چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۷
جلسه علنی مجلس؛

مراد صحرایی با موافقت نمایندگان وزیر آموزش و پرورش شد/ جزئیات جلسه رای اعتماد

سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 839104
رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.
مراد صحرایی با موافقت نمایندگان وزیر آموزش و پرورش شد/ جزئیات جلسه رای اعتماد
به گزارش جهان نيوز، در جلسه امروز مجلس، پس از استماع اظهارات موافقان، مخالفان و وزیر پیشنهادی، در نهایت رضا مرادصحرایی با ۱۷۰ رای موافق و ۸۰ رای مخالف، از نمایندگان رای اعتماد گرفت و به‌ سِمت وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب شد.

مشروح جلسه رای اعتماد
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 9 خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.
 
روح اله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس دستور کار جلسه امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:
 
بررسی برنامه و صلاحیت آقای رضا مراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دو فوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی

گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره (6) قانون بودجه سال1402 کل کشور

گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی (سادا)

گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد عدم بازنگری دولت نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته.

حضور مخبر در جلسه رای اعتماد
قالیباف رئیس مجلس پیش از آغاز بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه که در صحن علنی حضور پیدا کردند، خیرمقدم گفت.

بنابراین گزارش، سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توضیح داد: براساس آیین نامه رئیس جمهور یک ساعت زمان برای دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارد، اما از آنجا که تا این لحظه رئیس جمهور در صحن علنی حاضر نشده است، لاجرم از این بخش عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ادامه سخنگوهای کمیسیون آموزش، گزارش کمیسیون متبوع خود را ظرف 5 دقیقه قرائت می کنند، سپس دو نفر از نمایندگان در مخالفت و دو نفر نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی به مدت 15 دقیقه به بیان نقطه نظرات خود می‌پردازند. در انتها نیز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مدت 30 دقیقه به دفاع از برنامه ها و صلاحیت خود می‌پردازد.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت صحرایی بر کرسی وزارتخانه
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (9 خرداد) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:
وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس ترین وزارتخانه کشور محسوب می شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش ها و دستگاههای نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره 38182 مورخ 03/03/1402 ، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل 74/18و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل 10/19 و 48/19 از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون
در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب 5 چالش مهم بیان شد:

1 - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن
2 - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش
3 - ضعف در بهره وری زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات آموزشی
4 - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه های آموزشی و تربیتی
5 - نابرابر بودن فرصت های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکارهای واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش ها و دستگاههای کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاهها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.
 

خضریان: مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حل‌شدنی نیست
علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

وی خطاب به صحرایی ادامه داد: آقای صحرایی، علی‌رغم این‌که یک سال از انتصاب شما به عنوان رئیس دانشگاه آینده‌ساز فرهنگیان می‌گذرد تعداد زیادی از عناصر شناسنامه‌دار غرب‌گرا و تابلودار جریان اصلاحات در مجموعه شما جابه‌جا نشدند. شما هنوز بعد از 13 ماه از تصدی دانشگاه فرهنگیان نتوانستید تیم مناسبی را برای کمک به خود جمع‌آوری کنید چه طور امکان تدارک تیمی حرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش و ایجاد تحول در این وزارتخانه را در خود می‌بینید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما از فروردین‌ماه امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده‌اید اما با همان تیم قبلی که منجر به رسیدن آموزش و پرورش به این نقطه رسیده است کار را ادامه داده و این افراد جزء حلقه نزدیک و دوست شما هستند. آقای نوری در اجرای رتبه‌بندی معلمان کنار گذاشته شد اما شما با همان حلقه کار را جلو بردید.

 
موسوی: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست
سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در روند بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی، در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی‌تواند درک درستی از این وزارتخانه داشته باشد. حال این‌که مدیریت و سکانداری مستلزم داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت رئیس جمهور گزینه‌ای با تجربه مدیریتی و اشراف به مسائل را معرفی کند. آقای صحرایی شباهتی به آقای نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد که عملا در مدیریت وزارت آموزش و پرورش درجا زد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط صحرایی، امیدآفرینی در بدنه فرهنگیان مشاهده نخواهد شد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که آقای صحرایی برنامه‌ای برای وزارت آموزش و پرورش ندارد انتظار می‌رفت در راستای دغدغه‌های رهبری برنامه‌هایشان را در جهت حفظ منزلت معلمان، تقویت مدارس دولتی و افزایش کمی و کیفی محتوای درسی و تربیتی و جبران کمبود معلم ارائه می‌کرد و برنامه منسجم‌تری برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش داشت.

موسوی با بیان این‌که صحرایی نتوانست در ایام سرپرستی وزارت آموزش و پرورش ارتباطی با بدنه فرهنگیان داشته باشد، اظهار کرد: برنامه آقای صحرایی برای مدارس غیردولتی و شهریه‌های نجومی چیست که این وضعیت طبقه‌بندی دانش آموزان براساس ثروت خانواده‌هایشان است.

نماینده ملکان در پایان گفت: انتظار می‌رفت که رئیس جمهور گزینه مناسب‌تری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کرد.
 
بابایی: صحرایی برنامه ای برای جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس ندارد
علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز علیه جریان غربگرا و سکولار است و با آنها مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: ما نگرانی از روند ادامه فعالیت وزارت آموزش و پرورش داریم و معتقد هستیم که باید ایرادات این وزارتخانه رفع شود. سوالم این است که آقای صحرایی چه برنامه‌ای برای بیمه تکمیلی معلمان و فرهنگیان، نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس و پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان دارد؟ آیا رئیس جمهور و معاون اول می‌خواهند از وزیر حمایت کنند؟ برنامه وزیر پیشنهادی برای صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟ می‌خواهند برای مدارس غیردولتی و پرداخت حقوق آنها چه کارهایی انجام دهند؟

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس محل تضارب آرا و بحث و گفت‌وگو است، تصریح کرد: اگر آقای صحرایی برنامه و راهبردی برای سوالات ما نداشته باشد ما بدون تعارف با ایشان مخالفت می‌کنیم، امیدوارم مجلس شورای اسلامی با تصمیم قاطع و مبتنی بر برنامه‌محوری اظهارنظر کند.
 
صحرایی نقشه راه مناسبی برای حل مسائل آموزش و پرورش دارد  
سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی گفت: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد، وی کسی است که کار را از سال‌ها پیش و از معلمی شروع کرده و از مناطق محروم به بالاترین سطح در وزارت آموزش و پرورش رسیده است.
وی افزود: نکته بعدی جوان بودن وی است که یک امتیاز تلقی می‌شود. در کنار تجربه بالا، جوان بودن و پرتلاش بودن ایشان ویژگی خوبی است. در جلساتی که در مجلس شورای اسلامی با حضور ایشان برگزار شد متوجه شدم که ایشان شناخت مناسبی از فضا داشته و نقشه راه مناسبی برای حل مسائل آموزش و پرورش دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با مشکلات متعددی مواجه است که مربوط به چند سال اخیر نیست. عدم ثبات مدیریتی، عدم توجه کافی دولت‌ها به این وزارتخانه، عدم توجه به مسائل معیشتی و به ویژه عدم توجه به حوزه پرورشی و فرهنگی از جمله چالش‌های این وزارتخانه است. امروز جامعه دانش‌آموزی بویژه در حوزه پرورش و تربیت حال خوبی ندارد و این مسئولیت بزرگی است که صحرایی برعهده خواهد گرفت.

دهنوی با اشاره به اظهارات یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: برادر مومن و انقلابی بنده چندین نکته در مخالفت با ایشان مطرح کردند؛ ایشان گفتند که وزیر پیشنهادی در طول سه ماهه گذشته به دنبال رایزنی بوده است، بنده به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کنم که تا قبل از معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی، یک بار هم ایشان را در راهروی مجلس شورای اسلامی ندیدم، اگر جلسه‌ای برای لابی تشکیل شده است بیایید و صراحتا اعلام کنید. نباید از انصاف خارج شویم.

نماینده تهران بیان کرد: در جایی گفته شد که ایشان، جانبازی را برکنار کرده است، در جلسه‌ای که روز گذشته بنده با وی داشتم از او پرسیدم که شما فرزند شهید هستید و ایشان پاسخ داد که فرزند شهید بودن افتخار است اما پدر بنده بیش از هشت سال در منطقه عملیاتی بوده و جانباز شیمیایی 35 درصد بود و سال گذشته به رحمت خدا رفت. فردی که از چنین خانواده‌ای برخاسته قطعا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا است و اگر در جایی فردی برکنار شده نباید نگاه ایشان را زاویه‌دار تلقی کرد.
 
دشمنان پروژه تعطیل‌سازی مدارس را کلید زده‌اند
بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه نهم خرداد ماه) قرار داشت که الهام آزاد نماینده نائین و خور و بیابانک  در موافقت با برنامه‌های وی اظهار نظر کرد که در ادامه می‌خوانیم:

الهام آزاد نماینده نائین و خور و بیابانک  نیز در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی گفت: قطعا ما نمایندگان چه مخالف و چه موافق وزیر پیشنهادی باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم، بنده همیشه معتقد بودم که رأی ما درخصوص هر مسئله‌ای چه سوال، چه استیضاح و چه طرح‌ها و لوایح باید دقت نظر را در این موارد داشته باشیم.

در بسیاری از مواقع اگر ابهامی داشتم، تلاش می کردم که آن رأی که دادم مدنظر داشته باشم و در جاهایی که قطعیت و یقین داشتم تلاش می‌کردم رأی خود را نیز به همکاران پیشنهاد دهم.

وی افزود: در سال‌های اخیر بزرگترین مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بوده است، مدرسه مهمترین سنگر انقلاب است که نیازمند تحول است و اگر امروز به داد آن نرسیم، فردا بسیار دیر خواهد بود. اکنون که دشمنان خارجی و داخلی انقلاب پروژه تعطیل سازی مدارس را کلید زده اند، نیازمند مدیری شجاع و کاردان هستیم که در عین احیای مدارس کشور و مقابله با پروژه تعطیل سازی مدارس به صورت جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کند.

نماینده نائین در مجلس تصریح کرد: تحول در وزارتخانه نیازمند وزیری است که در وهله اول برنامه ای نوآورانه و هوشمندانه بر سند تحول ارائه کند و در وهله دوم از توان رهبری و مدیریت عالی برای اجرای این برنامه برخوردار باشد. همچنین در وهله سوم در مواقع حساس که منافع مدافعان وضع موجود در خطر می افتد، برای گرفتن تصمیمات دشوار و تحولی شجاعت به خرج دهد.

آزاد اظهار کرد: قاطعانه می گویم در طول این سال ها هیچ یک از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش چنین برنامه منسجمی برای اجرای سند تحول بنیادین ارائه نکرده اند. از طرفی مهمترین ویژگی برنامه های وزیر پیشنهادی در اجرای سند تحول بنیادین این است که تمام برنامه های ایشان مستند به سند تحول است. از برنامه های مربوط به نیروی انسانی گرفته تا برنامه‌های مربوط به سازوکارهای مدیریتی وزارتخانه، عدالت آموزشی، ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی، اقتصاد آموزش و پرورش، مباحث مربوط به فضا و تجهیزات و توانمندسازی خانواده‌ها که همه و همه برخاسته از سند تحول بنیادین و مستند و زمانبندی مشخص ارائه شده است.

نماینده نائین اضافه کرد: تحول وقتی رخ می دهد که ما نتیجه تحول های ستادی را در مدرسه مشاهده کنیم، اینکه در برنامه دکتر صحرایی تصریح شده است که الگوی مدرسه در تراز سند طرح تحول بنیادین پیاده می شود و برای آن الگوی آموزشی، ترویجی ویژه مدیران مدارس و معلمان تدارک دیده شده است، مایه امیدواری است که پس از 12 سال شاهد تحول در سطح مدارس کشور باشیم.

آزاد خاطر نشان کرد: ایشان برنامه مدونی را برای آموزش و پرورش دارند، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز در واکنش به سخنان آقای صحرایی در اردیبهشت ماه فرمودند "اینها همه شدنی است و اگر کسی تصور کند که این بلندپروازی است و رفتن به سوی یک سری افق ها که دستمان به آنها نمی رسد، قطعا اشتباه کرده است، همه اینهایی که گفتند توقعات ما بوده و شدنی است، همت می‌خواهد، کاردانی می خواهد، پیگیری می خواهد و کمک الهی شامل اینچنین حرکتی خواهد بود". این امیدواری که مقام ولایت برای تحول آموزش و پرورش ارائه کردند، همه ما را بر این که بتوانیم در دوره مسئولیت آقای صحرایی شاهد اجرای سند تحول بنیادین باشیم، امیدوار کرده است.

عضو کمیسیون اصل نود در پایان اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین رکن پیشرفت کشور است که با تغییر مکرر وزرا و تصدی گری چندباره سرپرست های مختلف در رأس آن با بی ثباتی مدیریتی مواجه است. این حجم از بی ثباتی به هیچ وجه عادی نیست. با این بی ثباتی و تغییرات مکرر نه تنها اجرای سند تحول بنیادین ممکن نیست، به سرانجام رساندن امور جاری وزارتخانه نیز نشدنی است.
 
نماینده تهران: صحرایی شایسته‌سالاری و تغییرات در تیم مدیریت را مورد توجه قرار دهد
عبدالحسین روح‌الامینی نماینده تهران در مجلس در موافقت با برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: فرصت کمی به آقای صحرایی برای ارائه برنامه‌ها داده شد و ایشان امکان دفاع از برنامه‌های خود را نداشتند اما در همین فرصت کم دریافتیم معدل ایشان نسبت به معدل وزرای معرفی شده پیش از ایشان در دولت بالاتر است.

وی افزود:کسی که از روستا و مدرسه عشایری شروع کرده و قومیت، زبان و گرایش برایش تفاوتی ندارد و بیانیه شب گذشته انجمن اسلامی معلمان که یک تشکل اصلاح طلب است و نسبت‌های ناروایی که به ایشان دادند برایمان مشخص کرد که یک تشکلی که فاصله با امام(ره) و انقلاب دارد، چگونه در مورد ایشان اظهارنظر منفی می‌کند.

نماینده تهران با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: توجه به این سند متعالی در برنامه‌های ایشان یک نکته مثبت است که در همین مدت کوتاه سرپرستی آموزش و پرورش نیز نشان دادند که بسیاری از کارهای بر زمین مانده را انجام داده‌اند و نشان دادند پیگیری خوبی نسبت به حقوق معلمان دارند و با کسی در پی حقوق آنها تعارفی ندارند و با بالادستی بر سر حقوق معلمان مماشات نمی‌کنند. همچنین توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان از رئوس برنامه‌های ایشان است.

روح‌الامینی اضافه کرد: انتظار داریم شایسته سالاری و تغییرات در تیم مدیریت را مورد توجه قرار دهند، چرا که وزیر آموزش و پرورش قبلی را تیم ضعیف مدیریتی دچار مشکل کرد، همچنین با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم، فرصت تدوین برنامه با تغییر وزیر آموزش و پرورش را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده تهران در پایان بیان کرد: سهم آموزش و پرورش از درآمدهای مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده یکی از موضوعاتی است که می‌توان به اقتصاد آموزش و پرورش کمک کند، همچنین تقویت اقتصاد آموزش و پرورش و برچیده شدن مافیای کنکور و کوتاه شدن دست پولدارها از آموزش و پرورش و تدوین نظام رفاهی برای معلمان و تبدیل به احسن کردن و مولدسازی املاک آموزش و پرورش به نفع معلمان و همچنین اصلاح شرایط صندوق ذخیره فرهنگیان و توجه به مطالبات جدی بدنه آموزش و پرورش از مطالبات مهم ما از وزیر پیشنهادی است.

 
صحرایی: باید کیفیت مدارس دولتی افزایش یابد
رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد مجلس به خود اظهار داشت: خانواده اصلی‌ترین رکن تربیتی است و مدرسه و مسجد در کنار خانواده، یک مثلث را تشکیل می‌دهند و اگر این شکل بگیرد، مشکلات تا حد قابل توجهی قابل حل است.
 
وی افزود: پیام انقلاب ما عدالت است و واقعیت این است که امروز فاصله مدارس ما با هم یک اندازه نیست و باید کیفیت مدارس دولتی آن‌چنان بالا برود که خانواده‌ها دغدغه انتخاب مدرسه برای فرزندان‌شان را نداشته باشند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ما نظام رتبه‌بندی معلمان را به توامندی‌های تخصصی معلمان گره می‌زنیم و مسیر رشد معلمی طراحی خواهیم کرد.

صحرایی خاطر نشان کرد: در جهان بعد از کرونا، تغییر نظام‌های آموزشی به آموزش ترکیبی بوده و ما می‌خواهیم این تغییر را انجام دهیم؛ باید کلاس را به محل یادگیری تبدیل کنیم نه محل آموزش، راه این نیز استفاده از آموزش ترکیبی است. معلمان هرگونه‌ای که آموزش دیده باشند، آموزش می‌دهند. این کار را از طریق دانشگاه فرهنگیان و مرکز توانمندسازی معلمان یاد می‌دهیم.

وی بیان کرد: اگر معلم این‌چنین شود، جایگزین‌ناپذیر است و معلم باید به تربیت پرداخته و نقش خود را به‌عنوان مربی ارتقا دهد و چنین معلمی ستودنی است. ما معلمان کمی با این ویژگی‌ها نداریم و البته شاید برخی نیازمند اصلاح باشند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد: بارها گفته‌ایم تربیت مهم‌تر از تعلیم است اما این گفته‌ها باید به رفتار واقعی تبدیل شود؛ ما 59 هزار مربی پرورشی کم داریم و امسال 11 هزار نفر جذب می‌کنیم و طی 5 سال این کمبود را جبران خواهیم کرد.

صحرایی از مجلس رای اعتماد گرفت و وزیر آموزش و پرورش شد
آقای صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با 167رای موافق، 84مخالف و 14 ممتنع به صحرایی رای اعتماد دادند.

به گزارش تسنیم، روز (سه‌شنبه 2 خرداد ماه) نامه معرفی رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس از سوی هیئت رئیسه، اعلام وصول شد.

لازم به ذکر است که اکثریت اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی و فراکسیون انقلاب اسلامی موافقت خود را با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرده‌ بودند.

ادامه دارد...
https://jahannews.com/vdccxoq402bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdccxoq402bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزیر بعدی هم که میاد باز همین مشکلات برقراره و میگه می‌خوام حل کنم .!!!
Iran, Islamic Republic of
هر تصمیم دولت انقلابی به صلاح ملت است و مردم حمایت صد در صدی دارند. مجلس خدا را شکر در این مسیر است
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مدارس غیرانتفاعی برچیده بشه یا مدارس دولتی بشن بهترین مدارس با بهترین معلمان.
به نظرم ایشان فرد مناسبی است
Iran, Islamic Republic of
من اگر به جا اقای صحرایی بودم اصلا و ابدا قبول نمی کردم چون کار سختی در پیش دارد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش فکری برای بدبخت وبیچاره های خدماتی و اداری ها بکنه که از رتبه بندی محروم شدن
حسین
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای صحرایی توانمندند انشاالله با نگاه جهادی به آموزش و پرورش مسائل حل میشه.