پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
لالیگا؛

بارسلونا قهرمان اسپانیا شد/ جام به دستان ژاوی چسبید

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 837463
شاگردان ژاوی هرناندس با پیروزی در خانه رقیب همشهری، با یک تیر دو نشان زدند و ضمن فتح دربی کاتالونیا، پس از چهار سال دوباره بر قله فوتبال اسپانیا ایستادند.
بارسلونا قهرمان اسپانیا شد
به گزارش جهان نيوز، قهرمان فصل 23-2022 لالیگا هم مشخص و این افتخار نصیب تیم فوتبال بارسلونا شد.

بر اساس گزارش تسنیم، شاگردان ژاوی هرناندس شب گذشته (یکشنبه) در سی‌و‌چهارمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا، میهمان رقیب همشهری‌شان اسپانیول بودند و میزبان خود را با نتیجه 4 بر 2 در هم کوبیدند تا به شیوه‌ای قاطعانه قهرمانی‌شان را مسجل کنند.

روبرت لواندوفسکی دو بار در دقایق 11 و 40، الکس بالده در دقیقه 20 و ژول کونده در دقیقه 53 گل‌های این بازی را که در آن بارسلونا از هر نظر تیم برتر میدان بود به ثمر رساندند. گل‌های اسپانیول را هم خاویر پوادو در دقیقه 73 و خوسلو در دقیقه 2+90 زدند تا صرفاً از سنگینی شکست میزبان بکاهند.

با این پیروزی بارسلونا در فاصله چهار هفته به پایان فصل جاری لالیگا، 85 امتیازی شد و فاصله خودش را با تیم دوم جدول یعنی رئال مادرید به 14 امتیاز افزایش داد، فاصله‌ای که جبران آن در هفته‌های باقیمانده غیرممکن است و به این ترتیب بیست‌‌و‌هفتمین قهرمانی زودهنگام تیم کاتالان در لالیگا مسجل شد.

این اولین قهرمانی بارسایی‌ها از سال 2019 بود که به سلطه چهار ساله تیم‌های مادریدی بر لالیگا پایان داد و قرار گرفتن تیم کاتالان در سید نخست قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده را قطعی کرد.

بارسلونا که اکنون تعداد قهرمانی‌‌ها و نایب قهرمانی‌هایش در لالیگا برابر شده، فاصله خود در جدول تیم‌های دارای بیشترین قهرمانی در لیگ دسته اول اسپانیا با رئال مادرید صدرنشین را به هشت قهرمانی کاهش داد. رئالی‌ها با 35 قهرمانی پرافتخارترین تیم لالیگا محسوب می‌شوند. پس از رئال مادرید و بارسلونا، تیم‌های اتلتیکومادرید با 11، بیلبائو با هشت و والنسیا با شش قهرمانی در رده‌های سوم تا پنجم دارندگان بیشترین قهرمانی در لالیگا هستند.

شکست شب گذشته اسپانیول اما این تیم را با 31 امتیاز در رده ماقبل آخر جدول نگه داشت تا بیش از پیش خطر سقوط به دسته دوم لالیگا را احساس کنند.

بازیکنان بارسلونا با به صدا درآمدن سوت پایان بازی در دایره میانی میدان حلقه شادی تشکیل دادند تا جشن قهرمانی بگیرند، اما هواداران اسپانیول که تماشای شادی بازیکنان رقیب همشهری برای‌شان غیرقابل تحمل بود، به داخل زمین بازی یورش بردند و بازیکنان بارسا را مجبور به نیمه تمام گذاشتن شادی‌شان و فرار به سوی رختکن کردند.

شمار هواداران عصبانی اسپانیول که وارد زمین چمن شدند آنقدر زیاد بود که حتی نیروهای یگان ویژه مستقر در ورزشگاه هم از پس کنترل آنها برنیامدند و به این ترتیب تا مدت زیادی در داخل ورزشگاه باقی ماندند و دست به تخریب اموال همچون دوربین‌های فیلمبرداری زدند و با وجود هشدار پلیس حاضر به خروج از ورزشگاه نشدند.
 
https://jahannews.com/vdciqyavpt1ap52.cbct.html
jahannews.com/vdciqyavpt1ap52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *