چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

با کارخانه‌های فولادی ایران آشنا شوید

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 837167
فولاد، نامی است که برای بسیاری از کشورها می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در وضعیت اقتصادی، تولید و همین‌طور گزینه‌ای برای رشد و توسعه آن باشد. کشور عزیزمان ایران، هم سال‌های زیادی است که در حوزه فولاد و صنایع مربوط به آهن‌آلات و فرآورده‌های آن به‌عنوان یک تولیدکننده و صادر کننده شناخته شده است.
از آنجایی که فولاد و فرآورده‌های آن در حوزه‌ها و صنایع کاربرد دارد، بسیاری از کارخانه‌های ایرانی، در این زمینه فعالیت می‌کنند. بنابراین بسیاری از صنایع و پروژه‌های عمرانی مختلف برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود، باید با این تولید کنندگان در ارتباط باشند. در واقع می‌توان گفت برای آن‌ها، آشنایی با کارخانه‌های فولادی لازم است.
مهم‌ترین کارخانه‌های فولادی ایران، طبق فهرست زیر است.
  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
در دشت طبس اصفهان واقع شده، دارای جایزه ملی کیفیت ایران و نام مادر صنعت فولاد ایران را به خود اختصاص داده است. ESCO، نام اختصاری است که این کارخانه را با آن می‌شناسند.سالانه 3.6 میلیون تن از محصولات مختلف فولادی را تولید می‌کند. این حجم از تولید، موجب شده است تا کارخانه ذوب آهن اصفهان در خاورمیانه، به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی بلند قرار گیرد. تولیدات آن در کنار تأمین بازار ایران برای صادرات به چندین کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کارخانه فولاد گستر حداد
در کیلومتر 60 جاده اصفهان به شیراز و شهرک صنعتی رازی واقع شده است. از محصولات تولیدی این کارخانه، انواع لوله‌های گازی و صنعتی، پروفیل فولادی، سیم مفتول، شمش، بیلت و انواع لوله را می‌توان نام برد.
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
شهرستان آران و بیدگل اصفهان، میزبان این کارخانه است. میلگرد مورد نیاز ده درصد صنایع ساختمانی ایران را کارخانه فولاد کویر کاشان تأمین و تولید می‌کند. در تولید میلگرد شاخه و کلاف فولادی، هم در دسته بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قرار دارد.
  • کارخانه فولاد خراسان (نیشابور)
در مشهد تأسیس شده است. بین واحدهای صنعتی شرق کشور، کارخانه فولاد خراسان، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. محصولات تولیدی آن، کیفیت بسیار مطلوبی دارد و به همین جهت نیاز بسیاری از صنایع وابسته به فولاد در سطح کشور را فراهم می‌کند.
  • کارخانه فولاد قزوین
در کیلومتر 5 جاده ابهر و در شهرستان تاکستان واقع شده است. از تولیدات این کارخانه می‌توان به میلگردهای از نوع آجدار و در اندازه‌های 8، 10 و 12 که از نوع A2 هستند، نام برد.
  • کارخانه جهان فولاد غرب
در 35 کیلومتری جاده هرسین و در کرمانشاه قرار دارد. انواع مقاطع فولادی مثل میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی را در فهرست محصولات خود دارد.
 

  • کارخانه پارس آرمان شفق
تولید سالانه محصولاتی مثل میلگردهای فولادی در دو نوع آجدار و ساده به ظرفیت 600 هزار تن را، طبق گزارش فعالیت‌های خود دارد. میلگردهای A2 با اندازه‌های 8 تا 12 را با آج‌های موازی و فنری تولید می‌کند.
  • کارخانه فولاد شمس سپهر
محل تأسیس این کارخانه در تهران است. محصولات تولیدی آن، میلگردهای ساده A1، میلگرد A2  آجدار و میلگرد آجدار جناغی است.این کارخانه تولید محصولاتی اعم از میلگرد ساده و آجدار به شرح زیر را بر عهده دارد.
 
  • کارخانه فولاد آناهیتا گیلان
راه‌اندازی و تأسیس این کارخانه در شهرستان رشت انجام شده است. در تولیدات خود، میلگردهای ساختمانی متنوع را در اندازه‌های 8 تا 32 میلی‌متر دارد. ناوگان حمل و نقل مخصوص این کارخانه هم، برای تسهیل در بارگیری و انتقال سفارش‌ها، راه‌اندازی شد. AG، علامت اختصاری میلگردهای تولید شده کارخانه آناهیتا هستند.
  • کارخانه صبا فولاد زاگرس
در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. میلگردهای تولیدی این کارخانه در اندازه‌های 10 تا 40 میلی متر هستند. هر سفارشی که برای میلگرد با اندازه و طول دلخواه وجود داشته باشد، در کارخانه فولاد زاگرس، تولید می‌شود.
  • کارخانه فولاد آریا ذوب
انواع میلگرد در سایزهای مختلف و در شکل‌های ساده و آجدار در این کارخانه تولید می‌شود.
  • کارخانه‌های فولاد کاوه تیکمه داش، فولاد ظفر بناب، سپهر ایرانیان، کارخانه آذر فولاد امین،  و بسیاری از موارد دیگر، کارخانه‌های فولادی ایران و دارای محصولاتی با کیفیتی مطلوب هستند.
تهیه محصولات فولادی
بسیاری از صنایع و عوامل مربوط به پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، برای تأمین مقاطع و محصولات فولادی مورد نیاز سازه‌های خود، باید با اطلاع کافی از قیمت و شرایط خرید تولیدی کارخانه‌ها، با آن‌ها در ارتباط باشند. یکی از راه‌هایی که تهیه این محصولات را راحت‌تر کرده است، وجود شرکت‌های بازرگانی و واسطه‌ای است که پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شوند و اقدام به تهیه موارد درخواستی پروژه‌ها می‌نمایند. شرکت آهن ملل، یکی از این موارد است که با مجوزهای رسمی، دارای نمایندگی تمام کارخانه‌های فولادی ایران است و می‌توان هر نوع محصول فولادی موردنظر را از طریق آن، تهیه نمود؛ هم چنین برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه های فولادی میتوانید به بلاگ این مجموعه به آدرس https://ahanmelal.com/blog/ مراجعه فرمایید.
 
https://jahannews.com/vdcjmaeoauqetvz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmaeoauqetvz.fsfu.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *