جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمله یک گروه خرابکار از اوکراین به وزارت کشور و سرویس امنیتی روسیه

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 838312
«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود روسیه گفت که یک «گروه خرابکار» اوکراینی وارد این منطقه مرزی شد و به وزارت کشور و سرویس امنیتی حمله کرد.
حمله به وزارت کشور و سرویس امنیتی روسیه
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: اخباری که دوشنبه در برخی شبکه‌ها منتشر شد، حاکی است که ساختمان‌های وزارت کشور و سرویس امنیت روسیه FSB در بلگورود هدف حمله این گروه قرار گرفتند و نیروهای امنیتی حمله این گروه را دفع کردند.

رسانه خبری Hromadske اوکراین به نقل از منابع اطلاعاتی ارتش این کشور نوشت که دو گروه مخالت دولت روسیه به نام «لژیون آزادی روسیه» و «یگان داوطلبان روسیه» این حمله را انجام دادند.

این رسانه افزود که این گروه‌ها مشتکل از اتباع روس بوده و با مقام‌های کرملین مبارزه می‌کنند.

میخایلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف در این حمله نقشی نداشته است اما «تحولات منطقه بلگورود را رصد می‌کند.»

فرماندار بلگورود گفت که پس از این حمله، «رژیم ضدتروریسم» را به اجرا درآورده و مجوز اعمال اختیارات گسترده برای سرکوب عوامل حمله را صادر کرده است.

وی افزود که در دو حمله جداگانه گروه «خرابکار» خانه‌ها و ساختمان‌های اداری در دو شهر «بوریسوفکا» و «گرایوورون» آسیب دیدند.

کانال‌های تلگرامی که فعالیت‌های نظامی روسیه را رصد می‌کنند، خبر دادند که ساختمان‌های وزارت کشور و سرویس امنیت در شهر بلگورود هم هدف حمله قرار گرفتند.

به نوشته رویترز، کانال تلگرامی «بازا» که ارتباطاتی با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه دارد، پیشتر یک ویدیوی هوایی منتشر کرد که ظاهرا پیشروی یک خودروی زرهی اوکراین در پست مرزی گرایوورون را نشان می‌داد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از این حمله مطلع شده و اقدامات لازم برای عقب راندن «خرابکاران» در حال انجام است.

فرماندار بلگورود تایید کرد که ارتش، گارد مرزی، گارد ریاست جمهوری و سرویس امنیت روسیه در حال انجام عملیات هستند.

وی افزود که دستکم هشت نفر زخمی و سه خانه و ساختمان اداری آسیب دیده‌اند.
https://jahannews.com/vdccs4q4i2bq118.ala2.html
jahannews.com/vdccs4q4i2bq118.ala2.html
برچسب ها: اوکراین روسیه جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *