0s8.ala2.html
jahannews.com/vdccoxq412bq0s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
Iran, Islamic Republic of
وقتی جایگزین سویفت مشخص شد.
وقتی آمریکا اعتراف کرد دلار تا ۳ ماه دیگر سقوط می‌کند.
وقتی موشک هاپیرسونیک باعث ثبات ایران و ریزش قیمت دلار شد.
وقتی توان هسته ای بازدارندگی مهمتر و بزرگتری است.
چه لزومی دارد امتیاز بدهیم برای توافق موقت و رفع تحریم ( که با صبر خودبخود در حال فروریختن است)
Iran, Islamic Republic of
90 دقیقه خیلی صحبت‌ها میشه
شاید یکیش درباره فرقه سفاک رجوی باشه :)))
از راه دور بنظر می رسد که اینها باز همان نشستن و برخاست و بعد هم عدم اجرای تعهدات ، این سابقه غرب است.
Iran, Islamic Republic of
حالا حالت جا اومد امانوئل !!!!! برو با مریم انتر رجوی ، مسیح علینژاد عکس بگیر، حرف اخر رو اول بزن، بگو غلط کردم شاید به روسیه پهپاد ندادیم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا" بايد با فرانسه قطع رابطه كنیم هر كشور ديگه ايي بود با اين افتضاحي كه اين نفله ببار آورد با اون وطن فروشها عكس يادگاري گرفت و آرزوي سرنگوني نظام ج اا را داشت حد اقل براي يك مدت محدودي روابط را تعليق مي كرد تا وقتي مكررررررون سر كار هست .
Iran, Islamic Republic of
دروغگویی و حقه بازی کثیف و همیشگی فرانسویها و .ماکرون بی چشم و رو در بغل کردن مصی علینژاد و ... و ادعای تعامل با ایران که البته کسی برای حرفهاش تره هم خورد نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
اینا از خودشون اختیاری ندارن، بدون اجازه امریکا هیچ غلطی نمی تونن بکنن، وعده هاشون همه الکیه!
NHz
Iran, Islamic Republic of
باغ اروپا باغ وحشه و مخصوصا این امانوئل قابل اعتماد نیست... 90 دقیقه وقت گذاشتن برای این یارو زیادیه.
Iran, Islamic Republic of
ما در این وضعیت اقتصادی کشور مجبوریم با جهان تعامل کنیم حال شما اسمش را هر می خواهید بگذارید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
وضعيت اقتصادي مون خيلي هم خوبه اگر جلوي دزد ها را مفت خور ها را بگيرند جلوي آقازاده هاي خارج نشين را بگيرند كه مثل جارو برقي ثروت كشور را به دلار ها و يوروها را مي مكند وضع مردم خوب ميشه .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تعامل مي كنيم اما از اصولمون كوتاه نمي آييم !!
دواي ما با دنيا سر اصولمون هست همين !!!!
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه اقتدار و شجاعت رئیس جمهوری است که‌ در روز آزمایش موشک فتاح در کنار فرماندهان نظامی است. .
Iran, Islamic Republic of
درج خبر گفتگوی تلفنی در انتهای اخبار بسیار ضعیف توسط جماران ورسانه های اصلاحاتچی‌ها !!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظرم دنیا 180 درجه به نفع ایران برگشته و ایران داره با سیاست هاش قدرت خود را به رخ دنیا میکشه ماها هم باید به این اقتدار و انقلاب ببالیم .
Iran, Islamic Republic of
....