جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گشت‌زنی ۳۷ جنگنده چین در اطراف تایوان

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 839952
وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که 37 جنگنده چین وارد منطقه پدافند هوایی جزیره تایوان شده‌ و سامانه‌های دفاعی این جزیره فعال شده است.
گشت‌زنی ۳۷ جنگنده چین در اطراف تایوان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایوان و پکن، وزارت دفاع تایوان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که با ورود ۳۷ هواپیمای نظامی چین به منطقه پدافند هوایی جزیره تایوان، نیروهای دفاعی این جزیره، سامانه‌های دفاعی خود را فعال کردند.

بنا بر گزارش وبگاه ژاپن تودی، مقام‌های دفاعی تایوان می‌گویند که برخی از جنگنده‌های چین به سمت غرب اقیانوس آرام پرواز کردند.

رسانه‌های تایوانی همچنین روز گذشته (چهارشنبه) نیز گزارش کرده بودند که وزارت دفاع ملی تایوان (MND) در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز گذشته (سه‌شنبه ۶ ژوئن ۱۶ خرداد ماه) و ۰۶:۰۰ صبح امروز (چهارشنبه هفتم ژوئن، ۱۷ خردادماه) به وقت محلی، هفت هواپیمای نظامی و پنج ناو چین را در اطراف تایوان رهگیری کردند.

امروز (پنجشنبه) نیز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از ساعت 05:00 صبح، 37 هواپیمای نیروی هوایی چین از جمله جنگنده‌های جی-11 و جی-16 و یک بمب‌افکن با قابلیت هسته‌ای اچ-6 را در حین پرواز به گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی خود یا ADIZ رهگیری کرده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که برخی از هواپیماهای نظامی چین به سمت جنوب شرقی تایوان پرواز کردند و از غرب اقیانوس آرام عبور کردند تا «آموزش نظارت هوایی و ناوبری از راه دور را انجام دهند».

ادامه این بیانیه می‌افزاید که تایوان هواپیماها و کشتی‌های خود را برای نظارت بر این اقدام چین اعزام کرد و سامانه‌های موشک زمینی خود را فعال کرد.

طبق این گزارش، وزارت دفاع چین تاکنون در خصوص این خبر اظهارنظر نکرده است اما ورود جنگنده‌های چین به اطراف تایوان در شرایطی صورت گرفته است که مقام‌های پکن بارها در خصوص تحرکات کشورهای خارجی در تنگه تایوان و همکاری آن‌ها با این جزیره که با هدف تحریک تایوان به جدایی‌طلبی صورت می‌گیرد، هشدار داده‌اند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.
https://jahannews.com/vdcdkn0jxyt0sn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkn0jxyt0sn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *