جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۰
شهردار پایتخت:

بزرگ‌ترین تونل شهری غرب آسیا در پایتخت احداث می‌شود

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 838420
علیرضا زاکانی گفت: هدف‌گذاری مجموعه مدیریت شهری تهران این است تا سال ۱۴۱۰، هفتاد درصد رفت‌وآمدهای درون‌شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت پذیرد.
بزرگ‌ترین تونل شهری غرب آسیا در پایتخت احداث می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، چهاردهمین کنفرانس تونل ایران امروز -سه شنبه 2 خرداد ۱۴۰۲-  با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در هتل المپیک برگزار شد.

در این کنفرانس شهردار پایتخت در رابطه با وضعیت فعلی حمل‌ونقل ریلی تهران گفت: اکنون خطوط متروی تهران ۱۵۱ ایستگاه و ۲۶۷ کیلومتر طول دارد. مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو کمبود منابع مالی است. مطابق برآوردهای انجام‌شده احداث ۴ خط جدید مترو به ۴۳۰ هزار میلیارد تومان و تکمیل ۷ خط باقی مانده به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. معتقدم با مولدسازی و ایجاد مشارکت با دستگاه‌های دیگر، این اعتبار را می‌توان تأمین کرد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در کنار حفر تونل‌ برای توسعه مترو، با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی ۵۳۰ کیلومتر تونل اصلی و ۱۲۰ کیلومتر تونل فرعی در تهران حفر شده‌ است که عمق آن قابل مقایسه با مترو نیست.
هم‌چنین بناست تا سال ۱۴۱۰ نیز با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین ۱۷۰ کیلومتر دیگر به میزان تونل‌ها افزوده شود.

* بزرگ‌ترین تونل شهری غرب آسیا در پایتخت احداث می‌شود
وی ادامه داد: ۶ تونل شهری به طول ۲۲.۵ کیلومتر در تهران داریم و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در آینده نیز 2 تونل دیگر در تهران به بهره‌برداری می‌رسد. نخست تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر به عنوان بزرگ‌ترین تونل شهری غرب آسیا که انتهای اتوبان شهید صیاد شیرازی را به بزرگراه آزادگان وصل می‌کند و در نوع خود بی‌نظیر است. دوم تونل آزادراه شهید شوشتری؛ این آزادراه به طول ۱۶.۵ کیلومتر در شرق تهران در حال احداث است که با راه‌اندازی آن ۵.۵ درصد از حجم بار ترافیکی شرق تهران کاهش خواهد یافت. فاز نخست پروژه شهید شوشتری به طول ۹.۵ کیلومتر پایان امسال افتتاح خواهد شد و فاز دوم آن ـ که شامل تونل متصل‌کننده بزرگراه شهید یاسینی به بزرگراه شهید نجفی‌رستگار است ـ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی در پایان گفت: هدف‌گذاری مجموعه مدیریت شهری تهران این است که تا سال ۱۴۱۰، ۷۰ درصد رفت‌وآمدهای درون شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت پذیرد. برای گسترش این ناوگان از اقتضائات شهری تهران و تجربیات گذشته بهره می‌بریم؛ به عنوان مثال پیش از این تونل‌های مترو با تی.بی.ام با قطر دهانه ۹ متر به بهره برداری می‌رسید اما در آینده بناست قطر دهانه تی.بی.ام تونل خطوط  ۸، ۹ و ۱۱ متناسب با اقتضائات شهری به ۱۵.۷ متر برسد.
https://jahannews.com/vdcci4q4x2bq108.ala2.html
jahannews.com/vdcci4q4x2bq108.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فهیم
Iran, Islamic Republic of
هنوز شما نتوانستید مسئله بافت فرسدوه و ناپایدار که جان مردم تهدید کند حل کنید .
France
تونل نمی خواهیم، این تونل ها فقط دسترسی شمال شهر را به نقاط دیگر آسان می کند و باعث افزایش قیمت مسکن در شمال تهران است.
الان همین تونل، قیمت زمین در پاسداران را چند برابر می کند
France
به جای این طرح های پر هزینه که خودتان هم می دانید در دوره شما انجام نمی شود، فکری به حال بافت فرسوده منطقه 12 و 15 و 16 بکنید
بنده خدا اون را هم داره پیگیری می کنه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خرج كردن براي تهران آفتابه خرج لحيم است !!!
هدر دادن پول است هدر دادن سرمايه هاي ملي است !!
Iran, Islamic Republic of
احداث می‌شود!
Iran, Islamic Republic of
۵۳۰ کیلومتر تونل اصلی و ۱۲۰ کیلومتر تونل فرعی در تهران حفر شده‌ است را شما زحمتش را کشیدید؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا مشخص بفرمایید تونل آزادراه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر در شرق تهران در چه زمانی شروع شده است؟
Iran, Islamic Republic of
بهتر درصد پیشرفت پروژه ها مشخص شود تا میزان کار انجام شده در این دو سال مشخص شود
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا شهردار هم در باد انتخابات خوابیده و تهران را به امان خدا واگذارکرده؟؟؟!!