کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق دایر می‌شود

4 خرداد 1402 ساعت 22:03

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قانون مولدسازی به عنوان یک اهرم جهت پیشبرد طرح‌‌های عمرانی تصویب شده است لذا از ظرفیت دارایی‌های راکد ادارات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور استفاده شود.


به گزارش جهان نیوز، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه امروز در شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‌های کردستان اظهار داشت: مدیران باید به صورت ویژه و با روحیه خستگی‌ناپذیر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: خزانه‌داری استان باید اجرای قوانین حوزه مالی را جدی بگیرند و پذیرفته نیست که تعاملات پشت‌پرده حق مردم را ضایع کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: شرکت‌ها نباید از سرمایه و نیرو و مزایای استان استفاده کنند اما در زمان ادای حق در حق مردم ظلم کنند.

خاندوزی از ایجاد شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق در هقته آینده خبر داد و تصریح کرد: طی مکاتبه‌ای در هفته آینده شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق راه‌اندازی می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با توجه به اعتقادات ویژه مردم کردستان برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، امسال ۱۵۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به کردستان اختصاص می‌یابد و بانک‌های دیگر نیز در سال جاری به سمت پرداخت تسهیلات با کارمزد صفر حرکت کنند.

وی تاکید کرد: قانون مولدسازی به عنوان یک اهرم جلوبردن طرح‌‌های عمرانی تصویب شده و تصمیم حاکمیت است لذا از ظرفیت دارایی‌های راکد ادارات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور استفاده می‌شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این دارایی‌های راکد در اختیار پیمانکاران قرار داده شود تا جبران عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

خاندوزی گفت: باید دستگاه‌هایی که به بهانه‌های مختلف از قانون سرپیچی می‌کنند، شناسایی و از ادامه این روند جلوگیری شود.

وزیر اقتصاد درباره دغدعه کمبود نیرو در بانک‌ها و گمرکات نیز گفت: دنبال جذب سهمیه و مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا این مشکل برطرف شود.


کد مطلب: 838641

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/838641/شعبه-بانک-ملی-سلیمانیه-عراق-دایر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com