پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

۶۷۵ میلیون نفر در جهانی بدون برق

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 839898
آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد که ۶۷۵ میلیون نفر در جهان سال ۲۰۲۱ را بدون برق سپری کرده‌اند.
۶۷۵ میلیون نفر در جهانی بدون برق
به گزارش جهان نيوز، مهر به نقل از اویل پرایس نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۶۷۵ میلیون نفر در جهان بدون برق بوده‌اند.

این گزارش که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی، آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، اداره آمار سازمان ملل، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی تهیه شده حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از کسانی که در سال ۲۰۲۱ برق نداشتند، در صحرای آفریقا زندگی می‌کردند.

نکته حائز اهمیت آنکه تعداد افراد بدون برق در جهان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۰ تقریباً نصف شده است و همانند قبل ۸۰ درصد آنها در صحرای آفریقا زندگی می‌کردند.

فاتح بیرول، رئیس کل آژانس بین‌المللی انرژی، می‌گوید: اگرچه روند توسعه انرژی‌های پاک سریع‌تر از انتظار در حال رشد است اما همچنان برای تأمین پایدار نیاز میلیاردها نفر از مردم جهان به برق و خدمات انرژی به‌روز با چالش مواجه هستیم.

افزایش سطح بدهی کشورها و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی روند توسعه تأمین نیروی پایدار با قیمت مناسب در جهان را دچار مشکل کرده است. از سوی دیگر حمایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری از توسعه انرژی‌های پاک در کشورهای فقیر آفریقایی نیز در حال پایین آمدن است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که همچنان ۱.۹ میلیون نفر در جهان، به روش‌های پاک خوراک‌پزی سالم دسترسی ندارند و تا سال ۲۰۳۰ هم ۶۶۰ میلیون نفر از دسترسی به برق محروم خواهند بود.
https://jahannews.com/vdccooq442bq148.ala2.html
jahannews.com/vdccooq442bq148.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *