جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود

سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 839123
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از معرفی عباس علی‌آبادی مدیرعامل فعلی شرکت مپنا به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس خبر داد.
معرفیِ رئیس مپنا برای تصدیِ وزارت صمت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در حاشیه جلسه علنی امرو (سه‌شنبه نهم خرداد) مجلس شورای اسلامی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: امروز عباس علی‌آبادی مدیرعامل فعلی شرکت مپنا به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شود.

عباس علی‌آبادی متولد سال 1340 از اراک و استاد دانشگاه است. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است.

وی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون 3، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

همچنین از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود.
https://jahannews.com/vdcdxn0jsyt0sf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxn0jsyt0sf6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهترین و مدرنترین شرکت ایران مپنا است