جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۷
سفر استانی به آذربایجان شرقی؛

رئیس جمهور: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از چالش‌ها عبور کرد/ افتتاح ۲ خط ریلی و طرح‌های آبی/ تاکید بر حل مشکل آب چاروایماق

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 839941
رئیس جمهور و هیئت دولت دومین سفر خود به آذربایجان شرقی را انجام دادند و در این سفر دو روزه از طرح‌های مختلف بازدید و پروژه‌های مهم را افتتاح و با گروه‌های مختلف دیدار و گفتگو کردند.
رئیس جمهور: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از چالش‌ها عبور کرد/ افتتاح ۲ خط ریلی و طرح‌های آبی/ تاکید بر حل مشکل آب چاروایماق
به گزارش جهان نيوز، آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی است و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک سال گذشته است.

این سفر دو روزه دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر دور اول و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در یک سال گذشته انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی در روز دوم سفر خود به آذربایجان شرقی برنامه خود را با افتتاح راه آهن بستان آباد - تبریز آغاز کرد.

۱۷:۴۴ طرح سلامت خانواده در کشور عملیاتی می شود
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح سلامت خانواده در کشور عملیاتی می شود و تلاش می کنیم خانواده ها خدمات را به شکل غیرحضوری دریافت کنند.

بهرام عین اللهی در آئین افتتاح نخستین مرکز فناورانه مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز، اظهار کرد: پس از بررسی و تحلیل نتایج اولیه سلامت خانواده در شهرهای پایلوت، بلافاصله اجرای طرح فوق را در تمام شهرهای کشور دنبال خواهیم کرد.

وی اهتمام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح سلامت خانواده را جدی خواند و با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از آن اظهار کرد: این وزارتخانه متولی سلامت مردم است و اجرای طرح سلامت خانواده در همین راستا مورد توجه بوده است.

عین اللهی سلامت را به عنوان یکی از اصلی ترین نکات محوری جوامع دانست و یادآور شد:

همان گونه که در زمان شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، وقتی سلامت کشور به مخاطره بیفتد تمام کارها و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی با مشکل روبرو می‌شود که بر این اساس باید توجه به این بخش به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شود.
 
۱۷:۳۵ گاز نیروگاه هریس تامین می شود
وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق آذربایجان شرقی، افزود: بر همین اساس توسعه و بهینه سازی ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز نیز جزو برنامه‌های وزارت نیرو است که در جریان سفر دوم هیأت دولت به استان، اقدام برای احداث و توسعه نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد.
علی اکبر محرابیان همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه شهرستان هریس خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه این نیروگاه صورت گرفته است و انتظار می‌رود با تأمین گاز این نیروگاه در ۲۴ ماه آینده توسعه نیروگاه هریس نیز به سرانجام برسد.

محرابیان افتتاح خط آبرسانی میانه را مهم برشمرد و گفت: این خط به طول ۴۹ کیلومتر و یک تصفیه خانه در افق سال ۱۴۲۵ با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه بهره‌برداری خواهد شد که می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات آبی شهرستان را مرتفع کند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح از امروز این آب باکیفیت در شبکه شهر میانه جاری خواهد بود و میزان املاح این آب کمتر از ۱۵۰ است به این معنا که جزو با کیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور محسوب می‌شود.
۱۷:۲۲ بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی آذربایجان شرقی
در دومین دوره از سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی چند طرح در حوزه بهداشت و درمان باحضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

۱۷:۲۱ برای اتمام پروژه های نیمه تمام نباید منتظر اعتبارات دولتی بود
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام نباید منتظر اعتبارات دولتی بود و برای این منظور می توان از مولدسازی استفاده کرد.

سیداحسان خاندوزی در حاشیه بازدید از پروژه‌های مرند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حاشیه دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی بنده به عنوان نماینده دولت هم با فعالان اقتصادی و هم با مدیران منطقه در شهرستان‌های مرند و جلفا گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: برخی از پروژه‌های مهم در سطح استان و بلکه پروژه‌های ملّی ناظر به منطقه مرند و جلفا است؛ هم موضوع مربوط به آبرسانی از جلفا به مرند و تبریز که جزو پروژه‌های مهمی است که قرارگاه مشغول است و موانعی در حوزه تأمین مالی آن وجود داشت و مقرر شد تا با سرعت بالاتری این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: درباره شبکه آبرسانی کشاورزی که مربوط به دشت قره‌بلاغ بود دیروز از نزدیک بازدیدی صورت گرفته که این اتفاق موجب خشنودی کشاورزان منطقه شده و افزایش میزان برداشت محصولات کشاورزی را در منطقه به دنبال داشته است.

 
۱۳:۰۸ فیلم دیدار پرشور مردم چاروایماق با رئیس جمهور
مردم شهرستان محروم چاروایماق در این دیدار مشکلات مختلفی بیان کردند و از رئیس جمهور و هیئت دولت خواستار حل مشکلات این منطقه را خواستار شدند.
 

 
۱۲:۳۹ مشکل آب منطقه چاروایماق باید به زودی حل شود
آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع پرشور مردم چاروایماق گفت: منطقه چاراویماق و هشترود جزو مناطق نادر کشور است که هم در زیر زمین ذخایر باارزش دارد و هم روی زمین دارای مناطق حاصلخیز است.

وی با اشاره به محرومیت موجود در شهرستان چاروایماق، تیمی متشکل از استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار و با حضور افراد مجرب و صاحب نظران را مأمور کرد تا ظرف مدت حداکثر ۲ ماه تمام مسائل و مشکلات این منطقه را احصا و برای رفع محرومیت برنامه کوتاه مدت ارائه کنند.
رئیسی ادامه داد: این تیم کارشناسی باید با برگزاری جلسات مختلف و ارائه راهکارهای عملی و کوتاه مدت با هماهنگی معاونت اجرایی ریاست جمهوری، زمینه‌های رفع محرومیت این منطقه بسیار با استعداد و دارای ظرفیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و برنامه ریزان باید به نحوی عمل کنند که اقتصاد روستاها فعال شده و مردم برای زندگی در این مناطق ترغیب شوند، اظهار کرد: باید به نحوی عمل کنیم که برای زندگی روستایی امیدواری‌های لازم ایجاد شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه منطقه چاروایماق به هیچ عنوان محروم نیست، بهره برداری از ثروت‌های منطقه را مورد تاکید قرار داد و یاداور شد: ذخایر و ظرفیت‌های این منطقه که به لحاظ معدنی، صنعتی و به خصوص کشاورزی دارای امکانات خدادادی است باید به دست جوانان منطقه به ثروت تبدیل شود.

 
۱۱:۵۷ دهه ۹۰ دوران رهاشدگی مناطق آزاد در کشور بود
وزیر اقتصاد در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی در نشست مدیران و فعالان اقتصادی جلفا با تشریح اقدامات و هدف‌گذاری‌های این وزارتخانه در تسهیل تولید اظهار کرد: در این زمینه هدف گذاری پیچیده و مستمری باید صورت بگیرد چرا که ما میراث دار یک نظام اداری و اجرایی مدیریتی از دستگاه‌های کشور هستیم که مدیران اجرایی خود را هم جهت و هم سود فعال اقتصادی و تولید کننده و صادر کننده نمی‌بیند و با انواع ابزارهای مقرراتی هزینه مبادله را بالا می‌برند.

سیداحسان خاندوزی گفت: ما در این وزارتخانه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و دستور رئیس جمهور محترم برای آنکه تولید تسهیل و جذاب شود و فعالیت غیرمولد انتخاب تولیدکننده ما که به خاطر همیت ملی و دغدغه اشتغال این مسیر را انتخاب کرده، نباشد سعی کردیم با این عادت رسوخ کرده و سخت جان مبارزه کنیم تا آرام آرام رویه دستگاه‌های اجرایی تغییر یابد و در این زمینه تا حدی موفق بوده‌ایم.


۱۱:۵۳ ساخت مسکن در شهر شهریار تبریز از اواخر خرداد آغاز می‌شود
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران در حاشیه سفر هیأت دولت به تبریز از پروژه شهر جدید شهریار بازدید می‌کرد، با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: شهریار اولین شهر جدید کشور است که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، برای همین ما باید نظارت‌ها برای تسریع روند اجرایی این شهر را افزایش دهیم.

علیرضا جعفری با اشاره به بازدید سال گذشته خود از این شهر خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در این مدت، سرعت اجرایی این پروژه افزایش یابد، با این حال به دلیل برخی موانع و مشکلات موجود که در بازدید امروز مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت، بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی پروژه تاکید شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران در ادامه با تاکید بر اینکه باید سرعت شکل گیری شهر جدید شهریار افزایش یابد افزود: امیدواریم با همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های شهری و استانی، شاهد تسریع در روند اجرایی این شهر باشیم.

۱۱:۴۸ راه آهن میانه- تبریز سبزترین طرح ریلی کشور است
مهرداد بذرپاش صبح جمعه در آئین افتتاح راه‌آهن بستان آباد - تبریز و ایستگاه خاوران تبریز با حضور رئیس جمهور افزود: در این پروژه از ریل تمام ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت‌ها با ظرفیت دو خطه شدن نیز احداث شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی راه آهن تبریز متصل شود، افزود: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیمی تبریز زنجیره شرقی به غربی تکمیل می‌شود و از سرخس تا مرز جلفا ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: مقرر شده با برنامه‌ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل و نقل مسافر به این مسیر منتقل و تردد مسافری ریلی از این مسیر انجام شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل و نقل بار و ترانزیت استفاده می‌شود.

۱۱:۰۹ افتتاح راه آهن بستان آباد- خاوران با حضور رئیس جمهور
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر خود به آذربایجان شرقی با حضور در ایستگاه خاوران، راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران را افتتاح کرد و در ادامه عنوان کرد: دولت برای اتمام خط آهن خاوران - ایستگاه مرکزی تبریز اهتمام جدی دارد.

۱۱:۰۷ طرح بزرگ آبرسانی به شهر جدید سهند به بهره برداری رسید
صبح جمعه همزمان با دومین روز از دومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی؛ طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند و نهضت ملی مسکن افتتاح شد.
این طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند برای واحدهای نهضت ملی مسکن است که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیئت دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۱۰:۵۶ طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رئیس جمهور افتتاح شد
صبح جمعه پروژه آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال ۴۹ کیلومتری پس از ۲۰ سال انتظار و با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و ۱۷ روستای واقع در مسیر بهره برداری که از مصوبات دور نخست سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی است از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

این طرح مهم به دلیل نبود یا کمبود اعتبار تعطیل و نیمه راکد شده بود که پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یک ساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره برداری شد.

۱۰:۴۶ افتتاح عملیات آبرسانی به دشت قره بلاغ جلفا
صبح جمعه در ادامه سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی، مراسم افتتاح ۱۱۶۲ هکتار از شبکه فرعی آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی دشت قره بلاغ شهرستان جلفا با اعتباری بالغ بر ۱,۷۴۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۹۷۲ نفربا حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

وسعت این دشت بیش از ۱۱۶۳ هکتار بوده که ۳۸۳ هکتار آن کشت رفته و مابقی آن نیز در حال آماده سازی است. با افتتاح این شبکه تسریع در ایجاد پست برق برای پمپاژ آب جهت آبیاری مابقی اراضی نیز انجام می‌شد.

۱۰:۳۸ ۲۵ طرح صنعت برق آذربایجان شرقی با دستور رئیس جمهور افتتاح می شود
وزیر نیرو با اشاره به برنامه های روز دوم سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: امروز ۲۵ طرح صنعت برق آذربایجان با سرمایه گذاری ۶۰۴ میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد.
علی‌اکبر محرابیان صبح جمعه در حاشیه بازدید از نزدیک مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: پروژه مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با هزینه‌ای بالغ بر ١٣٠ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: این پروژه، با ظرفیت مانیتورینگ ۷۲ پست فشار قوی و با هدف مانیتورینگ و کنترل شبکه برق متصل با کشورهای جمهوری آذربایجان و نخجوان، ارمنستان، به زودی فدراسیون روسیه و همچنین مانیتورینگ و کنترل شبکه برق شمال‌غرب کشور در سطح استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.

وزیر نیرو ادامه داد: از دیگر اهداف این پروژه اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و مراکز کنترل فوق توزیع، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و مدیریت بار و پیک بار منطقه و کاهش تلفات شبکه انتقال، احداث است.

۱۰:۳۲ باند دوم بزرگراه جلفا - مرند با حضور وزیر اقتصاد بهره برداری شد
صبح جمعه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان شرقی، باند دوم محور جلفا - مرند حد فاصل کیلومتر ۲۸ الی ۳۴ را طی مراسمی افتتاح کرد.

بزرگراه مرند- جلفا از مهمترین راه‌های ارتباطی استان آذربایجان شرقی است؛ این بزرگراه ۶۱ کیلومتر است که طبق تفاهم نامه با منطقه آزاد ارس ۳۴ کیلومتر از این پروژه از سمت جلفا در تعهد این منطقه صنعتی تجاری است.

۱۰:۲۸ تلاش دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در پایتخت انگور ایران
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تلاش دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در ملکان به عنوان قطب و پایتخت انگور ایران خبر داد.

صبح جمعه در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان حضور یافت.

محمد آقامیری در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران گفت: صنایع تبدیلی در ملکان آن چنان که باید متناسب با ظرفیت‌های این شهرستان باشد توسعه نیافته است.

آقامیری از شهرستان ملکان به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی و زراعی در کشور نام برد و افزود: صنایع تبدیلی در این شهرستان گسترش پیدا نکرده و این وزارت خانه در صدد آن است تا با جذب سرمایه گذاران زمینه را برای ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کند.

وی همچنین از تکمیل ایستگاه راه آهن که مدت زیادی است راکد مانده خبر داد و آن را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان دانست.

آقامیری آبرسانی به سه روستا و ایجاد شهرک گلخانه‌ای را از مصوبات دیگر این سفر در شهرستان ملکان برشمرد و ادامه داد: دستور اجرای این طرح‌ها صادر شده و با راه اندازی آن بخش تولید و صادرات در این منطقه گسترش خواهد یافت.
 

۱۰:۱۶ راه آهن خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز متصل شود
آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم افتتاح راه آهن بستان آباد - خاوران تبریز گفت: خوشحالم که به وعده‌های دور اول سفر به استان آذربایجان شرقی عمل شده است.
وی افزود: این پروژه یکی از مهمترین طرح‌های ریلی کشور بود که به سرانجام رسید.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه‌ای ۲۳ ساله به سرانجام رسید.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.
 

۹:۵۲ فعالان فرهنگی در جهاد تبیین نقش آفرینی کنند
آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی توجه به فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فرهنگی استان آذربایجان شرقی را مورد تأکید قرار داد.

آیت‌الله رئیسی به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع رسانی کند.

رئیس جمهور همچنین در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش فعالان فرهنگی استان در روشنگری و تبیین ابعاد جنگ شناختی دشمن برای مردم گفت: فعالان فرهنگی باید اهتمام بیشتری به نقش‌آفرینی در جهاد تبیین داشته باشند.

۹:۴۵ راه آهن بستان آباد - تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد
راه آهن بستان آباد - خاوران به طول ۴۴ کیلومتر با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان، با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

یکی از مهمترین مزایای بهره برداری از راه آهن بستان آباد - خاوران کاهش ۴ ساعت از زمان سفر با قطار از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود است که در حال حاضر ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

با توجه به اینکه زمان سفر از طریق جاده ۸ ساعت است مسافران جاده را به ریل ترجیح می‌دهند که با افتتاح این مسیر ریلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق ریل، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ارتقا شاخص‌های حمل و نقل ریلی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

روز اول سفر سفر دولت به آذربایجان شرقی؛
آیت‌الله سید ابراهیم ‌رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد این استان قرار گرفت.
 

اشتغال و مسکن دغدغه دولت است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی به منظور انجام دومین سفر دولت مردمی به این استان در تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود گفت: تمدن آذربایجان از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی و پشتوانه عظیم فرهنگی نه فقط برای آذربایجان که برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر در وهله اول وضعیت اجرای مصوبات دور اول سفرها را پیگیری خواهیم کرد، افزود: برخی از این مصوبات اجرا شده و آن دسته از مصوبات که تکمیل نشده نیز پیگیری خواهند شد تا کارها بر زمین نماند و نیازها و مطالبات مردم تامین شود.

رئیسی آذربایجان شرقی را استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیاری دارد و از همه مهم‌تر جوانان کارآمد و برومندی هستند که سرمایه اصلی استان محسوب می‌شوند و با اتکا به آنها کارهای بسیاری می‌توان در این استان رقم زد.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم استان تصریح کرد: همانطور که یکی از جوانان عزیز استان در ضمن خوشامدگویی گفتند، با وجود مردان و زنان فرهیخته استان، ان‌شاالله خبرهای خوشی از آذربایجان خواهیم شنید و شاهد گام‌های بلندی در سطح استان و کشور خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، آینده، بسیار روشن خواهد بود و بسیاری از مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم عزیزمان است، به لطف خداوند متعال و با دست جوانان عزیز ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیماتی که در دومین سفر دولت مردمی به استان در پاسخ به مطالبات مردم اتخاذ خواهد شد، گفت: از جمله مهم‌‌ترین مسائل، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تامین مسکن است. اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام شده و با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد.

جزئیات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی
در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی قرار است 22 طرح بزرگ در این استان به بهره برداری برسد.افتتاح طرحهای توسعه تراکتورسازی، بازدید از شرکت ماشین‌سازی و یک واحد تولید چرم، دیدار با هنرمندان و شعرا و دیدار مردمی در ارگ تبریز برنامه های نخستین روز سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی است.

بهره برداری از خط ریلی تبریز - بستان آباد، افتتاح سد گرمی چای میانه، دیدار با فعالان اقتصادی استان، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نشست خبری برنامه های دومین روز این سفر اعلام شده است.

وزرای کشور، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست وزارت صمت، سرپرست وزارت جهادکشاورزی، معاون امور زنان و خانواده و معاون اجرائی رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

در جریان این سفر برخی اعضای هیئت دولت نیز با سفر به شهرستانهای مختلف به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی خواهند کرد همچنین 29 میز خدمت با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرا و روسای سازمانها در مرکز استان از دیروز تشکیل شده است.
 
بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر آذربایجان شرقی
سید ابراهیم رئیسی در آغاز دومین سفر دولت مردمی به آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در 10 کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً 300 کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن  به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحد‌های تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.
   

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید 4 هزار دستگاه
سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد.

این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از 12 شرکت اقماری تراکتورسازی ایران است که با 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور کشور محسوب می‌شود.
 

بازدید دکتر رئیسی از شرکت ماشین‌سازی تبریز
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از خط تولید شرکت ماشین‌سازی، در جریان آخرین وضعیت فعالیت و تولیدات این شرکت قرار گرفت.

ماشین‌سازی تبریز یکی از صنایع مادر آذربایجان شرقی و از بزرگترین، پیشروترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور است که به‌دلیل خصوصی‌سازی نادرست، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، اما با نگاه ویژه دکتر رئیسی چه در دوران ریاست قوه قضائیه و چه در زمان ریاست جمهوری جانی تازه گرفت، به نحوی که سال گذشته موفق به شکستن رکورد تولید خود شد.


خبر دکتر رئیسی از تخصیص اعتبار 5 هزار میلیاردی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی

دکتر رئیسی ضمن رونمایی از دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران از تخصیص اعتبار 5 هزار میلیاردی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبر داد.
 
دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از خط تولید شرکت تراکتورسازی ایران، از دو محصول جدید این گروه صنعتی رو نمایی کرد.

تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج 15 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، بلکه پیش‌بینی می‌شود از محل صادرات این نوع تراکتور، سالانه پنج میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.
با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

دکتر رئیسی همچنین در حاشیه رونمایی از این دو محصول شرکت تراکتور سازی ایران با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به  کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.


رئیس جمهور: نمی‌خواهیم مهار تورم را با رکود دنبال کنیم


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در جشن احیای۲۲۰ واحد تولیدی راکد در استان در محل کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که در جمع باصفای کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه و مجموعه‌های احیا شده هستم و از همه عزیزانی که در احیای این کارخانه بزرگ که به دست کارگران و مهندسان احیا شد،تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این صنعت کار زیرساختی برای صنعت می‌کند، گفت: صنعت ماشین سازی بسیاری از کارخانجات به برکت کار شما تجهیز و نوسازی می‌شود؛ ماشین سازی نه فقط خود بلکه بسیاری از کارخانه کشور را نوسازی می‌کند و این زیرساخت صنعت کشور است؛ مخصوصا کارهای نویی که انجام شده و کارگران و مدیران به من توضیح دادند.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: شما با قوت به تجهیز و پیشرفت گام بردارید؛ اگر در بخش خصوصی بود باید به یک نقطه برتر می‌رساند و کارگر جذب می‌کرد، ما اصلا مخالف اصل خصوصی‌سازی نبودیم ولی متاسفانه در ماشین سازی این اتفاق نیافتد،کارگران زیادی از کار بیکار شدند و فقط این صنعت در حد یک زمین باقی ماند.

وی یادآور شد: دفعه قبل که به استان آمدیم، چهره‌ای از کارگران دیدم که الان متفاوت از ان زمان هستند؛ تشکر می‌کنم از شما زیرا این کار و اراده شما بود که موفق شدیم نه من! بنده و امثال من هر جا باشیم وظیفه خود را انجام می‌دهیم؛ شما وارد میدان شدید و ثابت کردید ما می‌توانیم.

رئیسی به بازدید از غرفه صنایع احیا شده اشاره کرد و گفت: برخی از این غرفه‌دارها می‌گفتند که ۵۰ تا ۳۰۰ نفر کارگر جذب کردند و همه به این نکته اشاره می‌کردند که ما هنوز در آغاز راهیم و می‌خواهیم خط تولید را دو یا سه برابر کنیم،اگر حمایت باشد این محصولات چند برابر شده و افراد زیادی جذب خواهیم کرد.

دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و اشتغال داشته باشیم
وی متذکر شد: آن چیزی که شهدا به ما آموختند، نظیر شهید باکری‌ها، این است که ما می‌توانیم! دیروز سنگر، جبهه‌ها در مناطق مختلف بود ولی الآن سنگر این کارخانه و صنایعی است که در جای جای این کشور دارد زیرا دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و اشتغال داشته باشیم بلکه می‌خواهد بیکاری و کمبود درآمد داشته باشیم تا از آن راه مار به به زانو دربیاورد.

رئیس جمهور گفت: تبریز اراده کرد و الان با قوت می‌گوید که ما می‌توانیم. شما نشان دادید که هم دانش کار را دارید زیرا کارتان دانش پایه و فناوری پایه است و هم اراده دارید که تولید را ادامه دادید وهمه اینها زیرساخت صنایع کشور شد.

ایجاد ۶۷ هزار اشتغال با ۲۲۰ کارخانه و کارگاه در آذربایجان‌شرقی
وی گفت: با احیای ۲۲۰ کارخانه و کارگاه در استان آذربایجان‌شرقی، ۶۷ هزار نفر صاحب شغل شدند، محصول استاندارد قابل ارائه نه تنها در تبریز و کشور بلکه در منطقه رقم خورد.

رئیسی گفت: ۲۲۰ واحد در استان راه‌اندازی شده است و امروز صبح به چرم‌شهر تبریز رفتم و از نزدیک دیدم که چقدر صنعت با کیفیت بالا و کار بزرگی در تبریز انجام شده است.

تولید قدرت فقط ساخت موشک نیست بلکه همین صنایع است

رئیس جمهور ادامه داد:  ساخت موشک افتخار است. ما به این که دوستان عزیز امروز محصول موشکی را تولید می‌کنند که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم. شما هم با احیا صنایع و راه انداختن واحدهای راکد، تولید قدرت کردید.

رئیسی با اشاره به شهدایی نظیر تهرانی مقدم که بعد از شهادت همه وی را شناختند، گفت: الآن خیلی‌ها در حیطه خود تولید قدرت می‌کنند. 
رئیس جمهور افزود: دولت و مجلس خود را مکلف بر حمایت از تولیدکنندگان می‌داند و قطعا بدانید هم حمایت مالی، هم حمایت قضایی خواهید شد.

نمی‌گذاریم حقوقی از کارگران ضایع شود
وی متذکر شد: فرمایشاتی که کارگران داشتند، بررسی و مشکلات رفع خواهد شد، اصلا نگران نباشید، ما با تمام وجود کاری خواهیم کرد تا حقوقی از کارگران ضایع نشود.

رئیسی به شعار سال اشاره کرد و گفت: در  تحقق رشد تولید، ما مهار تورم را با رکود دنبال نمی‌کنیم، ما مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم.

تولید، داروی بسیاری از دردهای ماست
وی ادامه داد: تولید، داروی بسیاری از دردهای این روزهای کشور است، تولید باشد، صادرات و درآمد افزایش می‌یابد و سهم ما در منطقه اقزایش خواهد یافت و نتیجه آن مهار تورم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: با امید کارها را دنبال کنید و به فرمایش رهبری در سخنرانی‌ها توجه داشته باشید و با تاسی به درخواست ایشان،با ایمان و امید پیش روید.

وی گفت: با احیای این ۲۲۰ واحد در حوزه صنعت، هزاران شغل ایجاد شد؛ البته اشتغالزایی افزایش خواهد داشت و با این وضع، تبسم بر لبان خانواده جا خوش خواهد کرد زیرا بیکاری برای هر ایرانی و خانواده‌اش تاثیر منفی دارد.

 تمام واحدهای راکد و تعطیل احیا شده است
رئیسی در ادامه بیان داشت: قطعا با کمک‌های خود شما تمام واحدهای راکد و تعطیل احیا شده است؛ البته ما ابتدای راه هستیم و کار را تمام نشده ندانیم،   با تلاش هر صنعتی احیا خواهد شد،ه البته طبق گفته استاندار این ۲۲۰ واحد فقط برای صنعت بود و در حوزه‌های دیگر هم احیای واحد داریم.

وی ابراز کرد: سطح بیکاری و عدد بیکاری با این روند کاهش خواهد یافت و قطعا نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد.


آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون آذربایجان شرقی: دولت مردمی راه غلبه بر چالش‌ها را نه عقب‌نشینی، بلکه ساختن ایرانی قوی می‌داند / به رغم همه دسیسه‌های دشمن به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور هستیم / تبیین معارف دینی و تلاش برای اجرای عدالت دو رسالت سنگین عالمان دینی است
دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت این استان، تبیین معارف دینی از طریق ارتباط با مردم و تلاش برای اجرای عدالت را دو رسالت سنگین عالمان دینی برشمرد و‌شرط موفقیت در انجام این رسالت را خشیت الهی عنوان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دشمنان در طول 44 سال گذشته برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات پاییز سال گذشته که این توطئه‌ها را ناشی از عصبانیت دشمن از پیشرفت کشور دانسته بودند، یادآور شد و تاکید کرد: به‌رغم همه سختی‌های تحمیل شده به مردم در این دوران، ملت ایران این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

رئیس جمهور در ادامه به چالش‌های پیش‌روی دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار آن و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با این چالش‌ها از جمله جبران کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی، کنترل رشد نقدینگی، افزایش چشمگیر تولید، تضمین امنیت غذایی مردم با تامین به‌موقع کالاهای اساسی، رکوردشکنی در تجارت خارجی و افزایش چند برابری مبادلات تجاری به‌ویژه با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد؛ دولت مصمم به رفع مشکلات کشور است و دشمن نیز این پیام را از عملکرد دولت مردمی دریافت کرده است.

دکتر رئیسی شایعه پراکنی، حمله به امنیت روانی جامعه با عددسازی‌های کاذب در اقتصاد و ایجاد انتظار تورمی را از جمله شیوه‌های به کار گرفته شده از سوی دشمنان در جنگ شناختی اخیر و با هدف متوقف ساختن پیشرفت‌های کشور عنوان کرد و افزود: به رغم همه این دسیسه‌ها ما به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور هستیم و با توکل به خدا و همچنین همراهی و کمک مردم قطعا در این مسیر موفق خواهیم شد.

توجه ویژه به حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی، آمادگی حوزه‌های علمیه برای مشارکت در حل نظام مسائل کشور، تقدیر از اقدامات بسیار خوب و موثر دولت به ویژه در حوزه سیاست خارجی و در اتصال زیر ساخت‌های کشور به سازمان‌های منطقه‌ای و همچنین هم‌افزایی با کشورهای همسایه، ضرورت تشویق مدیران خدوم و خدمتگزار دولت در کنار برخورد با مدیران ناکارآمد و توجه به اشتغال، مسکن و فرهنگ جوانان از جمله مباحثی بود که از سوی تعدادی از علما، روحانیون و ائمه جماعات حاضر در این نشست مطرح شد.
 
رئیس جمهور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر تبریز: ادبیات ترکی و فارسی را جدا از هم نمی‌دانیم
آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در سخنانی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر در مقبره الشعرا تبریز اظهار کرد: اینجا مقبره الشعرا و مقبره الشهداست و پیوند هنر و ایثار و شهادت خود معنای خاصی برای همگان و نسل‌ها دارد.

وی افزود: هنر قالبی است که می توان با استفاده از آن مفاهیم عالی را به نسل‌های آینده منتقل کرد و یکی از این قالب‌ها شعر است که آثار پرمضمون می‌تواند در تبیین مفاهیم عالی نقش داشته باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دلیل تجلیل از مقام شعرای اثرگذار بدان جهت است که قلم آنها جایگاه مداد العلما را دارد و این مداد شهادت، ایثار می‌پرواند و ایستادگی و مقاومت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شعر مقاومت که به برکت ایستادگی سرافرازان این خطه سروده شده، بسیار زیبا و دارای مضامین بالاست، گفت: سوگندی که پروردگار متعال در قرآن کریم یاد کرده است، "قسم به قلم" نشان می دهد که هر مستوری خطاب خداوند نیست، مستوری مورد سوگند خداست که در جهت بهترین انسان‌ها قلم‌فرسایی کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: اینکه شعر زیباست و زیبایی می‌آفریند، به خاطر زیبایی خود شعر و مضمون آن و حقیقت زیبایی شعر مفهوم بزرگی است و شعر و هنر و فرهنگ هم می‌تواند زیبایی خلق کند و هم خود زیبا باشد و هم جلوههای زیبایی داشته باشد.

وی افزود: هیچ چیزی زیبا نیست مگر اینکه در وصف جمال حق باشد، جلوه زیبایی خاص جمال حضرت حق و آنچه هست نور خدا و جلوه خداست و به همین دلیل است که شعرای بزرگی همچون شهریار و حافظ مهم و مورد احترام هستند و به خاطر تصویر و ترسیم این جلوه و زیبایی حق به این نقطه رسیدند و این زیبایی را هم درک کرده و هم در قلم آفریدند و آن را در بسته‎های قابل انتقال به ذهنها منتقل کردند و وقتی شعر شهریار را می‌خوانیم انگار امروز سروده شده است.

رئیس جمهور ایستادگی تبریزی‌ها در مقابل استبداد را نیز اقدامی برای به تصویر کشاندن جلوه الهی دانسته و گفت: فیلم و سریال و شعرها همه یک نوع تصویرسازی هستند که به نسل جوان و نوجوان نشان می‌دهد که چطور یک زن و مرد در مقابل استبداد ایستادند و اینکه مکانی مثل مقبره الشعرا توسعه یابد؛ بسیار کار زیبایی است که این توسعه هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چرا که ما نیاز به سرمایهگذاری در عرصه فرهنگی داریم تا جوانانمان و نسلهای آینده با این افتخارات آشنا شوند.

ادبیات ترکی و فارسی را جدا از هم نمی‌دانیم
وی با بیان اینکه ما ادبیات ترکی و فارسی را جدا از هم نمی‌دانیم، تصریح کرد: هنرمندان و شعرای تبریزی پیشنهاد خوبی در خصوص تشکیل بنیاد ادبیات ترکی ایرانی دادند که قابل توجه و پیگیری است چرا که اشعار ترکی و فارسی همه جلوه اسلام و دینمداری است.

رئیسی خاطرنشان کرد: نقش زنان و دختران در ادبیات فاخر بسیار مهم است و تاثیر آنها در تولید ادبیات فاخر در دفاع مقدس بسیار زیاد بود که باید این نقش و جایگاه را نشان دهیم چون مادران شهدا و خواهران شهدا و هنرمندان و آن امدادگران زن همه کارهای بزرگی کردند و شهدای زیادی در دفاع مقدس از زنان داریم که برای دفاع از ارزشهای اسلامی ایستاده‌اند و اینکه خانمی فقط بخاطر حجاب در آلمان به شهادت می رسد، باید اینها و اقتدار چنین زنانی را به تصویر کشید.

تکمیل مقبره الشعرا را شخصا پیگیر هستم
رئیس جمهور در خصوص تکمیل مقبره الشعرا نیز گفت: شخصا پیگیر این موضوع بوده ام و الحمدالله جذب اعتبار هم خوب بود و وزیر ارشاد نیز دقیق پیگیر خواهد شد، سال گذشته مقبره الشعرا از نظر عمرانی تکمیل نبود ولی الان وضعیت بهتری یافته و امیدوارم در سفر بعدی این پروژه کامل شود.

رئیسی تأکید کرد: حمایت مادی، معنوی و حقوقی از اهل فرهنگ و شعر ادب جزو برنامه های دولت است که البته تا کنون نیز اینگونه بوده و از این به بعد هم خواهد بود چون ما به هنرمندان افتخار می کنیم که زیبایی می آفریند و ما هم حمایت های خود را از این قشر خواهیم کرد.

رئیس جمهور در دیدار جمع پر شور مردم آذربایجان: مردم آذربایجان همیشه در فتنه‌ها دشمن را ناکام گذاشتند

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دور دوم سفر استانی خود به آذربایجان‌شرقی در دیدار مردمی با مردم که در محوطه سنگفرش ارک تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان آذربایجان نه فخر این خطه که مایه تفاخر ایران و جهان و علامه‌های آن ستارگان درخشان دنیای فقهات هستند و شهدای محراب آن خدمات ارزنده‌ای برای انقلاب و کشور داشته‌اند،تمام افتخار من نوکری و خدمت به چنین مردمی است،ادای احترام مردم تبریز مرا شرمنده کرد، همه اینها را باید در قالب اعلام وفاداری به ولایت و شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران تفسیر کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحلیل جامع واقعیت ایران اسلامی در جوار مرقد امام راحل گفت: ایشان بر دو مولفه ایمان و امید تاکید و آنها را رمز ماندگاری و قدرتمندی انقلاب اسلامی و شکست دشمنان این نظام دانستند و این ایمان را در دل مردم تبریز می بینیم و آینده با حضور چنین مردمی امیدبخش است.

 هویت آذربایجان و مردم آن دین مداری است
رئیس جمهور تصریح کرد: هویت آذربایجان و مردم آن دین مداری است و جریان مشروطه یکی از برگ های زرین مردم این خطه بوده و حضور آذربایجانی ها و ایستادگی آنها در مقابل دشمن زبون در دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت و نقش آفرینی در قیام ۲۹ بهمن و نظایر این نقش آفرینی ها نشان می دهد که ایستادگی و مقاومت با زندگی مردم تبریز و آذربایجان عجین شده است.

مردم آذربایجان همیشه در فتنه‌ها دشمن را ناکام گذاشتند
وی اضافه کرد: دشمن‌شناسی،مقاومت و ایستادگی مشخصه مردم تبریز و آذربایجان در عصر حاضر بوده و مردم این خطه در اغتشاشات و فتنه‌های اخیر دشمن را ناکام گذاشتند و حقیقتا باید گفت یاشاسین تبریز، یاشاسین آذربایجان.

رئیسی خطاب به مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر اول به این استان شرایط کرونایی بود و امکان حضور در جمع شما نبود و دولت در روزهایی سر کار آمد که روزی ۷۰۰ خانواده عزادار می‌شدند ولی الان آن روزها گذشته و با تلاش و لطف پروردگار و حمایت و ایستادگی کادر درمان از آن برهه سخت عبور کرده ایم.

تشکل مس آذربایجان
وی با تشکر از مسئولان استانی تصریح کرد: از جمله مواردی که در سفر اول مطرح شد و وعده پیگیری آن را دادیم، موضوع راه آهن تبریز به میانه بود و الان من این وعده را می‌دهم که این راه‌آهن فردا افتتاح خواهد شد و در مورد شرکت مس آذربایجان هم اقدامات لازم انجام شد و این خبر خوش و انجام شدن آن را می‌دهم.

چرا برخی‌ از اعتراف رسمی آمریکا به شکست مقابل ایران نارحت هستند؟
رئیس دولت سیزدهم با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی‌ها نمی‌خواهند این واقعیت را ببیند، گفت: امروز مردم ما آمریکا را در بسیاری از صحنه‌ها شکست داده و خود مسئولان آمریکا اعتراف کردند که ما در تحریم‌ها از ایران شکست خوردیم و باید از برخی پرسید چرا شما از این موضوع ناراحت هستید؟

وی با بیان اینکه بازدیدهای امروز تنها مربوط به تبریز بود، افزود: در این بازدیدها شاهد بودیم که تولید دو برابر شده و گروه صنعتی ماشین سازی که با تعطیلی روبه‌رو شده بود، امروز که بازدید کردم یک هزار و ۲۰۰ ماشین تولید میکند و هدفگذاری امسال آنها دو هزار ماشین است و در فاصله دو سفر ۲۲۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند و هزاران کارگر به سر کار رفته اند و باید پرسید آیا این پیشرفت نیست؟

اقدامات دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه
رئیسی در خصوص وعده خود برای احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: دست اندرکاران سه شیفته برای احیای این دریاچه تلاش کردند و به حد معمول رساندند و با این اقدامات گام‌های جدی و عملی برای احیا برداشته شده و کارها و پیشرفت های بزرگی در کشور و تبریز اعم از بخش‌های علمی و فرهنگی و دانش بنیان حاصل شده که وقتی از کشورهای دیگر به بازدید می‌آیند، شگفت‌زده می‌شوند که چگونه یک کشور تحت تحریم اینگونه پیشرفت می کند.

امروز باید ایران قوی داشته باشیم 
وی تصریح کرد: شهدای ما به ما آموختند با ایمان و امید می توان کشور و تمام حوزه ها را به پیش برد؛ امروز باید ایران قوی داشته باشیم که یک جلوه آن تولید موشک «فتاح» است ولی جلوه های دیگرش همین تولید اقتصادی در کارخانه های تولیدی است،ایران قوی با هیچ تکانی، تکان نخواهد خورد زیرا این را از شهدا یاد گرفتیم و تاکنون کارهای زیادی انجام شده و از این به بعد هم خواهد شد.

رئیس جمهور خطاب به برخی بدخواهان گفت: تجارت ما در چهل سال گذشته رکورد زده و با اینکه دشمنان این افزایش تولید را نمی‌خواستند اما امروز مراکز تولیدی ما فعال هستند و در حالی که دشمنان پیشرفت را برای ما نمی‌خواستند، اکنون کشور در حال پیشرفت است.

نباید فساد و پارتی بازی در سازمان‌ها رخنه کند/ دولت مردمی اجازه ریشه کردن فساد را نخواهد داد
وی به مسئولان و مدیران استانی متذکر شد: قدر این مردم را بدانید، این مردم بسیار خوب هستند و مسئولان نباید اجازه دهند در اداره‌های تحت مسوولیت آنها کار مردم به تعویق انداخته شود و نباید فساد و پارتی بازی در سازمان‌ها رخنه کند و بنده به همه اطمینان می‌دهم دولت مردمی اجازه ریشه کردن فساد را نخواهد داد و هر تخلفی که بوده، باید گزارش شود، نمی‌گویم دولت ما معصوم است و کسی در آن گناه نمی‌کند، ما می‌گوییم دولت اجازه نمی‌دهد کوچکترین فساد در کشور لانه کند.

رئیسی گفت: مسئولان باید برای توجه به نیروهای بومی و متخصص برنامه داشته باشند و در هر شهر و کوی و برزن دختران و پسران تحصیل کرده و با مهارت را حمایت کنند و از نقش آنها در ورزش و اقتصاد و فرهنگ و سایر حوزه ها استفاده کنیم و زمینه را برای شکوفایی آنها فراهم سازیم.

وی تأکید کرد: دو پیام مهم دارم، یکی پیام امید برای همه دلدادگان نظام که از موفقیت‌های کشور خوشحال خواهند شد و دومی را برای دشمنان دارم که تا امروز آنان را ناامید کرده ایم و از این به بعد هم ناکام خواهیم گذاشت.

وی به دست نوشته‌های حاضران در این دیدار مردمی نیز اشاره کرده و افزود: این عزیزان دلنوشته ها و خواسته‌هایشان را نوشته‌اند و به جد پیگیر همه خواهم بود و هیچ کدام از این نوشته‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند چون بنده خادم مردم هستم و به این خادمی افتخار می‌کنم.
https://jahannews.com/vdcba9bw8rhbf9p.uiur.html
jahannews.com/vdcba9bw8rhbf9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
مسکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
آمریکا شکست خورده ولی هیچوقت اعتراف رسمی نکرده.
Iran, Islamic Republic of
امریکایی علنا"به شکست تحریمهای ضد ایرانی اعتراف کردند.
Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل هم آمریکا بارها و بارها از بی اثر بودن تحریمها برعلیه ایران اعتراف کرد .
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل خودش با بهانه تحریم و FATF واکسن وارد نمی کرد !
United States
آره
شاعر
Iran, Islamic Republic of
گوش به فرمان ولی / به سوی ایران قوی
رضا
Russian Federation
آقای رئیس جمهور قرار بود سالانه یک میلیون مسکن ساخته و تحویل شود حال پس از دو سال از ریاست شما تازه بر روی ساخت متمرکز شدید این قرار ما نبود لطفا تجدید نظر فرمائید.
Iran, Islamic Republic of
هنوز دنبال پیداکردن زمین برای مسکن هستند.
United States
چون دولت انقلابی است هرگونه انتقاد از آن حرام است.
Korea, Republic of
اگه یه کم دیگه تمرکزتون رو بیشتر کنید ، به ونزوئلا می رسیم !!!!!!!
Germany
یعنی آلبانی ونزوئلا میشه؟
Iran, Islamic Republic of
دوسال پیش آقای رییسی می خواست 4 میلیون مسکن بسازه,رضایی می خواست 450000تومن یارانه بده ,قاضی زاده می خواست 5000000وام مسکن بده
الان چی؟
محمدایوب
United Arab Emirates
این دولت با تمام توان تلاش میکند کشور را که 8سال رها شده به چرخه تولید وامید بازگرداند شما آدمی می خواهید که در مقابل واکسن کرونا که روزانه 700کشته می دادیم بگوید سوهان قم نیست که بشود زود خرید
Iran, Islamic Republic of
اجر زحماتت با خدا جناب رئیس جمهور محبوب ولایتمدار
معرفت
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس‌جمهور ادبیات ترکی با فارسی فرق دارد آنچه که فرق ندارد ادبیات آذری وفارسی است
United States
اگه رفع مشکلات کشور با سخنرانی میسر بود، که امروز باید یکی از کشورهای پیشرفته دنیا میبودیم!. متاسفانه تمرکز این دولت همچنان بر روی گفتار درمانی است. که البته خیلی نمیتواند دوامی داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله پروژه راه آهن میانه - تبریز با همت دولت رئیسی بعد از 22 سال افتتاح شد.
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس جمهور....با استمرار تورم وگرانی کمر مردم ایران خورد شده است.
حرف تا عمل
Iran, Islamic Republic of
سبک و سیاق دولت رئیسی مانند روحانی است. گزارش ها، روی کاغذ مثبت اما در کف بازار و جامعه، گرانی و تورم قصد کوتاه آمدن نداشته و کماکان گرانی ها رو به رشد است..
Iran, Islamic Republic of
گرانی ها نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است.
Iran, Islamic Republic of
همه رسانه های اصلاح طلب را جستجو کنید نمی وانید یک کلمه از سفر آقای رئیسی به آذربایجان غربی ببینید این اصلاح طلبان که به قول نتانیاهو بزرگترین سرمایه اسرائیل هستند بیخود مورد خطاب قرار نگرفتند رئیسی امروز استخوان توی گلوی آنهاست .
Iran, Islamic Republic of
اول اطلاعاتت را کامل کن بعد اظهار نظر فرما سفر وی به آذربایجان شرقی بود نه غربی
Iran, Islamic Republic of
اکثر پروژها از زمان دولت قبل اقداماتش انجام شده بود
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل حتی ظرفیت نیروگاهی را افزایش نداد و در سالهای 97 و 98 و 99 و 1400 قطعی مکرر برق داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
قوی شدن را بایستی در سفره های مردم دید.اگر سفره های مردم قوی شدن، دولت خوب عمل کرده .