کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه نام «باخموت» را تغییر داد

3 خرداد 1402 ساعت 13:20

رئیس جمهوری خلق دونتسک در بازدید از شهر باخموت که به تصرف روسیه درآمده، گفت این شهر از این پس با نام دوران شوروی سابق خود «آرتموفسک» شناخته خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، رئیس جمهوری خلق دونتسک سه‌شنبه (۲۳ مه) از شهر باخموت در این منطقه که به تصرف روسیه درآمده، بازدید کرد و گفت باخموت اکنون با نام خود در دوران شوروی سابق «آرتموفسک» شناخته می‌شود. 

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «دنیس پوشیلین» در ویدئویی که در تلگرام منتشر کرد، گفت: باخموت این بدشانسی را داشت که اوکراینی بود. اکنون اوکراین نیست، روسیه است.  باخموت نیست--آرتموفسک است.

بعد از اعلام طرف روس درباره تسلط بر باخموت، رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد که این شهر دیگر در کنترل نیروهای کی‌یف نیست.

باخموت یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه‌ای است که در  بخش تحت کنترل اوکراین در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد. روسیه منطقه دونتسک را به همراه  لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا که در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند بعد از همه‌پرسی به خاک خود الحاق کرد. 

در ویدئوی مذکور که از این بازدید منتشر شده، پوشیلین در خیابان‌های این شهر که به شدت آسیب دیده قدم می‌زند و پرچم جمهوری خلق دونتسک را بر روی یک ساختمان نصب می‌کند. 

پوشیلین در ویدئوی مذکور همچنین می‌گوید تصرف باخموت مسیر را برای دستاوردهای بیشتر نیروهای روس در اوکراین باز می‌کند. او همچنین قول داد که شهر بازسازی شود و خانه‌ها، محل کار و مدارس جدید ساخته شود. 


دانلود فیلم

باخموت ماه‌ها محل درگیری بود و به یکی از طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد جنگ جاری ۱۵ ماهه بین دو طرف تبدیل شده بود. رئیس‌جمهور اوکراین هنگام اعلام سقوط آن، گفت «چیز زیادی باقی نمانده و (شهر) ویران شده است. این یک تراژدی است». 

وی همچنین در اظهاراتی هنگام حضور در ژاپن گفت ویرانی‌هایی که در جنگ جهانی دوم برای شهر هیروشیما اتفاق افتاد، وی را یاد شهر باخموت اوکراین می‌اندازد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین واکنش نشان داد و گفت هم باخموت و هم هیروشیمای ژاپن که هدف بمباران هسته‌ای آمریکا قرار گرفت را واشنگتن ویران کرد. 

آمریکا تنها کشوری در جهان بوده که تاکنون از بمب اتمی علیه بشریت استفاده کرده و ده‌ها هزار نفر را در شهر هیروشیمای ژاپن به خاک و خون کشاند. مسکو همچنین بارها در اظهارنظرهای مختلف کشورهای غربی به رهبری آمریکا و تمایلات توسعه‌طلبانه ناتو در همسایگی روسیه را عامل بحران کنونی اوکراین اعلام کرده است. 

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و ارسال انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، بر آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی در حاشیه نشست گروه هفت در هیروشیما ژاپن بسته جدید ۳۷۵ میلیون دلاری شامل مهمات، توپخانه و خودروهای زرهی به اوکراین را اعلام کرد.


کد مطلب: 838501

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/838501/روسیه-نام-باخموت-تغییر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com