جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۵۵

پزشکان مسافرکش و آرایشگر را معرفی کنید!

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 839940
فعالیت پزشکان در مشاغلی همچون دلار‌فروشی و بساز و بفروشی یا راه‌اندازی کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه، بیش از آنکه نشانه درآمد ناکافی آنان باشد، از پول دوستی گروهی از این افراد حکایت دارد.
پزشکان مسافرکش و آرایشگر را معرفی کنید!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه جوان نوشت: رانندگی، بساز‌بفروشی، آرایشگری و دلالی دلار؛ این‌ها مشاغل جدیدی است که پزشکان به آن رو آورده‌اند! این ادعا مبتنی بر بررسی‌های «جوان» نیست، بلکه رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران چنین اظهارنظری کرده‌است. مخارج بالای طبابت (!) باعث شده‌است که به گفته رئیس جامعه پزشکان متخصص، پزشک‌ها به مشاغل دوم و سوم روی آورند. داستان مظلوم‌نمایی و فرافکنی برخی از پزشک‌ها موضوع تازه‌ای نیست. هر از چندگاهی که بحث جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان یا افزایش ظرفیت پزشکی پیگیری می‌شود، این اظهارنظر‌های شاذ هم در رسانه‌ها مطرح می‌شود. خوب است برای رفع اتهام از قاطبه پزشکان خدوم هم که شده، به جای کلی‌گویی‌های مجمل، یک‌بار فهرستی از پزشکانی که رانندگی، آرایشگری و دلالی دلار می‌کنند، منتشر شود.

ممکن است شما هم گذرتان به میدان فردوسی و راسته دلارفروش‌ها افتاده‌باشد و با دلال‌هایی که در حاشیه میدان در گوش هر رهگذری زمزمه می‌کنند «دلار دلار» مواجه شده‌باشید، اما بعید می‌دانم این نکته را بدانید که ممکن است برخی از این افراد که شما به خرید یا فروش دلار با قیمت خوب ترغیب می‌کنند، پزشک هستند! این را ما نمی‌گوییم و گوینده چنین ادعایی دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفته‌است. البته این یکی از مشاغلی است که به گفته وی برخی شاغلان در آن پزشک هستند. طبق اظهارات خسرونیا هزینه‌های ۵۰، ۶۰ میلیونی اداره مطب موجب‌شده برخی در کنار طبابت شغل دوم یا سوم هم داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تأمین کنند و بسیاری از پزشکان عمومی، داخلی، عفونی و اطفال به طور جدی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند و درآمد‌های آن‌ها برای ادامه زندگی کافی نیست.

طبق اظهارات این پزشک، وضعیت مالی پزشکان به قدری ناگوار است که برخی پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که مطب خود را تعطیل و به جای آن کافی شاپ یا آرایشگاه تأسیس کنند. خسرونیا در توصیفش از شرایط زندگی بسیار وخیم پزشکان کار را به جایی می‌رساند که می‌گوید: «پزشکانی داریم که مسافرکشی می‌کنند. تعدادی از پزشکان شغل طبابت را رها کرده و به مشاغل دیگر رو آورده‌اند. برخی بساز و بفروش شده‌اند، حتی برخی از آنان به دلار‌فروشی رو آورده‌اند.»

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفته‌است درآمد پزشکان نسبت به کارمندان و کارگران در یک دهه اخیر رشد بسیار کمتری داشته و به همین نسبت علاقه به رشته پزشکی و طبابت در کشور از بین رفته است. طبق اظهارات وی اغلب پزشکان باید با درآمد اندک زندگی و هر سال هم باید مبلغ زیادی را به اداره مالیات و بیمه پرسنل پرداخت کنند.

اظهارات این پزشک متخصص آنچنان رنگ و بوی مظلوم‌نمایی دارد و از واقعیت دور است که بی‌تردید می‌تواند بر لب خواننده این ادعاها، تلخند بنشاند! این در حالی است که آقای دکتر خسرونیا و سایر مسئولان و دست اندر کاران صنف پزشکان در نظام پزشکی باید یک‌بار برای همیشه تکلیف مردم را در برابر پزشکان روشن کنند که آیا یک فرد صرفاً به خاطر پول و درآمد پزشک می‌شود یا رسالت دیگری هم دارد؟ اگر پاسخ به این سؤال به صراحت داشتن درآمد بیشتر است، باید گفت بسیاری از مشاغل دیگر هم هست که می‌توان از آن‌ها درآمد‌های نجومی داشت بی‌آنکه به اندازه شغل طبابت مسئولیت داشت و نیازمند تعهد اخلاقی و کاری باشد. پس اگر کسی شغل طبابت و پزشکی را انتخاب کرد، باید تکلیفش را با خود روشن کند و به واسطه رسالت انسانی و تعهد اخلاقی‌اش پزشک شود. همچنانکه بسیاری از پزشکان در همین شرایط اقتصادی حاضرند با کمترین دستمزد و حتی به صورت رایگان بیماران بی‌بضاعت را درمان کنند و ویزیت مطب‌هایشان از همان نرخ مصوبی که به زعم مدیران سازمان نظام پزشکی این همه ناچیز و چالش‌برانگیز است، هم کمتر است. پزشکانی شریف که حکمت طبابت را به خوبی دریافته‌اند و هدفشان از انتخاب این شغل ادای رسالت انسانی است نه درآمدزایی و تجارت با درد انسان‌ها.

اما سال‌هاست بخش دیگری از پزشکان با فراموش کردن این رسالت به پزشکی و کاستن درد رنج انسان‌های بیمار و رنجور به عنوان یک تجارت نگاه می‌کنند. تسری همین نگاه هم موجب‌شده برخی از پزشکان برای داشتن درآمد بیشتر مهاجرت کنند و شرافت حرفه‌ای و انسانی خود را به پول بفروشند. به گونه‌ای که هر کجای دنیا پول بیشتری به آن‌ها بدهند راهی آنجا می‌شوند، بی‌آنکه فکر کنند از پولی که مردم این کشور در قالب مالیات و سایر درآمد‌های عمومی به دولت می‌دهند برای آن‌ها هزینه شده و درس خوانده و پزشک شده‌اند، پس به همین نسبت به این مردم متعهدند حتی اگر درآمد‌های نجومی نداشته باشند. از سوی دیگر گزارشات رسمی سازمان‌هایی همچون سازمان امور مالیاتی یا سازمان تعزیرات حکومتی از درآمد‌های نجومی بخشی از پزشکان حکایت دارد و افسانه‌سازی درباره فعالیت پزشکان در مشاغلی همچون رانندگی چندان با عقل و منطق سازگار نیست. یا اگر کسی باشد که پزشکی خوانده و حالا مسافرکشی می‌کند، این مسئله به واسطه ناکارآمدی فرد مورد نظر در تخصص کاری خود است، همچنانکه در سایر رشته‌های تحصیلی هم عده‌ای از افراد در شغلی مغایر با تحصیلات خود مشغول به کارند و یکی از دلایل این ماجرا فقدان مهارت آن‌ها در رشته تحصیلی‌شان است.

فعالیت پزشکان در مشاغلی همچون دلار‌فروشی و بساز و بفروشی یا راه‌اندازی کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه هم بیش از آنکه نشانه درآمد ناکافی آنان باشد، از پول دوستی گروهی از این افراد حکایت دارد؛ پزشکانی که حاضرند برای درآمد بیشتر هر کاری بکنند.

خلاصه کلام اینکه تاریخ انقضای این مظلوم‌نمایی‌ها گذشته است، اما باز هم اگر اصرار دارید پزشکانی هستند که از سر استیصال و نداری به مشاغلی همچون مسافرکشی روی آورده‌اند، آن‌ها را به رسانه‌ها معرفی کنید و اجازه دهید این ادعای شما را خبرنگاران از طریق گفتگو با پزشکان مسافرکش راستی‌آزمایی کنند!
https://jahannews.com/vdcayonaw49neo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayonaw49neo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
Iran, Islamic Republic of
اصلا باید کشور ما مثل هند بشه و پزشکی از یک شغل لاکچری، تبدیل به شغل معمولی بشه و اینهمه متقاضی تو کنکور نداشته باشه. در اون صورت فقط افراد با استعداد و علاقه‌مند واقعی دنبال درس طبابت میروند و در نتیجه کیفیت و تخصص بالاتر میرود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود به شرفت
برعکس، خوبه که یک شغل تخصصی درامد خوب داره و بقیه هم باید همینطور بشه و زندگی مردم رو تامین کنه و اینقدر فرار نخبگان نداشته باشیم.
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
یک دندانپزشک موقع انتظار برای خدمات پزشکی داشت با پسر یک بساز بفروش در مورد سرمایه گذاری در مسکن صحبت می‌کرد و این در حالی است که کمترین هزینه برای ایمپلنت را 12 میلیون تومان و سایر خدمات دندانپزشکی را با ارقام قابل توجه انجام می‌داد و پولش رو هم حتما باید کارت به کارت کنیم!
Iran, Islamic Republic of
مثل قبلاً خیلی از پزشکان کشورهای دیگر. را بیاورید جای گزین این نفرات کنید ابن ها واقعا دستشسون شفا است .
Iran, Islamic Republic of
اونوقت باید ماهی باندازه ده تا پزشک ایرانی بهشون حقوق بدی تا برات کار کنن
Iran, Islamic Republic of
ظریفت کنکور پزشکی برای دانشگاه آزاد را ۱۰ برابر کنید انحصار را بشکنید تا خود را تافته جدابافته ندانند
Iran, Islamic Republic of
بیشتر پزشکان بخاطر شرایط بد کاری از کشور مهاجرا میکنند. دولت باید خروج از کشور رو کنترل کنه نه افزایش ورودی رو.
علی
United States
توجیه اینکه عده ای چون در رشته تحصیلی شان کار نمی کنند بدلیل ناکارمدی آنها می باشد خیلی بی معنی است .
افسر
Iran, Islamic Republic of
دست اندر کاران ..... تا تونستید سهمیه های ورودی به دانشگاه رو پایین نگهداشتید کار مملکت به جایی رسیده که متخصص در شهرستانها نایاب شده همه متخصصان یا تهران رفته اند یا دنبال مهاجرت به کانادا و عمان و امارات .
افسر
Iran, Islamic Republic of
اینم بگید که اکثر پزشکان متخصص و دندانپزشکان افتاده اند تو بساز بفروشی
Iran, Islamic Republic of
والا ما که یزد زندگی می‌کنیم و زندگی پزشکان رو میبینم تلخند که خوبه، با خوندن این مطلب دارم زار میزنم، از سالها پیش دکترها بساز بفروشی میکردن، از سالها پیش تو کار دلار و سکه بودن، با معرفی بیمار به مراکز خاص تقریبا با اونها شریک بودن
Iran, Islamic Republic of
پزشکان یزدی خو دمشون گرم
طفلیا دارن از گشنگی میمیرن
دولت یه فکری برداره واسشون
از بس سختی میکشن رنگ به رخ ندارن
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر در خانواده شما یا فامیل شخصی پزشک وجود داشته باشد
و مصائب پزشکان از زمان تحصیل در دوران ابتدایی تا کنکور و دانشگاه را دیده باشد، می تواند درک کند که چقدر سختی و دشواری در این مسیر وجود دارد تا به سرانجام برسد..
Iran, Islamic Republic of
سلام چون سختی میکشن پس بایدخون مردمو بمکن ومالیات ندن وتافته جدا بافته باشن واقعا
Iran, Islamic Republic of
مصائب پزشکان از زمان تحصیل در دوران ابتدایی؟
Iran, Islamic Republic of
به اندازه استاد دانشگاه زحمت نکشید الان دانشیار دانشگاه ۲۰م حقوق میگیره وبعد از ظهر ها میره اسنپ...بله استاد اسنپی وجود داره بخواهید معرفی میکنم....واقعا اساتید دانشگاه زیر خط فقرند
ایشان خوب بود می گفت که تعدادی از پزشکان از بس پولدار شده اند خانواده ایشان در خارج زندگی می کنند و خرج سنگین زندگی لاکچری این افراد را باید بیماران فلک زده پرداخت کنند.
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت
دروسته که توایران گرونی ومسائل اقتصادی بوجود امده ولی اینها برای قشر از جامعه فقیر مادهی هست نه برای دکتر جماعت
پزشک ایرانی دیگه چی میخواد بهترین زندگي لاگچر داره
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
مجید
Iran, Islamic Republic of
پزشکان پول در ایران درمیارند میبرند اروپا خرج میکنند در هبچ کشور اروپایی مثل ایران پزشک ارج وقرب نداره .
Iran, Islamic Republic of
در دانشگاه آزاد را باز کنید و دانشجوی پزشکی بردارید
تحصیلی در رشته پزشکی را فقط سنجش بزرگ کرده وگر نه کسی که چندتا دوره کارآموزی بگذرونه راحت پزشک میشه
فقط جراح هارو سخت تر کنید .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دندانپزشکی یک فن هست با فوق دیپلم هم دندان درست میکنند نیاز فوق و دکتری نیست در دانشگاه باز کتید
حسینی
Iran, Islamic Republic of
بنده که فکر نمی‌کنم چنین چیزی صحت داشته باشه...
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در کشورهای اروپایی نیز درامد پزشک و پرستار در بیمارستان تفاوت فاحش در ایران را ندارد و پزشک را قشری فوق لاکچری نسبت به دیگر عوامل درمان نمی دانند
Iran, Islamic Republic of
پزشکی یه شغل نیست
یه مسوولیت خطیر انسانیست.
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمیدونم چرا اینقدر علاقه به تخریب پزشکا دارین،من خودم تو فامیلمون چندتا پزشک داریم بعد اینهمه سال درس خوندن وکشیکای سنگین الان درامدشون خیلی معمولیه.
Iran, Islamic Republic of
تا معمولی رو چی معنی کنی شاید برای شما درامد معمولی ماهی ۲۵ میلیون باشه
United States
باعث تاسف است اگر واقعیتی عنوان می‌شود چنین برخوردی می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
من پزشکم درآمد پزشکی کم نیست بلکه اختلاف ها بسیار زیاد است . از ده میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان . حتی در پزشکان استخدامی که حقوق قانونی دریافت می کنند بین پزشک هم سابقه اختلاف ها چند برابری است . یکی حقوق بالا ، کارانه پنجاه تا دویست میلیونی ، حق فنی ده ها میلیونی ، حق مطب چند ده میلیونی و اضافه کارهای عجیب را همه را باهم می گیرد یکی هم حقوق ده میلیونی و دیگر هیچ . اینحاست که بعضی بالاخص پزشکان عمومی برای حقوق ۳۵۰ میلیونی میرن عمان و امارات و بالاخص کانادا. تبعیض خیلی شدید است . تخلفات شدید بین پزشکان پرنفوذ . برخی زیرمیزی بکیرها دهها تقدیرنامه پزشک نمونه و ... دارند اگر تبعیض نباشد راه ثروت اندوزی از بین بره و عدالت بیاد همه با انگیزه کار می کنند و احساس بی عدالتی نمی کنند . پزشکی باید مقدس باشد نه کاسبی که متاسفانه الان فقط پول مطرح است . حقوق چند ماه کارگر میشه زیر میزی عمل جراحی دو ساعته.
United States
زاکانی یکی از پزشکانی است ، که زده تو کار مدیریت و سیاست.!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
درامد پزشکان متخصص در دوران طرح بعد از کلی تحمل سختی که اجبار نیشن به کار در مناطق محروم در خیلی از مناطق کشور به ازای هر ساعت کار از در امد پرستاران محترم( که حتی حق آن ها هم بیشتر از این مقدار هست کمتره)،تا وقتی درآمد پزشک متخصص از خیلی مشاغل کمتر باشه هرچقدر هم پزشک با گسترش ظرفیت دانشگاه تربیت بشه باز یا مهاجرت میکنن یا به کار دیگه ای مشغول میشن و نتیجش میشه کیفیت پایین آموزش پزشکی در کشور
Iran, Islamic Republic of
واقعا حق گفتید مرحبا به این سایت و نویسنده این مطلب به حق . موندم که با چه رویی بعضیا میان از حقوق ناکافی پزشکا صحبت میکنن . اگه حقوق پزشکا اینقدر کمه پس چرا۶۰۰هزار نفر پشت کنکور تجربی موندن که برن پزشکی؟؟؟؟ چرا اینهمه فرا فکنی میکنن؟؟؟ دولت باید بدون توجه به هیچ پزشک یا ذی نفعی ظرفیت پذیرش پزشکی رو درکنکور به طور قابل توجهی افزایش بده اونم بصورت تعهد محضری خدمت در مناطق محروم
Iran, Islamic Republic of
پزشکی واقعا به سایر رشته ها از جمله مهندسی و پایه ضربه سنگینی وارد کرده
Iran, Islamic Republic of
....
زن‌ایرانم
Iran, Islamic Republic of
گرونی هزینه های پزشکیه پسرم یک دندونش رو درست کرد ۶ میلیون تومن واقعا آدم‌باز چه بکنه نخوره نپوشد دنبال درمان‌ هم نره رفتند آرایشگر و راننده تاکسی شدن این‌همه هزینه پزشکی رو گرون نگیرن یک کم به این‌مردم بیچاره رحم بکنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
انحصار گرایی و درامد میلیاردی پزشکان به مزاجشان خوش امده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگر کسی وارد این کارها شده باشد همانهایی هساندکه بدون توانایی لازم به این رشتها رسیدند
حسین
Iran, Islamic Republic of
باجناق من پزشک است ولی زمین خوارقهاری است..ونیز بسازوبفروشی ماهر.....فرزندش درخارج ازکشورزندگی میکند...
Iran, Islamic Republic of
یک پزشک پیدا نمی کنی که مسافرکش باشد
سعید
Iran, Islamic Republic of
به خاطر مظلوم نمایی و ندادن مالیات است
محمد
Iran, Islamic Republic of
مسافر کشی تو ایران هیچ سودی و درآمدی ندارد
امیرآریامنش
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بابا پزشک عمومی ها پنج سال تحصیلات دانشگاهی دارن یعنی بین لیسانس و فوق‌لیسانس خوب این همه لیسانس و فوق لیسانس دارن مسافر کشی میکنن اونام روش البته من ندیدم اغلبشون زدن تو کار آرایش و تزریق ژل و بوتاکس
Iran, Islamic Republic of
هشت سال و سیصد واحد دانشگاهی
ناهید
Iran, Islamic Republic of
با احترام به اکثر پزشکان محترم که سالها بعنوان یک پرستار در کنارشان همکار بوده ام و الحق و والانصاف اکثریت انها با وجدان و درستکار بوده اند کاملا با مطالب خبرنگار محترم موافقم و اتفاقاگفته های پزشک مذکور بی احترامی به شغل شریف پزشکی میباشدو در هر صنف و شغلی معدود افرادی پولکی و ..نیز پیدا میشودو نباید موارد فوق به همه پزشکان تسری داده شود
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه خيلي از پزشكان خوبند و خدمت مي كنند وقت مي گذارند شبانه روز در بيمارستان ها عمل هاي جراحي سنگين انجام مي دهند.
Iran, Islamic Republic of
مسافر کشی !؟ چه خنده دار و ... یک پزشک عمومی که تازه درسش تمام شده و دارد طرح دو ساله اش میگذراند نزدیک به ۱۲ میلیون حقوق میگیرد اون هم در شهرستانی کوچک
رسول
Iran, Islamic Republic of
همه خوبها دارند مهاجرت میکنن
Iran, Islamic Republic of
فقط اساتید دانشگاه دارن مهاجرت میکنند مهاجرت پزشکان دروغ بزرگیه...ایران بهشت پزشک و دلال و وکلا هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
كساني مثل اين جناب آقاي دكتر متخصص كه در سمت رييس جامعه مخصصين پزشكان هم هستند و هميطوري يك جَو رواني در جامعه راه مي اندازند و ياس و نوميدي را موجب ميگردند بايد در برابر ملت و قوه قضاييه پاسخگوي اظهارات خود باشند !!
Iran, Islamic Republic of
فقط باید به‌همچین گفته ها خندید
Iran, Islamic Republic of
واقعا غم انگیزه بعد از این همه درس خوندن و جای بقیه رو گرفتن و این همه هزینه آدم مجبور بشه کار دیگه ای انجام بده
Iran, Islamic Republic of
چرا براي افزايش ظرفيت هيچ رشته ديگري مثلا رشته هاي مهندسي يا مترجمي يا علوم سياسي و ... انقدر محدوديت گذاشته نمي شود؟