جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مرگِ «کمپ دیوید» به دست جوانان مصری

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 840191
پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره» در گزارشی نوشت: مصری‌ها «محمد صلاح»، سرباز شهید خود را یک قهرمان ملی و باعث افتخار جهان عرب می‌دانند که در مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی عملیات شجاعانه‌ای انجام داد.
مرگِ «کمپ دیوید» به دست جوانان مصری
به گزارش جهان نيوز، پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره» در گزارشی نوشت که مصری‌ها «محمد صلاح»، سرباز شهید کشورشان را که در سوم ژوئن، عملیات بی‌سابقه‌ای انجام داد و با نفوذ به مرزهای فلسطین اشغالی ۳ نظامی صهیونیست را در نزدیکی گذرگاه مرزی العوجه به هلاکت رساند، «سلیمان خاطر جدید» توصیف کردند.

سلیمان خاطر هم سربازی مصری بود که در۵ اکتبر ۱۹۸۵، پنج نظامی صهیونیست را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کرد؛ نیروهای رژیم اشغالگر قصد دور زدن پاسگاه مرزبانی او را داشتند که با مقاومت جانانه‌اش مواجه شدند. او بعد از ممانعتش از پیش‌روی صهیونیست‌ها، تسلیم مقامات مصری شد.

در گزارش الجزیره آمده است: حالا صلاح هم یک سلیمان خاطر دیگر شد. از دید اکثر مصری‌ها، صلاح به یک قهرمان محبوب و نمادی از مخالفت مداوم مردم مصر نسبت به عادی‌سازی روابط با اسرائیل، علی‌رغم امضای معاهده صلح در سال ۱۹۷۹، تبدیل شد. این موضوع تایید می‌کند که جنایات اشغالگران علیه مصری‌ها فراموش نشده است و حمایت مردمی مصر از آرمان فلسطین باقی خواهد ماند.

الجزیره در گزارشش افزود: حالا بعد از عملیات محمد صلاح، دوباره یاد و خاطره سربازان مصری که قبل از صلاح و پس از پیمان صلح کمپ دیوید، علیه اسرائیلی‌ها عملیات انجام دادند، زنده شده و این روزها همه در حال صحبت از معروف‌ترین آن‌ها یعنی سلیمان خاطر و «ایمن حسن» هستند.

سرباز مصری دیگر، ایمن حسن در ۵ نوامبر ۱۹۹۰ عملیات قابل توجه دیگری موسوم به عملیات "راس النقب" را در منطقه مرزی مصر و اسرائیل انجام داد. حسن ۲۱ اسرائیلی را هدف قرار داده و به هلاکت رساند. او حتی حدود ۲۰ اسرائیلی دیگر از جمله یک مقام ارشد مسئول تامین امنیت راکتور هسته‌ای دیمونا و افسران ارشد اسرائیلی در فرودگاه نظامی النقب را زخمی کرد.

این عملیات، توسط شهید ایمن حسن طراحی و اجرا شد؛ برنامه اولیه او این بود که انتقام هتک حرمت پرچم کشورمان توسط یک سرباز اسرائیلی را بگیرد، اما وقتی از کشتار مسجد الاقصی در ماه قبل مطلع شد، عصبانیت او شدت گرفت. حسن به مدت ۹ روز تحرکات خودروها در طول مرز را به دقت مطالعه کرد، نقاط ضعف امنیتی را شناسایی و جغرافیای منطقه را به دقت تحلیل کرده بود.

در ادامه گزارش الجزیره می‌خوانیم: کارزارهای حمایت مردمی از عملیات شجاعانه صلاح که «افتخار عربی» نام گرفته، زمانی افزایش یافت که رسانه‌های عبری علت مرگ افسران سابق و سربازان فعلی ارتش اسرائیل را منتشر کردند. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که همه قربانیان عملیات صلاح، کسانی بودند که سربازان مصری را در سال‌های گذشته در مرز به قتل رسانده بودند. این گزارش‌ها در واقع اعلام این موضوع بود که عملیات صلاح، با هدف انتقام هم‌رزمانش انجام شده بود.

روزنامه عبری «هاآرتص» روز سه‌شنبه (ششم ژوئن) با انتشار گزارشی از کشته شدن سه سرباز صهیونیست در مرز با مصر، این حادثه را آخرین مورد از سلسله ناکامی‌های ارتش رژیم اشغالگر دانست که دو سال است تکرار می‌شود. 

رسانه‌های عبری روزها بعد از این عملیات اعلام کردند: در اسرائیل تلاش می‌شود تا حمله هفته گذشته به سربازان ارتش اسرائیل در مرز با مصر جمع شود اما این روند ابعادی از موضوع عادی سازی روابط با مصر را نشان می‌دهد. «حایم لوینسون»، روزنامه‌نگار  روزنامه «هاآرتص» ضمن بیان اینکه توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و مصر «توافق جعلی» است، تاکید کرد که «هیچ صلحی بین ملت مصر و اسرائیلی‌ها وجود ندارد».

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در گزارشی تحلیلی نوشت که مخالفت‌های ملی در مصر با برقراری روابط تل‌آویو-قاهره، باعث شده تا روابط مصری‌ها با رژیم صهیونیستی در محدوده «عادی‌سازی سرد» باقی بماند.

محمد صلاح، صبح روز شنبه (سوم ژوئن)، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در جلسه کابینه به این حادثه اشاره کرده و هلاکت سه نظامی صهیونیست در مرز مصر را «حمله تروریستی فاجعه‌بار» توصیف کرده بود.
https://jahannews.com/vdcaowna649ny61.k5k4.html
jahannews.com/vdcaowna649ny61.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *