جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در نماز جمعه تهران:

موشک «فتاح» هراس به دل شیاطین انداخته است/ دشمنان از امید و ایمان ملت ایران ضربه خورده‌اند

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 840038
محصول کارخانه ایمان و امید، موشک فراصوت فتاح بود که رونمایی شد و دل‌های مستضعفین و جبهه مقاومت را خوشحال کرد و سطح امنیت منطقه را ارتقا داد.
موشک «فتاح» هراس به دل شیاطین انداخته است/ دشمنان از امید و ایمان ملت ایران ضربه خورده‌اند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: شخصی نزد پیامبر آمد و گفت هر سال برنامه حج داشتم، ولی امسال توفیق آن نصیب من نشد پیامبر راه را به او نشان داد و به او فرمود نماز جمعه را مگر نمی‌شناسی، زیرا این حج مساکین امت من است و به نمازگزاران جمعه پاداش حج داده می‌شود.

وی افزود: حال و هوای این روزهای کشور حال و هوای حج است و خدا را شاکریم که نعمت حج را در اختیار ما قرار داده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: «سفر زندگی دنیای ما را یادآوری می‌کند» و می‌فرماید: «برای زیستگاه آخرت توشه برداریم چون ما در سفر هستیم و باید بهترین توشه خود را برای سفر آخرت همراه خود کنیم».
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان طی سال‌های اخیر، به خصوص در اغتشاشات سال گذشته، گفت: ایمان ‌و امید است که امروز بیش از همیشه در معرض آماج حمله دشمنان ایران و اسلام قرار دارد.

وی ادامه داد: ضربه‌هایی که دشمنان خورده‌اند، از ایمان و امید ملت ایران بوده است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اولا بهترین فرصت‌ها برای توشه‌برداری، توشه تقوا و موقعیت‌های خوبی است که در مسیر زندگی‌مان تعبیه شده است، این ماه ذیقده ماه شیرینی است، ماه حضرت رضا علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: روزهایی از این ماه باقی مانده است قدر بدانیم. فرصت یکشنبه این ماه برای استغفار را با آن نماز مخصوص قدر  بدانیم، فرصت زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام از دور و نزدیک را قدر بدانیم، روز «دحوالارض» را بزرگ بشماریم، چه راز‌هایی چه زیبایی‌هایی، روز زمین توجه به ساحت قدسی حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف. در آن روز بزرگ ان‌شاالله از این ظرفیت‌ها همه ما بهره‌مند باشیم و از دعا برای حجاج بیت‌الله‌الحرام غافل نشویم.

وی تأکید کرد: انشاالله حجاج ایرانی به نمایندگی از امت اسلامی خوش بدرخشند و سرشار از معنویت از نوع از فتوحات معنوی از مغفرت الهی باشند و پرچم اسلامی و پرچم توحید را برافراشته کنند و پرچم برائت از مشرکین رو ان‌شاالله امسال همه باشکوهی برگزار بشود، خدای متعال در مناسک‌ و برنامه‌هایشان یاری و ما را در دعاهای آن‌ها سهیم کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: یک تشکر جانانه باید بکنیم اتفاق بسیار شیرینی که افتاد باعث چشم روشنی شد و از طرفی هم یک طوفانی از هراس به جان شیاطین افتاد، جدیدترین محصول کارخانه ایمان و امید یعنی این موشک ابرفراصوت فتاح. خدای متعال را شکر و از دانشمندان عزیز و از جوانان مجاهد و رشید نیروی هوافضای سپاه و پر افتخار پاسداران انقلاب اسلامی که بحمدلله چنین چشم روشنی را به امامت امام دادند و دل‌های مؤمنین  را شاد کردند، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: رونمایی از موشک فتاح جبهه مقاومت را خوشحال کرد و آمریکایی‌ها و رژیم پلید صهیونیستی را به هراس انداخت و امنیت منطقه را ارتقاء داد.
وی گفت: به حمدالله این هفته گذشته ملت  رشید و صبور و شکور ما یک روز دیگر را هم آفریده‌اند، در تاریخ انقلاب اسلامی ۱۴ خرداد این جمعیت بیشمار در مرقد امام راحل عظیم‌الشأن که هم تشکر بود از آن روح زنده زمانه ما و هم تجدید عهد بود با امام حاضر عالیقدرمان در اقصی نقاط میهن اسلامی و در جای‌جای جهان برگزار شد. خداوند از همه شما به لطف و کرمش بپذیرد و یک تشکر و تقدیر ویژه هم داریم از رهبر حکیم عالیقدر انقلاب که اکنون ۳۳ سال است در هر ۱۴ خرداد از کنار مضجع آن بزرگمرد تاریخ در جمع عاشقان امام و در کنار شهدای عزیزمان امام خمینی کبیر را روایت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این روایت‌های ۱۴خردادی عزیز رهبرمان درباره شخصیت، منش و مکتب امام، الحق ناب‌ترین، عمیق‌ترین، جامع‌ترین و عاشقانه‌ترین روایت‌هاست و باید قدرشان را بدانیم،  آنگاه که دست به قلم شدند در خرداد ۶۹ و این پیام بی‌نظیر را نوشتند تا این یکشنبه این ارائه حکیمانه  را درباره امام و نهضت امام و نیازهای امروز حرکت انقلاب اسلامی فرمودند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی  از گنجینه فکر و اندیشه قیام امام به خوبی غبارزدایی می‌کنند، پرده‌های ابهام را کنار می‌زنند، رهبری ترجمان علمی و عینی امام امت و شاگرد اول مکتب فقهی اصولی، حکمی، اخلاقی و انقلابی امام راحل مؤسس عظیم‌الشأن است که همواره از سال ۳۷ تاکنون در این راه و در این صراط مستقیم رهسپار بودند و امت را رهبری کردند، خدای متعال را شاکریم و امیدواریم در بیان و بنان و شخصیت امام حاضر انقلاب، امام راحل عظیم‌الشأن را بهتر بشناسیم و قدر بدانیم.

وی تأکید کرد: رهبر عالیقدر دو عامل اصلی نرم‌افزاری نهضت امام را تبعین کردند، یعنی ایمان و امید به عنوان دو موتور محرک و پیشران در حرکت هر جامعه‌ای، ایمان که امید را می‌سازد و امید که ایمان را زنده نگه می‌دارد. ایمان به خدای متعال به وعده‌های الهی به دین و شریعت راهنمایان الهی به مقصد و ایمان به بِعدهای روشن الهی درباره اسلام و ایران و پایان استکبار، این عنوان بحث روشن رهبر عزیزمان در روز ۱۴ خرداد امسال بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: علت انتخاب این موضوع یعنی مسأله ایمان و امید به علت اینکه این دو عامل اصلی نرم‌افزاری در انقلاب امام که تحول ملی، منطقه‌ای و جهانی روزگار ما را رقم زدند بیش از همیشه امروز در معرض حمله و آماج دشمنان اسلام و انقلاب و ایران هستند، این اصل مسئله است، زیرا اگر ملت عزیزمان به این ایمان الهی وفادار بماند و با امید خودش را حفظ کند، حتما خواهد توانست با پروازهای بلند فتوحات تازه‌ای داشته باشد و می‌تواند از این طریق به قله‌ها و به هدف‌های بزرگ انقلاب اسلامی دست پیدا کند، این را دشمنان‌مان خوب می‌دانند. ضربه‌هایی هم که تا به حال دشمنان ما خوردند از ایمان و امید ملت ایران بوده است و بعد از این هم از همین طریق خواهد بود.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: در همه این سال‌های گذشته اگر به یاد بیاوریم، در سخت‌ترین و دشوارترین صحنه‌ها، آنچه که به فریاد ملت ما رسید، ایمان و امید بود. پس از تبعید امام در مرگ‌آباد رژیم ستمشاهی در  آن روزگاری که تحجرها و انفعال‌ها نفس مجاهدان را می‌گرفت، نور ایمان و امید بود که مجاهدان و مؤمنان در گوشه زندان‌ها و تبعیدگاه‌ها نگه می‌داشت. در تهران زیر موشک‌ها و در خرمشهر لگدمال شده مزدوران بعثی در تنهایی و غربت هویزه در بی‌پناهی آبادان و دزفول مظلوم مقاوم در شب‌های بیقراری قرارگاه‌ها در توقف یک لشکر پشت یک میدان پر از موانع ناشناخته در عبور از اروند ناآرام در حملات ناجوانمردانه شیمیایی سردشت مظلوم هیچ وقت از خاطرم نمی‌رود که با آن چشم‌های بی‌رمق از بیرون دیدم که مثل برگ خزان جوانان رشید ما در آن  شیارها بر اثر بمباران شمیایی ریخته بودند.
وی گفت: از گره خوردن کارها در شب‌های عملیات در اردوگاه‌های اسارت در اوج مظلومیت، غربت، شلاق و تحقیر در لحظات سرنوشت‌ساز حلب و خان طومان، دمشق و سامرا در برابر داعشی‌های وحشی در لحظات پر التهاب تصمیم‌های بزرگ و پر مخاطره، دانشمندان هسته‌ای و موشکی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در جریان میدان‌داری بی‌محابای کرونا در فتنه آمریکایی سال 88 و در صدها معرکه سخت و گردنه‌های دشوار ۴۴ سال گذشته، آن چیزی که ما را عبور، نجات داد و پرواز داد و موفق کرد، چیزی نبود جز این ایمان زلال به خدای متعال و امید و استوار به وعده‌های الهی که در امام راحل و مؤسس تجلی داشت و در امام حاضر عالیقدر و امت رشید ما و مجاهدان دلاور و رشید ما نیز تجلی دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: دشمن گزینه‌های روی میز خود را به زیر میز برده است، می‌بینید که چه حالی دارند و مکر الهی زمین‌گیرشان کرده است و در صدد آن است که با جنگ نرم، این قدرت نرم و این دو نرم‌افزار بسیار مهم و حساس تحول ملی منطقه‌ای و جهانی را آماج حمله خودش قرار دهد و دچار اختلال کند.

وی افزود: این وضعیت که شما در صحنه ببینید بیشتر از هر زمانی از اول هم تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را علیه انقلاب اسلامی و ملت و  امام داشتند، اما امروز بیشتر از همیشه در این میدان دارند کار می‌کنند. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت : اتاق‌های فکر شیطانی‌شان را همچنان که فرمودند، در این زمینه فعال کردند و آن را در محور ایمان، تضعیف مبانی اعتقادی، گسترش پوچ‌گرایی، اباحه‌گری، ترویج نحله‌های شیطانی، غلبه گفتمان مادی‌گرایی، دنیاطلبی، مسابقه تجمل‌گرایی، اسراف، تضعیف پایگاه‌های دین و ایمان مساجد و نماز جمعه‌ها و جماعت‌ها، کاهش عفت، حیاء عمومی و گسترش فساد و فحشا، مواد مخدر، عادی‌سازی طلاق و فروپاشی خانواده‌ها و کمرنگ کردن یاد امام و شهیدان نیز فعال کرده‌اند و این‌ها دستورکار اتاق‌های فکر شیطانی‌شان است.

حاج علی‌اکبری افزود: آن‌ها با همه توان و ظرفیت استفاده از رسانه و فضای مجازی در این میدان دارند می‌تازند، در محیط افکار عمومی مخصوصاً در ارتباط با نسل جوان. از طرف دیگر با عادی‌انگاری موفقیت‌های معجزه‌گون انقلاب اسلامی، انکار بسیاری از کامیابی‌ها، بزرگنمایی نقطه ضعف‌ها، کوچک شماری دستاوردها، سیاه‌نمایی و ادعای فساد سیستمی و زیر سؤال بردن کارآمدی نظام و به ویژه برجسته‌سازی دشواری‌های اقتصادی و تاریک نشان دادن آینده و ترساندن و خوف‌انگیزی و ایجاد درگیری و تفرقه بین آحاد جامعه مخصوصاً بین نیروهای انقلاب، این‌ها دستورکار اتاق‌های فرماندهی و فکر شیاطین است و دارند کار می‌کنند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی هم بدون تردید نسل جوان و نوجوان ماست، در چنین شرایطی است که ملت عزیزمان مسئولند. هیچکس نمی‌تواند از مسئولیت در برابر این تهاجم دشمن شانه خالی کند ولی مسئولین و نهادهای مسئول، مسئولیت‌شان ده‌ها و صدها و هزاران برابر برای ایستادن و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان است و باید از تجربیات گذشته هم استفاده کنیم؛ از نقطه ضعف‌هایی که داشتیم عبرت بگیریم، نقاط قوت‌مان را شناسایی کنیم و به میدان بیاریم. ابتکارات نوین را به عرصه بیاوریم و وارد میدان بشویم، به فضل پروردگار متعال از ایمان و امید صیانت کنیم و از ایمان و امید نسل جوان‌مان صیانت کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین گفت: این همان بخشی است که ما باید مسئولیت بزرگ این زمان که عزیز رهبرمان راهنمایی کردند و باید دست به دست هم دهیم و متحد و قوی با برنامه و تدبیر و عقلانیت و با هنرمندی وارد این میدان شویم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه تطهیر فضای عمومی از مظاهر فساد و تباهی با برنامه جامع ممکن است، گفت: اهتمام بر رونق و آبادانی مادی و معنوی مساجد و پایگاه‌های ذکر الهی و جمعه‌ها و جماعت‌ها، هم تقویت انسجام و سازماندهی نیروهای مؤمن با تأکید بر سازماندهی بسیج باید صورت گیرد.  گرامیداشت ایام‌الله و استفاده از این فرصت‌های بزرگ که بحمدلله بخش زیبایش پیش روی ما است، غدیر بزرگ است و دیگری ماه ذیحجه و آن ایام پر نور معنویت است که باید قدر دانسته شود.

وی افزود: جدی گرفتن نهضت قرآنی در سراسر کشور در همه زمینه‌ها هم ترویج معارف و معارف دفاع مقدس به عنوان یک گنج تمام‌نشدنی که در دسترس ما است و هم پیگیری جدی تحول بنیادین در آموزش و پرورش که اصل مسئله است، اصل ماجرا، تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که باید دنبال شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: ترویج فضیلت‌ها در محیط عمومی و فرهنگ عمومی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خانواده‌سازی و تحکیم خانواده و صیانت از خانواده‌ها، این‌ها برای تقویت بنیه ایمانی امروز جامعه ما سرفصل‌های اصلی است و از طرفی جدی گرفتن بیش از پیش جهاد تبیین برای عموم به ویژه برای نسل جوان، تبیین مستند و هنرمندانه نقاط ضعف و آشکار و پنهان دشمنان است که سعی می‌کنند آن را بپوشانند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: تقویت و سازماندهی‌ تشکل‌های مومنانه و جوانانه، تغییر مدیریت‌های خسته، مبارزه عبرت‌آموز و قاطعانه با مظاهر فساد اقتصادی و مجازات از یک سو و روشنگری و رفع تهمت از نظام از سوی دیگر، اهتمام نسبت به اصلاح اداری کشور که در بسیاری از موارد دیگر روش‌های مندرس و خسته‌کننده‌ای در ارتباط با مردم دارند و بهبود معیشت عمومی در دستورکار جدی نظام و دولت است. خلاصه فکر جدی‌تر برای اشتغال جوانان، زندگی، مسکن و ازدواج آن‌ها که دستورکار نظام و دولت است. این‌ها مسائلی است که امید ملی ما را حفظ خواهد کرد.

وی گفت: هدف دشمن در سال ۱۴۰۲  که سال دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیشروی ما  است، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، پمپاژ و بی‌ایمانی در جامعه است، برای هر دو هم برنامه دارند، بمباران خودشان را آغاز کردند، با پیاده‌نظام آگاه و ناآگاه خود قطعاً ولایت‌فقیه را بیش از قبل مورد هجمه قرار می‌دهند با تخریب مجلس خبرگان، ناامیدی و بن‌بست نمایی را بیشتر دنبال می‌کنند و برای تخریب مجلس هم از این دست اقدامات خواهند داشت و انشاالله به توفیق الهی با همت ملت و دولت و با تشکیل شبکه‌های به هم پیوسته اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی توسط جوانان مؤمن و انقلابی انشاالله نقشه‌هایشان، نقش بر آب خواهد شد. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: البته  به مسئولین عزیز  عرض می‌کنیم، شما در این زمینه مسئولیتان مضاعف  است. از رئیس‌جمهور عزیزمان، از همه سران قوا و مسئولین محترم که در عرصه ارتباطات اجتماعی در صحنه کشور فعال هستند ، تشکر می‌کنیم، به‌ویژه از رئیس‌جمهور محترم به دلیل سفرهای استانی و اهتمام و پیگیری که دارند، تشکر می‌کنیم؛  یک درخواست هم از رئیس‌جمهور عزیزمان از طرف مردم صبور و عزیز تهران داریم که برای رفع مشکلات مردم مناطق ۲۲ گانه تهران، هم خودِ این بزرگوار و هم معاون اول و وزرای محترم و یا معاونین در تهران هم سفر داشته باشند. سفرهای منطقه‌ای به بعضی از مناطق تهران به اندازه یک استان است و بعضی از مناطق تهران دارای مشکلات خاص خودش است که با همکاری شهردار محترم حوزه شهرداری و سایر مسئولین در این فرصت باقیمانده انشاالله می‌بایست در دستورکار جدی دولت قرار گیرد.
https://jahannews.com/vdcaewnaa49nyw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaewnaa49nyw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینکه موشک فتاح ، هراس به دل شیاطین انداخته درسته ، ولی شما هم در این 2 سال نتوانستید کاری بکنید که امید به دل مومنین بیندازید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نتوانستيد جلوي تورم و گراني را بگيريد.
Iran, Islamic Republic of
اخر‌می‌گویند‌همه‌دشمنان‌از‌ترس‌موشکهای‌حامل‌کلاهک‌هسته‌ای‌کره‌شمالی‌سکته‌کرده‌و‌مرده‌اند
Iran, Islamic Republic of
جالب است که هراس و خشم فقط برای دشمنان است مسئولان و مردم ایران هیچ وقت نه هراس دارند نه خشم
خشم مردم اروپا از فلان مسئله
خشم مقامات فلان کشور از فلان موضوع
خشم آنها از اینها!!
ولی در ایران چی؟ تا حالا در ایران خشم دیدید؟
Iran, Islamic Republic of
بله که خشم می بینیم ... خشم مردم مؤمن از بی غیرتها و بی حیاهای طرفدار جفنگی بنام زن زندگی آزادی ... خشم مردم ایران از 8 سال سوءمدیریت عمدی و سهوی یه مشت غربزده لیبرال کدخداپرست که به اقتصاد و فرهنگ مملکت خرابی زدند و امرز هم با کمال وقاحت به جای پاسخگو بودن و محاکمه شدن و مجازات شدن در جایگاه مدعی نشسته و نظام را متهم می کنند!
همه می دانیم کره شمالی از برترین های هسته ای جهان است..
درس بگیریم!
Iran, Islamic Republic of
آقای حاج علی اکبری ! همانگونه که استاد رحیم پور ازغدی بارها به درستی اشاره کرده اند اگر فارغ از هرگونه محافظه کاری و مصلحت اندیشی بلاوجه اجازه بدهید در تریبونهای نماز جمعه آنگونه که باید و شاید به معضلات و مشکلات جامعه و کم کاریها و سوءمدیریتهای برخی مسئولین پرداخته شود و از تریبون نماز جمعه کم کاری و ترک فعل و سوءمدیرتها فریاد زده بشه و مردم نماز جمعه ها و ائمه جمعه را ملجأ و پناهی مشکل گشا برای عرض بیچارگی و شکایت از ترک فعلها و سوءمدیریتها ببینند مطمئن باش اثرات آن در ناامیدی و وحشت دشمن از اثرات این موشکها کمتر نخواهد بود.