جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

علت خنده «جهان‌آرا» وقتی آن خبر تلخ را داد

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 838456
همسر شهید جهان‌آرا می‌گوید: از محمد پرسیدم: «اوضاع جنگ چطور است؟» او با خنده گفت: «عراقی‌ها تا راه آهن رسیده‌اند» و بعد خداحافظی کرد.
علت خنده «جهان‌آرا» وقتی آن خبر تلخ را داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بی‌معرفتی است اگر در مورد فتح خرمشهر سخن بگوییم و یادی از شهید «محمد جهان‌آرا» نکنیم. او خودش اهل همان خطه بود و همین علقه‌اش را به این شهر، نسبت به بقیه دو چندان می‌کرد. مدتی پیش از آغاز دفاع مقدس او درگیر جنگ با عراق بود و آخر هم روز فتح بزرگ خرمشهر نبود که پیروزی را کنار رفیقانش جشن بگیرد. صغری اکبرنژاد همسر شهید می‌گوید:



پسرم «حمزه» دهم مهرماه سال ۵۹ به دنیا آمد. آن روزها جنگ شروع شده بود. در همین روزها بود که محمد به بیمارستان تلفن کرد تا از احوال من و فرزندمان خبر بگیرد.

می‌دانست در چنین روزی فرزندمان به دنیا خواهد آمد. وقتی خبر تولد بچه را شنید، خیلی خوشحال شد. از او پرسیدم: «اوضاع جنگ چطور است؟» محمد با خنده گفت: «عراقی‌ها تا راه آهن رسیده‌اند» و بعد خداحافظی کرد.

بعدها از بچه‌های سپاه خرمشهر شنیدم که وقتی محمد گوشی را می‌گذارد به آنان می‌گوید: «من پدر شدم!» و بچه‌های سپاه در آن شرایط سخت و تلخ به خاطر پدر شدن محمد شادی می‌کنند. محمد در آن بحبوحه جنگ تا ۳۵ روز به دیدن ما نیامد. در کوران جنگ بود و شب و روز نداشت.خرمشهر بدجوری تهدید شده بود. بالاخره یک روز آمد. محمد نسبت به خانواده‌اش خیلی احساس مسئولیت می‌کرد، ولی همه اینها در برابر کارش کوچک بود.
https://jahannews.com/vdcbswbw0rhbfap.uiur.html
jahannews.com/vdcbswbw0rhbfap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و راهش پر رهرو باد...
Iran, Islamic Republic of
هدیه به روح مطهر شهید جهان آرا و همه شهدای دفاع از خرمشهر و شهدای فتح خرمشهر صلوات ......اللهم صل علی محمدوآل محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
یادش گرامی باد
علی اصغر چراغچی -جانباز
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دلیرمردان ایران اسلامی وزنان شجاع وزینب گونه ایران زمین