شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

قالیباف: فراکسیون لیست ارائه نمی‌دهد

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 837949
عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلان توضیحاتی درباره برنامه‌های فراکسیون متبوعش برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهارم ارائه کرد.
قالیباف:  فراکسیون لیست ارائه نمی‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ذبیح‌الله اعظمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی، درباره برنامه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم، گفت: جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری نهایی درباره اقدامات این فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه روز یکشنبه این هفته برگزار می‌شود.

وی درباره اینکه آیا این فراکسیون برای بخش‌های مختلف هیئت رئیسه لیست ارائه خواهد کرد، گفت: این فراکسیون مانند اجلاسیه‌های قبلی لیستی ارائه نخواهد داد و به‌احتمال ۹۹ درصد گزینه این فراکسیون برای پست ریاست مجلس، محمدباقر قالیباف خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلان با اعلام اینکه "تاکنون هیچ یک از اعضای فراکسیون برای سمت نواب رئیسه مجلس کاندیدا نشده‌اند"، گفت: همچنین هیچ یک از اعضا برای کارپردازی هیئت رئیسه نامزد نشده‌اند، اما برخی از اعضای فراکسیون برای دبیری هیئت رئیسه نامزد شده‌اند که قطعاً اعضای فراکسیون از آن‌ها حمایت خواهند کرد.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه برگزار شود و نمایندگان اعضای ۱۲ نفره این هیئت را با رأی خود برای سال چهارم مجلس یازدهم انتخاب کنند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت رئیسه متشکل از رئیس، ۲ نایب‌رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است که با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هرساله اعضای هیئت رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.
https://jahannews.com/vdchkqn6w23nxwd.tft2.html
jahannews.com/vdchkqn6w23nxwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *