جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

جایگاه ارتش‌های کشورهای عربی در جهان

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 839428
طبق رده بندی وبسایت گلوبال فایر پاور، ارتش مصر در میان کشورهای عربی رتبه اول و در میان ارتش‌های جهان رتبه چهاردهم را از آن خود کرده است.
جایگاه ارتش‌های کشورهای عربی در جهان
به گزارش جهان نيوز، وبسایت گلوبال فایر پاور که به صورت تخصصی در حوزه نظامی فعالیت می‌کند؛ در تازه‌ترین گزارش خود به رده‌بندی ارتش‌های جهان پرداخت.

طبق این رتبه‌بندی، مصر در رده ۱۴ جهان و اول کشورهای عربی قرار دارد و سومالی نیز عنوان ضعیف‌ترین ارتش عربی را به خود اختصاص داد. ارتش سومالی در میان ۱۴۵ ارتش جهان رتبه ۱۴۲ را از آن خود کرده است.

پس از مصر، ارتش عربستان سعودی قرار دارد که در رده جهانی رتبه ۲۲ را از این وبسایت گرفته است. به همین ترتیب ارتش الجزائر در رتبه سوم کشورهای عربی و رتبه ۲۶ جهان، ارتش عراق در رتبه چهارم کشورهای عربی و ۴۵ جهان، امارات در رتبه پنجم عربی و ۵۶ جهان، مغرب در رتبه ششم عربی و ۶۱ جهان و سوریه در رتبه هفت عربی و ۶۴ جهان قرار دارد.

قطر، تونس، یمن، سودان، عمان، کویت، بحرین، لیبی، اردن، لبنان، مویتانی و سومای نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارتش‌های عربی عموما اتکا به خارج مرزهای خود دارند و جز سلاح‌های سبک، عموم تسلیحات به شکل واردات و خرید از کشورهای غربی یا شرقی تأمین می‌شود. از سوی دیگر کشورهای عربی در سال‌های اخیر تلاش دارند منابع تأمین تسلیحات خود را تنوع ببخشند، از این رو قراردادهای نظامی متنوعی نیز طی سال‌های گذشته با روسیه و چین امضاء کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcb59bwwrhbfap.uiur.html
jahannews.com/vdcb59bwwrhbfap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر كشور هاي اسلامي همه با هم متحد شده و زير پرچم اسلام ناب محمدي همه با هم متحد شده ائتلاف كنند و بجاي اينكه بودجه هاي هنگفت نظامي كه صرف تسليحات و خريد تجهيزات مي كنند همه ساله صرف توسعه و پيشرفت آباداني و رفاه مردم خود و امت اسلامي كنند ميشوند مصداق اتم و اكمل اين آيه شريفه " انتم الاعلون ان كنتم مومنين" و نهايتا"‌ ابرقدرت جهان