جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وام مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می‌شود/ امضای قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 836955
وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد افزایش وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: قرارداد ساخت خط آهن رشت آستارا هفته آینده امضا می‌شود.
وام مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می‌شود
به گزارش جهان نيوز، مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه قرارداد ساخت خط آهن رشت - آستارا هفته آینده امضا می‌شود در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که آیا سرمایه‌گذاری این پروژه را روس‌ها انجام خواهند داد، اظهار کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط طرف روسی انجام می‌شود که با تکمیل آن کریدور شمال - جنوب نقش پررنگ‌تری در تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به ابراز تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی به حضور در تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب افزود: مذاکرات با طرف‌های خارجی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 550 کیلومتر جاده ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش بسیار زیادی در اقتصاد دریامحور خواهد داشت اضافه کرد‌: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باقیمانده این جاده ساحلی که بیشتر آن در استان سیستان و بلوچستان است تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.


بذرپاش در خصوص حضور هندی‌ها در بندر چابهار و اینکه آیا احتمال کنار گذاشتن هندی‌ها به دلیل عدم پایبندی به تعهدات وجود دارد تصریح کرد: ما در شرایطی نیستیم که برای سرمایه‌گذاری در بنادر منت کسی را بکشیم. در زمان حاضر بخش خصوصی داخلی و خارجی درخواست‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بنادر دارند که ما باید از بین این درخواست‌ها بهترین آنها را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد:‌ بر اساس رویکرد دولت سرمایه‌گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص مباحث مربوط به افزایش 50 درصدی وام مسکن گفت: پیشنهاد افزایش این وام به 550 میلیون تومان در حال بررسی است و احتمالا همین رقم نیز تصویب خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcdk90jkyt0sn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdk90jkyt0sn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *