کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بودجه شرکت‌های دولتی شفاف می‌شود

3 خرداد 1402 ساعت 12:54

با اجرایی شدن آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه بندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی، درآمدها و هزینه‌های این شرکت‌ها، شامل پرداخت‌ حقوق، مزایا و هدایا به صورت عمومی منتشر می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص مصوبات هیئت ویزان گفت: دولت با پیشنهاد اصلاح موادی از قانون مبارزه با مواد مخدر موافقت کرد و این لایحه احتمالا امروز تقدیم مجلس می‌شود.

جهرمی ادامه داد: در جلسه امروز همچنین آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه بندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی تصویب شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی حجم بودجه ای و و رفت و برگشت های مالیشان از حجم بودجه عمومی دولت هم بیشتر است و نیازمند نظارت موثر و تعیین ضوابط جدی تر هستند ادامه داد:عدم نظارت هزینه‌های شرکت‌های دولتی به ویژه اعضای هیئت مدیره مدیرعامل و مدیران مجموعه که قبلاً منجر به پدیده هایی مثل حقوق های نجومی می‌شد در این آیین‌نامه ساماندهی شده شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: با اجرایی شدن این آیین نامه درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی شامل پرداخت‌ حقوق، مزایا و هدایا مشخص و عملکرد مالی و درآمدها و هزینه‌های شرکت های دولتی به صورت عمومی منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 838493

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/838493/بودجه-شرکت-های-دولتی-شفاف-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com