کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایتی از عملیات فردای فتح خرمشهر

3 خرداد 1402 ساعت 13:06

جانباز دفاع مقدس عملیات تصاحب جاده العماره به بصره در روز ۴ خرداد را تشریح کرد و گفت: دشمن آماده حضور نیروهای ایرانی بود اما باز هم شکست خورد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، عابدین عابدی مقدم به بیان روایتی از روزهای فتح خرمشهر پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا ما برای عملیات فتح المبین رفته بودیم اما پیش از حضور ما، گروه دیگری رفته بودند و ما به نوعی نیروی پشتیبانی و ضروری محسوب می‌شدیم.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: لذا برای عملیات بیت المقدس مستقر شدیم و در ۱۰ اردیبهشت رسماً عملیات آغاز شد.

این آزاده بجنوردی ادامه داد: در آن زمان تیپ جوادلائمه خراسان مستقر بود که تیپ امام رضا (ع) نیز به آن افزوده شد و برای عملیات فتح خرمشهر آماده شدیم.

وی افزود: تقریباً در دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس بخش عمده خاک ایران که دشمن گرفته بود را پس گرفتیم.

عابدی مقدم تصریح کرد: پس از فتح خرمشهر و در شب چهارم خرداد، عملیاتی انجام دادیم تا جاده العماره به بصره را تصاحب کنیم.

این جانباز ۷۰ درصد با اشاره به قدرت چشمگیر لجستیکی دشمن، خاطرنشان کرد: شب قبل عملیات که منطقه را شناسایی کردیم، خبری از میدان مین نبود اما شب عملیات به مین برخورد کردیم.

وی با اشاره به زمان بر بودن تخریب این میدان مین، افزود: زمانی که عملیات را آغاز کردیم به سپیده دم صبح برخورد کرده بودیم.

عابدی مقدم تشریح کرد: دشمن وسط جاده را بسته و آماده حضور نیروهای ایران بود؛ یک چهار لول به شدت بچه‌های ایرانی را مجروح می‌کرد لذا ابتدا به دنبال انهدام این تجهیزات بودیم.

این جانباز بیان کرد: شهید محمدرضا اربابی این چهار لول را با آر پی جی هدف قرار داد و توانستیم پیشروی کنیم؛ در همین حال بنده نیز مجروح شدم.

وی افزود: گروهان‌های مختلف پیشروی کردند و تا صبح، توانستیم منطقه را تصاحب کنیم.

عابدی مقدم گفت: این عملیات در صورتی اتفاق افتاده بود که از آزادسازی خرمشهر باخبر بودیم و همین امر روحیه ما را دو چندان می‌کرد.


کد مطلب: 838495

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/838495/روایتی-عملیات-فردای-فتح-خرمشهر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com