سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱۳

عمل جراحی با دستمزد دلاری در تهران +جزئیات

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 837074
تعرفه های غیر واقعی و مشکلاتی که سد راه خدمت جامعه پزشکی ایجاد می کنند، باعث شده خیلی از جراحان مجرب از بخش دولتی خارج شوند.
عمل جراحی با دستمزد دلاری در تهران +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، یکی از چالش‌های پیش روی جامعه پزشکی در مسیر خدمت به مردم و بیماران، سنگ اندازی هایی است که نسبت به این قشر فرهیخته صورت می‌گیرد. از بالا بودن کارانه‌هایی که دریافت می‌کنند تا تعرفه‌هایی که هرگز واقعی نبوده است.

شاید همین سنگ اندازی ها در مسیر خدمت جامعه پزشکی، باعث شده تا مسیر مهاجرت به خارج از کشور شتاب بیشتری بگیرد و ما شاهد بوده ایم که هر سال تعدادی از پزشکان، ترک وطن کرده و عازم کشورهایی در حاشیه خلیج فارس، اروپا و کانادا شده اند.

در عین حال، برخی از پزشکان نیز که در داخل کشور مانده اند اما از شرایط رضایت نداشته اند، تصمیم گرفته اند از بخش دولتی خارج شده و در بیمارستان‌های خصوصی خدمت کنند.

شاید این نوع تغییر محل خدمت چندان عجیب و غیرمنتظره نباشد، اما وقتی دقیق‌تر می‌شویم؛ می‌بینیم که آسیب‌های خروج پزشکان مجرب و حاذق از بخش دولتی، آسیب‌ها و تبعات زیادی به دنبال دارد. زیرا، بیماران مجبور می‌شوند سراغ بیمارستان‌های خصوصی بروند که البته با هزینه‌های آنها همخوانی ندارد.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در واکنش به هجمه‌هایی که نسبت به جامعه پزشکی صورت می‌گیرد، گفت: پزشک ما برای انجام یک عمل در خارج از کشور، بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می‌گیرد، ما می‌خواهیم خیلی کمتر از این ارقام را بدهیم، برای ما سقف تعیین می‌کنند.
 
وی با اشاره به هزینه‌های عمل جراحی در بخش دولتی، افزود: انجام عمل قلب در مرکز قلب تهران برای بیمار، دو میلیون تومان تمام می‌شود؛ در صورتی که همین عمل تا ۱۵۰ میلیون تومان در خارج از بخش دولتی آب می‌خورد.

قناعتی ادامه داد: پزشک ما با انجام عمل قلب در بخش دولتی، حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به نفع بیمار و نظام سلامت کشور کمک می‌کند و هنگامی که می‌خواهیم بابت ۴۰۰ عمل جراحی که انجام داده است، کارانه ای با تعرفه معمول بدهیم، دست ما بسته است و بیشتر از ۱۲۰ میلیون نمی‌توانیم بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: همین پزشک در خارج از بخش دولتی، برای یک عمل جراحی ۱۰۰ میلیون می‌گیرد. پس چگونه توقع داریم، در بخش دولتی بماند.
قناعتی گفت: در همین تهران، هستند جراحانی که بابت یک عمل ۵۰۰۰ دلار می‌گیرند.
وی با گلایه از تعرفه‌هایی که منطقی نیست، افزود: همین کارها را می‌کنیم که پزشک ما مهاجرت می‌کند.
https://jahannews.com/vdcguu97tak9wz4.rpra.html
jahannews.com/vdcguu97tak9wz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در سطح دستمزدها باید عدالت هم باشد هر وقت که کارگر هزار دلار دریافت کرد شما هم ۵۰۰۰ هزار دلار بگیرید..
United States
پزشکان هم به همراه بقیه ی مردم فقیر شده اند.!!!!!!!!!!!خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
. تعرفه ها اتفاقا خیلی خیلی بالاست خیلی از این پزشکان د ر بخش دولتی و با پول بیت المال تحصیل کرده اند وتخصص کسب کرده اند . مشکل اینجاست برای هر قشری در کشور قداست تولید میکنید و برایش طلب پول های میلیاردی میکنید آیا به سطح در امد مردم عام توجه دارید ....
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
کارگران زحمت کش به ریال حقوق می‌گیرند بیایند با دلار درمان شوند؟
Iran, Islamic Republic of
چند روز پیش یک بنده خدا می خواست عمل کند دکتر ......در .... گفت ۵۰ میلیون به دلار باید پرداخت کنی و البته آن را در تهران به حساب فلا صرافی واریز کید تا من هم جراحی را در بخش دولتی انجام دهم . رئیس دانشگاه و معاون درمان دانشگاه ... کاملا در جریان می باشند اما آنها هم.. می گویند همه می گیرند نمی توان کاری کرد!!!!!! .
Iran, Islamic Republic of
مگه انسان از یه زندگی چی میخواد، خونه بزرگ و زیبا، ماشینهای مدل بالا برای خود و همسر و فرزندان، ویلا، زمین، باغ، سفرهای تفریحی و خارجی، لباس های زیبا، خوراک‌های خوشمزه، پس انداز، پس انداز برای نسل های بعدی، آیا چیز دیگری هم هست دکتری که روزانه معادل حقوق چندین کارمند در بیمارستان و مطب درآمد داره و همه این چیزها رو قطعا داره دیگه دنبال چیه؟
1
Iran, Islamic Republic of
نباید تعرفه ی پزشکی طوری باشد که اقشار دیگر عطای زندگی و حیات را به لقایش ترجیح دهند ...
Iran, Islamic Republic of
جامعه پزشکی بره تو همان کشوری که 5000 دلار می‌دهند تحصیل کند بعد بیاد تعرفه دلاری بخواهد
Iran, Islamic Republic of
مشکل از کمی تعرفه نیست مشکل سیری ناپذیری دکتراست که اگه روزی هزار میلیارد در بیارن فکر میکنن حقشون بیشتره
Iran, Islamic Republic of
باید مثل خارج دانشجو پزشکی تعهد خدمت سی‌ساله در بیمارستان های دولتی و عدم داشتن مطب و بیمارستان خصوصی بدهند
Iran, Islamic Republic of
کی سیر میشوند این پزشکان ؟؟؟
سلام
با سلام
باید مثل قبل و اوایل انقلاب از کشورهای دیگه پزشک خارجی بیاریم با دستمزدهای کمتر تا حساب کار بیاد دست جامعه پزشکی و همینطور ظرفیت ورودی دانشگاههای پزشکی رو بالا ببریم.
Iran, Islamic Republic of
وهمین تعرفه سایر پزشکان را به طمع می اندازد،تا یک فرد تصادفی در بیمارستان دولتی یک هفته بلا تکلیف بماند و درد بکشد و کسی هم توجه نکند!،میگید نه بفرمائید تا آدرس بدهم!.