جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

دهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 837705
دهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری در سوئد برگزار شد.
دهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عطیه نوری، فرزند حمید نوری گفت: روز سه‌شنبه دهمین جلسه دادگاه تجدید نظر برگزار شد؛ این جلسه از ساعت ۹:۰۰ شروع و تا ساعت ۱۵:۰۰ ادامه داشت.
به گفته عطیه نوری، در این جلسه ابتدا دادستان‌ها صحبت کرده و سپس وکلای شکات و شاهدان اظهاراتی را مطرح و در پایان نیز وکلای تسخیری حمید نوری مواردی را مطرح کرده‌اند.

نوری، می‌گوید که دادگاه روز سه‌شنبه به بررسی ادعا‌های تعدادی از شکات و شاهدان پرداخته و آن‌ها ادعایی را بار دیگر تکرار کردند، ادعا‌هایی که نه تنها از نظر قضایی بلکه از نظر عموم جامعه نیز بی‌ارزش و متناقض به شمار می‌روند.

به گفته وی، مستنداتی که در دادگاه سوئد از سوی شکات و شاهدان ارائه شدند در سطح یک دادگاه بین‌المللی نبوده و بسیار ضعیف بودند.

عطیه نوری در بخشی دیگر گفت: دادگاه سوئد در جلسه دیروز شاهد ادعا‌هایی تکراری و ضد و نقیض درباره پرونده حمید نوری بوده است.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه داری شد.

این شهروند ایرانی بازداشت شده از سوی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، به حبس ابد محکوم شد.

چندین ماه است که حمید نوری در بازداشت انفرادی در سوئد به سر می‌‎برد.
https://jahannews.com/vdchvqn6m23nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdchvqn6m23nxqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *