کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با ایام آزادسازی خرمشهر

رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ / وزیر دفاع: موشک بالستیک خرمشهر ۴ می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود +فیلم و تصاویر

4 خرداد 1402 ساعت 10:10

همزمان با آزاد سازی خرمشهر و ایام مبارک دهه کرامت رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ با حضور امیر سرتیپ آشتیانی انجام شد.


به گزارش جهان نیوز، موشک خرمشهر یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

این موشک برای ایجاد قابلیت‌های تاکتیکی، به یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای سوخت مایع تجهیز گردیده و به نحوی طراحی شده است و موتور در مخزن سوخت قرار گرفته که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود ۱۳ متر شده است.





سرجنگی این موشک با طول حدود ۴ متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش ترین سرجنگی های تولید شده می‌باشد که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه داراست.

سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می‌شود سیستم‌های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی را نداشته باشند.

تفاوت این موشک با سایر نسل‌های قبلی خود تأمین دقت نقطه زنی در فاز میانی (پرواز بالای جو) می‌باشد.

فیلم/ موشک «خیبر» چگونه عمل می‌کند؟

موشک بالستیک خرمشهر ۴ می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود

امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر ۴ در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که به مردم قول داده بودیم در مسیر ارتقا توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و امروز از موشک بالستیک راهبردی خرمشهر ۴ که ارتقا یافته موشک‌های قبل نیز هست رونمایی کردیم.

وی ادامه داد: این موشک ثمره تلاش شبانه روزی چند سال دانشمندان ما در سازمان صنایع هوافضا ست و از ویژگی‌های این موشک رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است زیرا از سطح مقطع راداری کمی برخوردار است و بردی این موشک ۲۰۰۰ کیلومتر است با یک سر جنگی که قدرت انتحاری بسیار بالایی دارد و از قابلیت ویژه ای برخوردار است و می‌تواند از سرجنگی های متنوعی استفاده کند و متناسب با مأموریت‌ها سرجنگی مورد نظر را حمل کند.

وزیر دفاع آماده سازی این موشک در کمترین زمان را یکی دیگر از ویژگی‌های این موشک عنوان کرد و افزود: موشک بالستیک خرمشهر ۴ می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود. پیام آن در راستای ارتقا توانمندی‌های دفاعی برای دشمنان این مرز و بوم این است که ما در دفاع از کشور و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی مصمم هستیم و این را در عمل نیز نشان داده ایم که به هیچ وجه نمی‌توانند ما را از مسیر رشد و تعالی باز بدارند.

امیر آشتیانی تصریح کرد: ما به دنبال صلح آرامش در منطقه هستیم و به دوستان اعلام می‌کنیم که آماده حمایت و پشتیبانی از آنها هستیم و در مسیر مبارزه با نظام سلطه قرار داریم و از همه کشورهایی که مواضع آگاهانه دارند حمایت می‌کنیم.

وی افزود: وزارت دفاع مأموریت پشتیبانی از نیروهای مسلح را برعهده دارد و در حوزه‌های مختلف اعم از موشکی پهپادی و راداری و سایر حوزه‌ها می‌توانیم با توجه به تهدیدهای که متوجه جمهوری اسلامی ایران است نیروهای مسلح را تجهیز کنیم‌
 


کد مطلب: 838589

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/838589/رونمایی-موشک-راهبردی-برد-بلند-نقطه-زن-خرمشهر-۴-وزیر-دفاع-بالستیک-می-تواند-سرعت-آماده-عملیات-شود-فیلم-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com