شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۸

واکنش رئیسی به تسهیلات ویژه کارکنان بانک‌ها

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 839284
پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید کسی که به خزانه نزدیک‌تر است، می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.
واکنش رئیسی به تسهیلات ویژه کارکنان بانک‌ها
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور با اشاره به گزارش معاون اجرایی درباره عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح مسکن برای تأمین پیش پرداخت‌ها، وزارت مسکن و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به‌عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.
 
سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح مسکن برای تأمین پیش پرداخت‌ها، وزارت مسکن و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای به‌عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

تأکید بر اطلاع‌رسانی یکپارچه و به‌موقع درباره اجرای طرح کالابرگ
رئیس جمهور به گزارش‌های دریافتی از مشکلات مربوط به حوزه دارو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دارو همچون نان برای مردم اهمیت دارد و دولت خود را ملزم به تأمین آن می‌داند، از وزیر بهداشت و رؤسای سازمان‌ برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواست که اقدامات لازم در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای دارو را به عمل آورند.

 رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات چند ماه گذشته دولت برای ایجاد و راه‌اندازی زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی اطلاع‌رسانی در این خصوص معرفی و لزوم اطلاع‌رسانی یکپارچه، دقیق و به موقع برای آگاهی مردم و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آنها درخصوص تأمین کالاهای اساسی با اجرای این طرح را مورد تأکید قرار داد.

آیین‌نامه پرداخت تسهیلات نامتعارف به کارکنان بانک‌ها اصلاح شود
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید کسی که به خزانه نزدیک‌تر است، می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

 رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مأمور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارف در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس جمهور در ابتدای این نشست با تبریک ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت، حلم در برابر سختی‌ها و شداید را از آموزه‌های مهم آن حضرت برشمرد و به همه همکاران دولت توصیه کرد در پیگیری و گره‌گشایی از کار مردم با حلم رفتار کنند و در خدمت به خلق خود را در محضر خدا ببینند.
https://jahannews.com/vdcbw9bwarhbf5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbw9bwarhbf5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چشم
شما فقط باید و نباید کنید
Iran, Islamic Republic of
نقطه قوت شما اینه که به باید و نباید اکتفا نمی کنی و هزاران کار مفید انجام دادی. ان شاءالله دیگران نسبت به زحمات شما ناسپاس نباشند. علی پشت و پناهت سید عزیز
محمد
بانکها حتما اطاعت میکنند/؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش از فردا اجرایی میشه .............................
سعید
United Arab Emirates
اخه بانکها عملا از هیچ دستوری تبعیت نمیکنن و تا حد ممکن سنگ اندازی میکنن تو کار مردم عملا هر بانک یک کشوره برای خودش وبا قانون خاص خودش
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که آیین نامه خاصی برای این کار وجود نداره و با توجه به شرایط عمومی پرداخت وام، کارمندان بانک بهترین و معتبرترین افراد برای دریافت وام میشن.
برای جلوگیری از این مشکل باید آیین نامه هایی ایجاد بشه تا برای کارمندان بانک ها سقف معقولی در نظر گرفته بشه.
مرادپور
Iran, Islamic Republic of
یک ساله منتظر جواب تاییدیه وام ازدواج هستیم و میگن باید پیامک براتون بیاد و هنوز نیامده
Iran, Islamic Republic of
در خصوص برخورد با بانک ها با حرف زدن درست نمی شه بلکه اقدام انقلابی باید صورت بگیرد در مرحله اول خانه های که در اختیار بانک ها می باشد باید از چنگ آنها خارج شود