شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

فرودگاه گناباد افتتاح شد

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 838593
امروز صبح مرحله نخست افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی انجام شد.
فرودگاه گناباد افتتاح شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، فرودگاه گناباد امروز، همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت امام رضا(ع)، به‌عنوان چهارمین فرودگاه استانِ خراسان رضوی، با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حمید رضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی افتتاح می‌شود.

این فرودگاه با هزینه‌ای بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال و با مساحتی در حدود 380 هکتار ساخته شده که 2700 متر باند و دارای عرض 60 متری است و تا فرودگاه مشهد 270 کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار 300 کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند در خراسان جنوبی 218 کیلومتر فاصله دارد و هم اکنون سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار بشمار می‌رود.

به گفته مسئولان استانی و محلی راه اندازی فرودگاه شهدای گناباد، موجب توسعه کمی و کیفی همه بخش‌های این شهرستان اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده و علاوه بر مردم این شهرستان، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت شهرستان های بجستان، تربت‌حیدریه، مه‌ولات، فیض‌آباد و دیگر شهرهای نزدیک به آن در خراسان رضوی و نیز شهرستان های فردوس، سرایان، خضری و دشت بیاض  در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می شوند.

فرودگاه گناباد تا سال 1390 تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه ها در 12 سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.

با عملیات موفقیت آمیز وارسی پروازی که روز گذشته در فرودگاه گناباد انجام شد، این فرودگاه آماده برقراری پرواز شده است که هواپیمای حامل رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گناباد امروز به زمین نشست.

فرودگاه گناباد با هزینه ای بالغ بر شش هزار و 700 میلیارد ریال در مساحتی حدود 380 هکتار توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

در مراسم بهره برداری از فرودگاه گناباد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حمید رضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی و  سرکنسولهای کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و دیگر مسئولان حضور دارند.
https://jahannews.com/vdcdnj0jsyt0sk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnj0jsyt0sk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
.برای چی تحت فشار نمایندگان فرودگاه در شهرهایی می سازند که پرواز ماهیانه داشته باشد ؟.
Iran, Islamic Republic of
فرودگاهی برای استفاده سرمایه داران . ...!!!!