پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برخورد جدی با عاملان شهادت مرزبانان کشور

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 838500
وزیر کشور درباره پیگیری شهادت ۶ مرزبان کشور و شرایط مرزهای جنوب شرقی، عنوان کرد: این اقدامی جنایتکارانه بوده که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان و حامیان و مشوقان آن صورت خواهد گرفت.
برخورد جدی با عاملان شهادت مرزبانان کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره ملاقات اخیر خود با وزیر امنیت ویتنام گفت:

ملاقات با وزیر امنیت درباره تعاملات دوجانبه میان ایران و ویتنام بود. نکات مشترکی میان دو کشور در سطح روابط بین‌الملل و سیاست‌های مختلف وجود دارد و با توجه به روابط خوب موجود در پی هم‌افزایی آنها هستیم.

وی افزود: در مقاطع مختلف مواضع نسبتاً مشترکی در مسائل مختلف از سوی آنان در حمایت از مواضع ایران ابراز شده است و به صورت برعکس نیز ایران از مواضع آنها حمایت کرده است. بنابراین توسعه روابط مدنظر بوده است.

وحیدی بیان کرد: در این رابطه یک تفاهم نامه امنیتی میان وزارت کشور و وزارت امنیت ویتنام برقرار شد. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی میان وزیر دادگستری ایران و ویتنام برگزار شد و همچنان به دنبال توسعه روابط هستیم.

وزیر کشور همچنین درباره وضعیت پیگیری شهادت ۶ مرزبان کشور و شرایط مرزهای جنوب شرقی، عنوان کرد: این اقدامی جنایتکارانه بوده که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان و حامیان و مشوقان آن صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره شرایط مرزهای شرقی و جلوگیری از ناامنی‌ها بیان کرد: تفاهم‌هایی در سطح وزارت‌خانه‌های مربوطه داریم. همچنین کمیسیون مشترکی برای رسیدگی به مسائل داریم و اضافه بر اینها، در سطح استانی نیز در سیستان و بلوچستان، ارتباطات با ارتشی‌های پاکستانی از طریق قرارگاه قدس برقرار است.

وحیدی عنوان کرد: آنها نیز نسب به اتفاقات اخیر اظهار تأسف کرده‌اند با ید این هماری را داشته باشند تا کسانی که مرتکب جنایت شده‌اند به سزای عمل خود برسند.

ارتباطات برقرار است و باید در صحنه عمل همکاری‌ها رقم بخورد. اگر ضرورتی برای حضور مقامات در پاکستان وجود داشته باشد تردیدی نخواهیم کرد اما فعلاً دلالتی برای این اقدام وجود ندارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره جزئیات اصلاح قانون انتخابات گفت: از آنجا که قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده باید بر اساس قوانین موجود کنیم. باید به موقع برای کسانی که برای نامزدی مجلس استعفا دهند، اعلام کنیم که شش‌ماه قبل از ثبت‌نام اقدام کنند. بر این اساس بر مبنای قانون موجود پیش می‌رویم اما اگر قانون جدید تصویب و در آن تغییراتی ایجاد شد بنا بر آن اقدامات جدیدی انجام می‌دهیم.

حاکمان افغانستان باید به تعهدات خود عمل کنند
وی با تاکید بر اینکه حقابه ایران قطعی و قانونی است و حاکمان افغانستانی باید بر اساس آن به تعهدات خود عمل کنند، گفت: همه ابعاد موضوع روشن است و مهم این است که بر اساس آن، اقدامات لازم توسط دولت افغانستان انجام شود. بارها در این باره با طرف مقابل گفتگو کرده‌ایم و اکنون نیز در حال تبادل نظر هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام حاکمان افغانستانی آنها حقابه ایران را قبول دارند و آن را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: بحث فعلی بر سر این است که حاکمان افغانستانی می‌گویند آبی در هیرمند نیست؛ این در حالی است که کارشناسان و متخصصان ایرانی می‌گویند آب وجود دارد. این مساله باید حل شود، بنابراین تیم مشترکی برای بررسی به منطقه اعزام شده تا مشخص کنند آبی وجود دارد یا خیر.

وحیدی بیان کرد: پیش از این اقداماتی توسط حاکمان افغانستانی صورت گرفته و بخشی از آب منحرف شده و به منطقه‌ای رفته که شورابه است. نماینده ایران همان موقع در این رابطه به آنها موارد مربوطه را اعلام کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ایران با آغوش باز پذیرای اتباع افغانستانی است، عنوان کرد: امروز روابط به گونه‌ای است که مهاجران افغانی خدمات زیادی دریافت می‌کنند، لذا این اتفاقات در شأن یک همسایگی خوب میان دو ملتی که هم‌کیش و هم‌مذهب هستند و سابقه تاریخی گسترده‌ای دارند، نیست و با اصول قانونی، انسانی و حسن همسایگی مغایرت دارد.
https://jahannews.com/vdcbgwbwgrhbfsp.uiur.html
jahannews.com/vdcbgwbwgrhbfsp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *